{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Drillende katte.....hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Jeg bor et sted hvor der er en del katte. Fint nok med det.
Men nu er de gået hen og er blevet en plage for min hvalp. Det startede med at der kom en kat, der så sad på den anden side at hegnet (trådhegn), og sad og stirrede på Freja, der så blev usikker og nervøs over det. Efter nogle dage, fik hun mod til at forsøge at skræmme/advare katten, men katten sad stadig bare og gloede, i mens Freja frustreret forsøgte at få den til at gå. Nu er der så begyndt at hænge 3 katte ud ved vores hegn, og nogle gange 2 sammen. Så sidder de der på den anden side og glor, hvæser og skyder ryg efter hunden, som så gør og farer rundt. Et par gange er den ene gået ind til Freja og hvæser af hende og slår ud efter hende. Det er efterhånden ved at være stressende for hende at komme i haven. Vi har prøvet at skræmme med vandpistol på kattene, men det virker kun på den ene...
Er der nogen der har et godt råd til hvad vi kan gøre, Freja gør sjældent, men er helt oppe og køre, rejser børster og gør som en gal, men intet hjælper på at få de drillende katte til at stoppe og gå... Så gode ideer modtages med kyshånd....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drillende katte.....hjælp..
  • #1   4. feb 2008 noget vand på dem, eller fang dem og sig du har fundet en kat, det er en ejers pligt at holde katten på egen grund

  • #2   4. feb 2008 Ja, måske hun inviterer til leg...skøre hund..
    Vi har prøvet skålen med vand, men de er ski hurtige de katte... jeg ender nok med at må indfange dem....er godt nok allergisk for katte, men hvad gør man ikke for sin skønne frustrerede hund;-)
    Jeg har set at man kan få noget til at holde katte og hunde væk fra KW, er der nogen der ved om det virker?
    Jeg kan desværre ikke lukke hende ud af haven så hun kunne jagte dem, for hun er svær at kalde til endnu og vi bor tæt på en vej....ellers en god ide:-)


  • #3   4. feb 2008 Er nu bare nervøs for at den ene kat vil gå til angreb, for den lægger op til det...
    vi forsøger at vise hende hvordan hun skræmmer dem....he he...


  • #4   4. feb 2008 her hvor jeg bor er der kommen pokkers mange katte og de prøver at komme ind ad hoveddøren når den står åben - så jeg spurgte ejerne om de ikke kunne være mere opmærksomme på deres katte og hvad de rendte og foretog sig, såsom at skide i børnenes sandkasse, og meget andet - men jeg fik godtnok besked og fik læst og påskrevet om ejernes katte, der har ret til at være her - jatak, men det skal vi andre jo også og med hunde, der ikke kan lide fremmede katte (og vi var her først men den holder ikke :-))) så har jeg brugt at smide en kop vand efter kattene og ejerne er bleven endnu mere sure på mig - jeg synes det er uansvarligt at lade så mange katte (i dette tilfælde 9 ialt !) løbe løse og rende over vejen hvor biler må bremse hårdt op for at undgå at køre kattene over - ja, undskyld jeg lige skulle af med det, for nu render kattene igen foran hoveddøren og mine hunde går helt amok - skal lige ud og smide vand efter kattene ........... suk ................. hvad andet kan man gøre ?

  • #5   4. feb 2008 Pia P: - det skal du da ikke undksylde, kan godt følge dig. Har døjet med det samme, nu er det så nået til at gå ud over hunden. Inde på dyrenes beskyttelse er der en lovgivning om Katte, der står der at man har pligt til at holde katten på egen grund og at naboen har ret til at indfange og tilbageholde katten hvis man så senest 24 timer efter indfangningen underretter ejeren om det. Ejeren kan blive gjort ansvarlig for skader og ødelæggelse og ved angreb på husdyr.... se evt. på deres side og søg under "lovgivning om katte", det lyder til at du har større problemer med dem end jeg har... de har altså ikke ret til at færdes hvor de vil og slet ikke inde på din grund... Jeg rpøver med en kraftigere vandpistol, dem må man da kunne ramme med, hvis de kan købes på denne årstid..he he..

  • #6   4. feb 2008 undskyld stavefejlene... tasterne sidder forkert i dag..

  • #7   4. feb 2008 hej Anja - har læst det med katte på dyrenes beskyttelse´s side - men det hjælper lige lidt - de unge mennesker synes det er morsomt at deres katte kan færdes frit men glemmer at der er et ansvar forbunden med at have dyr - kat eller hund - det er som at slå i en dyne - burde måske også købe en vandpistol ! tænk om jeg kom til at ramme ejeren en tidlig morgen når de lukker kattene ud ! ooppss .........

  • #8   4. feb 2008 ja hovsa...GGG

Kommentér på:
Drillende katte.....hjælp..

Annonce