{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Racisme {{forumTopicSubject}}

Vi har lige haft en lang debat om muhammed tegningerne og racisme.. Og jeg er åbenbart den eneste med den mening at vi alle er ens og at vi alle burde behandle hinanden ordentligt ..

Men hvorfor er vi danskere blevet racister ? Hvor kommer det had fra ?

Vi inviterede selv udlændinge her til Danmark tilbage i 60´erne og vi var så glade for deres arbejdskraft- hvorfor er vi lige pludselig imod dem ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Racisme
  • #3   19. feb 2008 Nadia & Ersin K
    Du glemmer en meget vigtig detalje smiley
    Det er rigtigt vi manglede arbejds-kraft dengang.
    Men dem som blev hentet hertil fik klart besked om at der ikke var henblik på permanent ophold men derimod kun kortvarigt mens vi manglede arbejds-kraft.
    Disse indvandrere blev dog alligevel trods denne besked og de fik også efter mange års venten en endelig opholds-tilladelse.
    Så i bund og grund kan man jo sige at de har nasset sig ind i samfundet ved at derefter lave familesammenføring i stor stil.

• #4   19. feb 2008 Jeg er ikke racist, jeg siger bare skik følge eller land fly.

Om man er rød eller gul er jeg ligeglad med, men man må indrette sig efter det samfund man vælger at bo i.

• #6   19. feb 2008 Prøv at se dette link :

(link fjernet)

• #9   19. feb 2008 Jeg er bestemt heller ikke racist og har muslimer (tyrkerer) i min omgangskreds.. smiley

De lever så godt som danskere,men har nogen kuturelle ting de fastholder og dette gør ikke mig noget..

Jeg behandler dem med respekt og venlighed og det samme gør de med mig..

De tar afstand fra det der sker og mener at det skader alle muslimer..

Lige så vel som jeg tar afstand fra de forkælede unger der laver ballade på Nørrebro

• #10   19. feb 2008 Det svarer ikke på hvorfor der er unge mennesker der ikke kan finde ud af at vise respekt for andre menneker.

Vil man have respekt må man vise respekt, og der er ingen der vinder min respekt vide at kalde danske kvinder på gaden for hvide ludere eller brænde biler af.

Derimod har jeg dyb respekt for dem der lærer vores sprog, indordner sig det danske samfund og er åben for den nye kultur de nu lever i. Dem er der heldigvis mange af, og de må hellere end gerne være her.

Men er man utilfreds med den måde Danmark er skuet sammen på, så er der en hel verden med mange andre steder, hvor man måske passede bedre ind.

• #11   19. feb 2008 Det er så nemt at kalde folk for racister.

Jeg synes nu at muslimerne gør et pænt stykke arbejde, for at ødelægge det for dem selv og deres fremtidige børn.

Man får jo ikke ligefrem sympati for dem, når de smadre biler, skoler og kommer med mordtrusler osv.

De er jo ikke tvunget til at bo her smiley

• #13   19. feb 2008 Nadia & Ersin K
    Og at sige vi danskere er racister er synes jeg en noget overdrevet betegnelse.
    Jeg er ikke racist jeg kender faktisk mange med anden herkomst men jeg indrømmer at jeg ville da være den første til at støtte op omkring en lovgivning som kunne sende uromagere hjem til deres eget land.

• #14   19. feb 2008 citat:

*Rikke Dahl * Skrevet: 19-02-2008 16:43:20
    Jeg er nu ikke racist og bliver det heller aldrig nogensinde smiley
    Synes bare det er ufattelig man ikke kan respektere at man i det land man har valgt at bosætte sig godt kan lave grin med ALT, eftersom vi ikke er så fanatiske med vores religion.
    I Danmark elsker vi humor, gerne galgen humor, og det forstår muslimerne ikke.
    Fair nok, men endnu engang kan jeg slet ikke se det skulle have eskaleret så vildt.

Så racist, nej aldrig, det ligger alt for fjernt fra mit menneske syn.
    Til gengæld er jeg ikke naiv...

Vel skrevet Rikke!

Noget andet er, at det er mere eller mindre kutyme i mange muslimske lande at lave karikaturer over både paven, jøder, den kristne-katolske-jødiske gud, Jesus osv osv osv - dette er blevet dokumenteret igen og igen på bla. engelske nyheds kanaler.

Såååh hva filan råber de sådan op over!

I mine øjne er det politik og retorik på højt plan og ikke andet...........at den mere eller mindre u-uddannet analfabet på gaden så ikke ved bedre, er netop hvad der bliver udnyttet på højere plan.

• #15   19. feb 2008 Uhhh buuuh, det var dem der startede..

Nå de må, må vi også...

Han slog altså først....

Man skal overholde reglerne, ellers må man ikke lege....

Det er godt, vi danskere er så modne og oplyste... Ikke sandt?

• #16   19. feb 2008 citat:
    I mine øjne er det politik og retorik på højt plan og ikke andet...........at den mere eller mindre u-uddannet analfabet på gaden så ikke ved bedre, er netop hvad der bliver udnyttet på højere plan.

Hermed taler jeg om folkene i de muslimske lande generalt og har ikke de herboende i tankerne....ss.....

• #17   19. feb 2008 citat:
    ~~~Moster Stella~~~ Raceist Skrevet: 19-02-2008 16:56:55
    Det svarer ikke på hvorfor der er unge mennesker der ikke kan finde ud af at vise respekt for andre menneker.

Vil man have respekt må man vise respekt, og der er ingen der vinder min respekt vide at kalde danske kvinder på gaden for hvide ludere eller brænde biler af.

Derimod har jeg dyb respekt for dem der lærer vores sprog, indordner sig det danske samfund og er åben for den nye kultur de nu lever i. Dem er der heldigvis mange af, og de må hellere end gerne være her.

Men er man utilfreds med den måde Danmark er skuet sammen på, så er der en hel verden med mange andre steder, hvor man måske passede bedre ind.

Præcis!

• #18   19. feb 2008 Jeg er ikke racist..

Og derudover er jeg enig med Rikke Dahl og Moster Stella.

• #20   19. feb 2008 Det har da ikke en skid med racisme at gøre...

• #22   19. feb 2008 Bare tag en af dagens historier f. eks. (link fjernet)

Det er da ikke så sært at man løfter øjenbrynene og tænker sikke idioter...... ut´af min butik.

Det er jo hver dag at de laver ballade...tegninger eller ej smiley

• #23   19. feb 2008 Julie, vis mig den statistik, der kan dokumentere påstanden om, at mange udlændinge ikke gider at arbejde...
    Det er muligt det er rigtigt - jeg har hørt udsagnet mange gange, men har ALDRIG set nogen former for dokumentation på det..

For nyligt kom der faktisk dokumentation for, at udlændinge har en større procentuel deltagelse i videregående uddannelser end danskere....

Alt er ikke sort/hvidt - selvom det er meget lettere at forholde sig til

• #24   19. feb 2008 De forbistrede tegninger skal jo ikke have skylden for alt. De er bare blevet en dårlig undskyldning.

• #25   19. feb 2008 Moster Stella: enig igen.. De bliver nemlig bare brugt som en undskyldning..

• #27   19. feb 2008 Stella & Jeanette - præcis også mine tanker og hvorfor jeg på så mange måder ser det som politisk.

• #28   19. feb 2008 Det er da dejligt der er nogle der er eninge med mig smiley

• #29   19. feb 2008 Julie, jeg er ganske enig i dit første indlæg... Sorry, jeg ikke fik det med ;o)

Er skam ganske rolig.... ;o)

• #32   19. feb 2008 først og fremmest syntes jeg ikke man kan sætte sådan tegninger i aviser eller ugeblade eller andet læsestof, et er der er mange af dem der laver ballade og at de har en anden kultur det er så en anden snak,men man øger bare risikoen for slagsmål og optøjer det er da logisk, om det en eller mange det går udover - det er jo en slagt for mobning og sikane, men det er sole klart kan de ellers ikke opføre sig ordenligt må de hjem permenet og nej jeg ikke rassit,men er begyndt at blive hunderad for at gå ud, uanset om det er med hunden eller indkøb, mange af dem laver jo ballade og andet form for ubegrundet vold,men det behøver aviserne jo ikke at lave tegniniger af - jeg er heller ikke rasist fordi jeg mener at de skal ikke have kirker her eller tørklæde, for ? er så hvor meget intigrere de sig så, min ½ søster er 100 % født dansk ,men er gift muslimk og ærligtalt hvor pokker er vi så henne ...

• #33   19. feb 2008 Nadia jeg er ikke imod dem før de laver lort i den, men det er kun dem som laver ballade og det går udover mange som ikke er skyld i noget som helst, bliver sikaneret på gaden, de står en bunker og skal man gå forbi er man så ikke bange, det må de sgu da kunne forstå, for mig der mangler de mere opdragelse eller gå til en sport 3- 5 gage ugenligt Fodbold, eller boksning som de bliver udmattet af, så kunne det være at der ikke var så meget ballde på gaderne...

• #34   19. feb 2008 Karin>>> Jeg synes det er skræmmende at vi er nået dertil hvor vi skal overveje om vi kan tillade os at udtale eller udtrykke os om noget, i frygt for at nogle bliver fornærmede, og vil brænde landet af.

Føler jeg mig stødt over noget i pressen, så kan jeg skrive et læserbrev eller er det helt slem klage til pressenævnet, der så må afgøre om pressen er gået over grænsen.

• #35   19. feb 2008 det er ikke os der har bestemt os til de skal være her - det er regeringen og det var det også dengang da Danmark manglede arbejdskraft, så helt det kan man ikke bekylde de danske borgere for noget - det er regeringens ansvar det er dem som har bragt dem hertil, for mig må de gerne være her,men skal der være så meget uro og ballade, så syntes jeg ikke at de fortjerne at være her - de har det for godt, men de unge mangler opdragelse og få brugt sine krafter andeledes i stedet for den voldelige vej ....

• #36   19. feb 2008 jeg udtrykker kun det jeg har oplevet og mere gør jeg jo ikke ... jeg kan jo ikke udtrykke mig for noget som andre at oplevet

• #37   19. feb 2008 Stephanie - Giver dig 120 % ret.... Ikke så meget pis der!

• #38   20. feb 2008 Stephanie, de blev lagt ud for 2. gang forleden dag..

• #39   20. feb 2008 Hvor er det dejligt at se at der findes fornuftige danskere som kan se tingene fra en anden vinkel .. Hvor er det dejligt at ikke alle er racister som jeg gik og troede ..

Jeg var begyndt at få forståelsen af at alle er racister eller ihvertfald ikke bryder sig om udlændinge .. Men er glad for at ikke alle er sådan ..

I lørdags var min kæreste (som er tyrker) i bageren , og tænk , folk gloede mærkeligt på ham .. Og han er ellers meget smilende og charmerende , specielt ældre damer falder for ham smiley Men nu er der ingen på gaden der smiler tilbage .. Folk er bange ..

På hans arbejds plads vil de ikke låne ham en lighter "han brænder jo bare vores biler af" Og min kæreste er så en af dem som tager meget afstand fra alle de her uroligheder ..

Jeg syntes det er forfærdeligt det skal gå ud over alle andre muslimer at en gruppe opfører sig sådan .

Og hvis vi danskere gerne vil have at udlændinge intigrere sig og lærer vores sprog osv skal vi da ikke se ned på dem fra starten af , have fordomme fra starten af , og tegne deres hellige profet med en bombe i hovedet . For det får vi da intet ud af . Andet end krig . ødelæggelse og noget at snakke om ..

Gad vide hvad vi havde kastet vores had på hvis her ingen udlændinge var ?? Hvad faen skulle vi så snakke om ??

Stephanie - Undskyld mit sprog , men du er fandme dum at hører på !!!!!

• #40   20. feb 2008 Og jo .. Der er rigtig mange udlændinge der ikke får det arbejde de ønsker pga hudfarven eller efternavnet ..

Dygtige udlandske læger kører rundt som bus chaufføre ..

I hjemme plejen vil man helst ikke have udenlandske mænd fordi de ældre damer bliver bange .. osv osv ..

• #41   20. feb 2008 Der er forskel på at være sur og tosset og gal på dem, der ikke kan opføre sig ordentligt og være racist.

jeg er da også sur på de danskere, der laver ballade..

Og som tidligere sagt, så er det rigtig surt at det skal gå ud over dem, der er fint integreret i Danmark..

• #42   20. feb 2008 Jeanette - Ja det er der selvfølgelig forskel på . Men man behøver ikke være sure på alle med sort hår .

• #43   20. feb 2008 Det er jeg såmænd heller ikke.. Men jeg skal indrømme, at jeg er mere på vagt... Herhjemme, hvor jeg bor, er der mange af anden herkomst end dansk.. Og skal da indrømme, at ser jeg en flok unge fyre komme gående.. ja så vender jeg om.. Nu er jeg så også blevet snottet på af 2 da jeg var på vej hjem fra stationen en eftermiddag.

DET er ikke racisme.. Men forståelig forsigtighed... Det er ærgeligt, det skal være sådan.. men det er nu ganske naturligt..

• #44   20. feb 2008 synes godt jeg kan forstå harmen over billederne. Men det kræver nok at man skal se lidt på kulturen og forstå den..

Ikke at jeg er vildt belæst omkring deres religion, men forstår godt de blev sure..

Men mener nu ikke at danskerne er blevet racister.. men der er nok flere der er blevet kritiske

• #45   20. feb 2008 Ja jeg kan da godt forstår at de bliver sure.. men ligefrem at reagere med vold og mordtrusler, synes jeg altså er at gå over gevind

• #46   20. feb 2008 Jeanette - forstår godt at du er forsigtig . Det er jeg også selv . Men om det er en flok udlændinge eller en flok danskere vender jeg om . Om så jeg har mine store farlige kamp hund med eller ej smiley

Ny Gruppe - Ja , jeg forstår sku også man bliver stødt over sådan nogen tegninger , det er den mest hellige profet man gør grin med , og nogen / de fleste muslimer er jo meget troende .
    Og ja racist er måske lige groft nok , men der er sku nogen der ingen argumenter har for at hade udlændinge , det er i bund og grund pga forskelligheden og hud/hår farven . Og det vil jeg kalde racisme . Men der er ihvertfald næsten ingen i dette indlæg der har sådanne holdninger - og det er dejligt ..
    Har bare selv mødt et par stykker smiley

• #47   20. feb 2008 Jeanette - ja det er en helt forkert måde at håndtere tingene på ..!!! Heldigvis er det ikke ALLE udlændinge der gør dette , indtil videre er det "kun" i indre københavn (det er ihvertfald det jeg har forstået)

Men man vidste det ville ske da man udgav disse tegninger igen . Og så kan man vel et eller andet sted sige at danmark eller medierne selv har opfordret de unge til at gå amok

• #48   20. feb 2008 Nadia skrev:

"Men man vidste det ville ske da man udgav disse tegninger igen . Og så kan man vel et eller andet sted sige at danmark eller medierne selv har opfordret de unge til at gå amok"

Nej, det synes jeg ikke man kan.. Og som jeg har sagt før, så er jeg ret overbevist om at, udgivelse nr 2 blot en dårlig undskyldning for at gøre dette her..

• #49   20. feb 2008 Okay . Det er så din mening

Jeg mener at udgive de tegninger igen er ren provokation!!

• #50   20. feb 2008 Det er det også.. men stadig ingen undskyldning for at gå amok...

• #51   20. feb 2008 Nej det har du ret i ..

• #52   20. feb 2008 Provokeret eller ej...

Det giver ikke nogen lov til, eller ret til at ødelægge og true.

Jeg bliver vred, rigtig vred, når insest, pedofili, tvang af nogen art finder sted...
    Men derfor går jeg ikke ud og blæser hovederne af nogen, brænder huse af, truer politikere, politi eller andre 'offentlige personer'

Skik følge eller land fly passer meget godt på min holdning.

Uanset hvor provokeret man måtte blive af de tegninger (jeg gør så ikke) er det kun en sørgelig undskyldning for at hærge og ødelægge.

Hvis knægtene på nørrebro virkelig var så generede af politiets ransagninger, hvorfor ikke klage? Gå til aviserne o.l. som den "almindelige" dansker ville gøre?

Uanset, Danmark er et demokratisk frit land (på godt og ondt) hvis ikke man kan tolerere det... så må man da finde et land hvis sammensætning, lovgivning, kultur og religion stemmer overens med egne overbevisninger.

Jeg ville ALDRIG flygte/flytte til et muslimsk land, kender ikke en eneste der ville dét.

• #53   20. feb 2008 Rygklapper lige Tanja, der er meget bedre med ord end mig *S*

• #54   20. feb 2008 *LooooL* Jeanette (tak for klappet, det trængte jeg til ;-))

• #55   20. feb 2008 Jamen jeg er faktisk ret tit meget enig med dig.. *S*

• #56   20. feb 2008 det er da også frygteligt for de søde små, som bliver provokeret af den uartige avis! hvis man absolut skal lege hulemand med sin lighter, ku man sku da sætte ild til avisen, i stedet for vores biler! det er jo ikke hr og fru Danmark der sidder og leger med blyanter over er kop kaffe lørdag eftermiddag!
    Nej hr og fru Danmark er dem der går og betaler tåbelige mængder i skat, så vi kan betale for de uopdragne lorteunger, hvad enten de leger med ild eller sidder i/på institutioner til gud vide hvor mange penge! Eller bare deres "løn".
    Det tager fuldstændig opmærksomheden fra de andre rigtig flinke og søde mennesker der også bor her. Lorteungerne ødelægger det fuldstændig, for dem de "kæmper" for.
    Og husk at racisme kan gå to veje, vi er jo som tidligere nævnt jo også hvide luddere og vantro hunde!

• #57   4. mar 2008 amen!

Kommentér på:
Racisme

Annonce