2.396 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Tandbyld Tandbyld

Hmm kan man gøre noget ved det, evt kontakte sin læge???
har fået sådan en nu har jeg gået med den i en uge og ja den er blevet større, ikke specielt øm men den bløder.

jeg kan ikke melde mig syg for af gå til tandlægen da jeg kun har været på mit nye job 1 uge, og jeg plejer af ligge et par dage efter tandlæge besøg...
så kan der selv gøre noget el kan man få nogen piller ved en læge

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandbyld
  • #1   24. feb 2008 Mette. En tandbyld plejer at gøre rasende ondt, og er bestem ikke noget du selv lige kan fikse.
    Så mit eneste råd er søg tandlægen.

• #2   24. feb 2008 gå til tandlæge og få bedøvet hele munden, så fjerner de nemlig nerven, og sætter noget i tanden, indtil du igen skal komme og få den lavet færdig. Når du først har fået taget det første, så gør det ikke ondt længere.... Jeg taler af erfaring, jeg har tandlægeskræk, så gik ikke til tandlæge fra jeg var 18- 24 år og måtte simpelthen af sted dengang, da smerten blev for stor:-)

• #3   24. feb 2008 og heller tage af sted nu, hvor den ikke er alt for øm, for ellers bliver det bare værre og regningen dyrer:-), kan du ikke få en tid om eftermiddagen eller morgenen??

• #4   24. feb 2008 hehe har osse en, og jewg siger dig min gør ondt i forgårs måtte jeg grædene gå ind og vække min mor fordi gør så ondt og jeg er ellers ikke nogen pive skid... men jeg ringet til vagtlægen bla fordi at jeg er hævet i hele den ene saide af ansigtet og fordi den gør så ont.. jeg fik pencilin imod betædelse og smertestillende. men de gamle siger at de fleste tandlæger ikke vil rører ved det når der er så meget betændelse i...

• #5   24. feb 2008 Grunden til at de ikke vil røre ved tanden når der er betændelse i er på grund af at betændelsen ligger sig rundt om nerven. Og så kan man ikke bedøve tanden. Og tro mig jeg taler af erfaring. Fik får tre år siden rykket en tand ud efter et år hvor den blev ved med at være betændt. Jeg blev stukket 12 gange i munden. Men alligevel blev tanden ikke bedøvet. Det gjorde satme ondt.. Men ud kom tanden. Og jeg har lært at gå til tandlæge i tide nu. Så skynd dig at komme afsted.

• #6   24. feb 2008 Jeg arbejder hos en tandlæge. Og ja du kan evt få penicillin. Men du skal bestemt også have tanden lavet...!!! Mod smerten lige nu og her, kan det være godt med nogle ibuprofen. Man kan få dem i håndkøb i 200 mg. Men 600 mg er bedst når man har så ondt. Så du kan tage 3 x 200 mg på en gang i stedet...

• #7   24. feb 2008 Jeg har også lært at gå til tandlægen i tide nu...
    For et år siden knækkede et hjørne af min ene kindtand af. Fik ikke gjort noget ved det da det ikke gjorde ondt, så jeg tyggede bare med den anden side.
    I torsdags knækkede der mere af samme sted og så blev jeg sgu alligevel nervøs og fik en akut tid hos tandlægen.
    Hun sagde at hullet var meget meget stort og måske skulle jeg rpdbehandles, men hun ville bare starte med at fylde den ud så hun fik det ordnet og sagde at hvis det gør ondt i morgen, skulle jeg ringe og så skulle den rodbehandles.
    Jeg kom hjem og det gjorde så forfærdeligt ondt.
    Havde taget max dosis af ipren og panodiler og det hjalp overhovedet ikke. Har aldrig oplevet så stor en smerte før så Michael måtte ringe til lægevagten som kom med nogle stærkere smertestillende piller til mig som hjalp og så kunne jeg endelig slappe af :o)
    Det gør heldigvis ikke ondt mere (gjorde det heller ikke dagen efter) så jeg slipper måske for rodbehandling (hååber jeg)
    Men jeg lærte så i torsdags at gå til tandlægen lidt oftere.

• #8   25. feb 2008 Til tandlæge hvis man har en tandbyld. Bylder kan altså gå hen at blive farlige uanset hvor de sidder. Hvis de sidder et dumt sted, bliver for store og brister kan de give blodforgiftning.

Min veninde er klinik assistent. Hun har oplevet en der måtte i stærk pinicillinkur inden de fjernede en fordi de var bange for forgiftningsfarer når de fjernede den. Så afsted med dig

Kommentér på:
Tandbyld

Annonce