så kom der svar fra DF {{forumTopicSubject}}
ja så kom svaret fra dansk folkeparti. jeg skrev jo til dem vedr. dyrevelfærd og om hvad de foretog sig .
Kære Tina Lindblad
Tak for mail af 22. februar 2008
Først og fremmest vil jeg slå fast, at dyrevelfærd ligger mig meget på sinde, og i Dansk Folkeparti ligger dyrevelfærd som en meget høj prioritet. Jeg bryder mig bestemt ikke om din tone, jeg arbejder meget med dyrevelfærd, og du bør vide at der skal et politisk flertal til for, at noget kan blive vedtaget i Folketinget - og det er desværre ofte svært at få dette flertal når vi taler dyrevelfærd, men Dansk Folkeparti bliver ved til det lykkedes.
Jeg mener at dyremishandling skal straffes hårdt, og vi skal have omfattende lovgivning, der beskytter og giver dyrene de bedst mulige leveforhold. Vi har alle set de hjerteskærende billeder af, hvordan slagtekvæg lider på døgn-lange transporter ned gennem Europa. Kor før jul kunne vi så i tv se på den horrible måde, som en flok heste blev behandlet på under en hestetransport. Ifølge EU´s regler må man gerne mishandle dyr på denne måde, men det finder vi os ikke i! Vi forlanger, at Danmark går enegang og standser dyrplageriet - uanset hvad EU siger! Alt andet vil være uanstændigt!
To relativt nye tilfælde af vanrøgt af en masse får, der er fundet døde, en hund, hængt op i et træ i Albertslund efter mishandling ect.ect.
De talrige eksempler viser, at der behov for, at vi i Danmark omgående etablerer et egentligt dyrepoliti, som det kendes fra andre lande, f.eks. Storbritannien. Hertil kan jeg oplyse, at jeg netop har fremsat et forslag i Folketinget om oprettelse af et dyreværnspoliti - hvilket du kan læse meget mere om på min hjemmeside www.dyrenesstemme.dk
Med venlig hilsen
Christian H. Hansen. MF
Formand for Folketingets Socialudvalg, samt
Dyrevelfærdsordfører
www.dyrenesstemme.dk
Medlem af Folketinget (DF)
Christiansborg
DK-1240 København K.
Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 51 05
www.ft.dk
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
men her er min mail.
Dyrevelfærd, ja det ser flot ud på jeres hjemmeside, men hvornår sker der noget ???? Hvor mange hunde skal der bankes og hænges op i træer før i lever op til jeres valgløfter.
Mange dyreelskere satte deres kryds ved jer under valget….skuf os nu ikke. Vi venter stadig på at der bliver opført et dyrepoliti eller strengere love der rammer de forkvaklede mennesker der skader de svageste i samfundet, nemlig vores dyr, både landbrugs og kæledyr. Så kom dog i gang.
Med dyrevenlig hilsen Tina Lindblad
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
Kanon godt gået - du har min fulde opbakning :-))
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 254
Men..det KAN nu ikke blive ved med at komme bag på nogen.....at ord KUN er ord, og de lyder rigtig godt.......Politik er de kortsigtede løsninger og de brudte løfters paradis
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 592
Da det ikke er urealistiske krav DF kommer med, kan man jo kun "skælde ud" på de partier, som ikke vil stemme for. Måske skulle du sende en e-mail til de andre partier og spørge hvorfor de ikke vil gøre noget for dyrevelfærden
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
På den måde bliver man ihvertfald ikke hørt de rigtige steder
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 839
-han har min dybeste respekt!
så kom der svar fra DF