{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hygge
  • #1   13. mar 2008 har du prøvet frk jensens teboller???

• #2   13. mar 2008 gitte> nej hehe har ik hørt om dem heller!
    men de lyder gode....

• #3   13. mar 2008 Så er det synd du ikke bor hos mig smiley Her skinner solen skønt. Døren står åben til en ordentlig gang udluftning. Tirith ligger i solen og slapper af smiley Ahhhhh, en dejlig dag.

Hvis du putter revet gulerødder, sguash eller lignende, så holder de fugtigheden i længere tid. Det kan også hjælpe at putte havregryn i, men så skal havregrynene lige trække i noget væske, så de ikke suger bollerne tørre. God fornøjelse smiley

• #4   13. mar 2008 jeg skriver lige opskriften af:-) men jeg har kun den gamle udgave af frk jensen.

250 g mel
    1/4 tsk salt
    75 g smør/margarine
    1/2 dl rosiner (kan undlades, hvilket jeg plejer at gøre)
    1 1/4 dl mælk
    25 g gær
    1 øg
    1spske sukker

mel og salt blandes, fedtstoffet smuldres i eller blødgøres i mælken og rosinerne tilsættes. Gæren røres ud i den lunkne mælk, æg og sukker piskes sammen. alt blandes og dejen slåes i et fad indtil den er blank, hvorefter den dækkes til og stilles til hævning et lunt sted i ca 20 minuter. Dejen formes til boller og stilles på smurt plade (eller bagpapir) bollerne efterhæves i ca 10-15 minutter og pensles derefter. bagetid i ca 15 minutter ved 200 grader

• #5   13. mar 2008 " Madpakkeboller "
    25 g gær
    4 dl lunkent vand
    2 dl yogurt naturel
    1 spsk salt
    1 tsk sukker
    1 spsk olie
    500 g kogte kartofler ( mosede )
    200 g reven gulerod
    50 g græskarkerner ( eller andre kerner )
    ca 1 kg hvedemel

Rør gæren ud i lunkent vand og tilsæt sukker, yogurt, salt, de mosede kartofler, reven gulerod og græskarkerner.
    Rør det godt sammen og tilsæt hvedemelet lidt ad gangen.
    Ælt dejen godt og sæt den til hævning et lunt sted ca 45 min..
    Slå dejen ned og form 20 små boller. Læg bollerne på en bageplade og sæt den til hævning under et fugtigt viskestykke ca 45 min.
    Drys evt med ekstra græskarkerner og bag bollerne ca 15 min ved 210 grader.

• #6   13. mar 2008 ellers bruger jeg brugsens børnekogebog, for den kan jeg forstå:-)

• #7   13. mar 2008 gite> hehe den os nem men jeg ved a uddanne mig til cater men ja hehe

Kommentér på:
hygge

Annonce