{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Stak katten af da I fik hund? {{forumTopicSubject}}

Tjaeh, overskriften taler vist for sig selv.

Når nu vi får vores lille hvalp, kan vi så forvente at vores 2 årige kastrerede hankat Quark vil stikke af hjemmefra? Han har adgang ud, og har altid haft det, men er en rigtig hjemme-fise-hygge-hankat. Han var vant til andet katteselskab indtil for nylig. Men hunde, nej dem tror jeg ikke han er venner med hvis han kan undgå det!

Kom med erfaringer, hvordan tog Jeres kat at der kom en hvalp i huset?

Det skal lige siges at hvalpen er en Fransk Bulldog, heldigvis ikke den værste Lad-mig-spise-katten-nu-hund :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stak katten af da I fik hund?
  • #1   18. mar 2008 han stikker nok ikke af men er nok ikke så meget hjemme. sådan var det med mine forældres kat..

• #3   18. mar 2008 Min kat er indekat og har derfor ikke mulighed for at stikke af ... Men hun elsker bestemt ikke min hund ...

• #4   18. mar 2008 Der har ikke været nogle problemer med vores katte , hverken da Fie eller Angel kom , og heller ikke når min datters Tyson kommer på besøg.
    Og det er ellers to møg forkælet xhankatte , der egentlig kun kan li' sig selv og hinanden

• #5   18. mar 2008 Tror jeg ikke.
    alle vores tre hunkatte, som alle har været der mellem 4 - 13 år blev da feike kom, selv om han jagtee dem som en gal. - og er der stadig smiley

• #6   18. mar 2008 Det er faktisk utroligt hvad de små katte har skulle finde sig i og stadig finder sig i med feike! Han er ret strid, og gør og jagter dem udenfor. Men gør dem dog ikek noget - han har dog fået sine klø af den ældste kat. Kattene har bare vænnet sig til at holde lav profil når uhyret kommer.

• #7   18. mar 2008 Kort og godt, ja. Men det var en kat jeg havde taget til mig fra en syg ejer, og jeg opnåede aldrig at få et tæt forhold til den.

Havde det været min "gamle" kat, så var den med garanti ikke flyttet hjemmefra, for den var en rigtig kælepot og nært knyttet til mig.

Men selv efter et halvt år efter den flyttede, fulgte den efter os når vi gik tur. Så jeg er sikkere på den "bare" har fundet et nyt hjem. Det er længe siden, så den kan være død nu, for jeg har ikke set den længe.

• #8   18. mar 2008 Vi har også snakket om at holde ham inde... Men vi får først hvalpen sidst i juli, så der er det jo forhåbentlig ret varmt. Det bliver svært... Men vi må prøve. Er bare nervøs for om det ikke er tortur nok i sig selv at vi slæber en hvalp til, men så oveni købet spærrer ham inde også?

Helle: Vi vil for alt i verden ikke miste Quark, og ender det med at de ABSOLUT aldrig lærer at tackle hinanden, så er vi ikke i tvivl om at det er katten der bliver.

Kennelen vi får fra har solgt hvalpe i over 15 år, og har ALDRIG været udsat for at hvalpene ikke ender med at blive gode legekammerater med kattene...

• #9   18. mar 2008 Vores katte er her også stadig.. Jeg har dog atid gjort det at de skal have et fristed for hundene.. Så her hjemme er stuen no go for hundene og kattene nyder at kan gå derind uden at blive jagtet. Men stadig skal hundene lære at omgåes katte og man skal forsøge at gøre kattene mest trykke ved dem.

Mine katte er både ude og inde katte, men det er nok klogest lige at holde kattene inde et stykke tid, så de lige kan vænne sig til den..

Pøj med det :o)

/ Lykke

• #11   18. mar 2008 Jeg får også snart min lille pige hjem, og jeg glæder mig bare helt vildt. Men jeg har også 2 meget forkælet katte, så er ret spændt på hvordan det kommer til at gå...

Selvfølgelig regner jeg ikke med, at de vil være venner fra starten, men det håber jeg at de bliver med tiden. Mine katte er indekatte, så der er ikke nogen chance for at de løber væk. Men hvis jeg var dig, så ville jeg holde din kat inde et stykke tid efter du har fået hvalpen.

Hvis der er andre der har erfaring med forholdet/tilvænning mellem kat og hund, så hører jeg meget gerne.
    Jeg har set på en masse profiler herinde og kattegalleriet, at de i hvert fald sagtens kan lade sig gøre, at de bliver gode venner, for mange har billeder, hvor de ligger sammen. Jeg tror bare det er et spørgsmål om at give både kat og hund tid.

Og er sikke på at det nok skal gå, for begge mine katte ose af kærlighed og har et skønt sind...smiler.
    Så nu skal den lille pige skam bare blive gammel nok at komme fra sin mor... Men hvor er ventetiden dog altid lang... hi hi...

• #12   18. mar 2008 jeg overtog i sin tid tre katte, som aldrig havde mødt en hund før, de havde været indekatte. Jeg holde dem inde i 14 dage, ingen af dem stak af. Da vi fik Oden, havde vi været hundefri i 3 måneder, vi havde på det tidspunkt 8 katte, de tog det alle som en naturlig ting, at en ny hund flyttede ind

• #13   18. mar 2008 Jeps det gjorde min kat, da jeg fik Pumba i sin tid...

• #14   18. mar 2008 Vi har to katte... og de stak ikke af da vi fik hund:-) Den ene kat tog bedre imod ham end den anden... men efter et par dage, var han velkommen ved begge katte:-)

• #15   18. mar 2008 Vi havde to katte da vi fik Cody - vi havde Flica i forvejen, så de var vand til hund, men den ene syntes åbenbart at det var for meget med 2 hunde - selv om begge katte var gode venner med Flica, så selvom vi holdt kattene inde den første uges tid eller mere, valgt den ene af dem allligevel at fordufte første gang de blev lukket ud.... I starten så jeg ham nogle gange under vores bil i indkørslen når jeg kom hjem, men han kom aldrig ind igen, til sidst forsvandt han helt og fandt nok et nyt sted og bo - jeg har set ham i området... :o)

• #16   18. mar 2008 Cody jagtede nu på ingen måde nogle af kattene, selvom han var ekstremt facineret af dem... Han kunne stå i flere halv timer af gangen og kigge på den kat der blev hjemme når han lå og sov på sofaen... ;o)

• #17   18. mar 2008 Quark er helt vildt forkælet, og er virkelig nært knyttet til os begge. Han er født hos os, så vi har jo altid haft ham...

Han er den mest godmodige kat jeg nogensinde har kendt, jeg har ALDRIG set hans kløer være fremme, har aldrig hørt ham hvæse. Det på trods af at jeg har 6 små teorister (nevøer og niecer) der har løftet ham i halen, sat sig på ham, spist af hans mad osv. Så krydser godt nok fingre for at det går!

Håber bare at de med tiden accepterer hinanden, og tror nu også de kan blive gode venner hvis de får lov at de hinanden an. Quark skal bare lige give hvalpen en chance uden at stikke af inden :o)

Jeg tror så også det hjælper at jeg går hjemme og Kim også er meget hjemme i de tre første uger vi har hvalpen. Så kan man måske lidt bedre få dem til at "godkende" hinanden?

• #18   18. mar 2008 Da mine forældres første hund døede, og de fik en lille ny vaps, så løb en af deres gamle katte væk, og kom først hjem igen 3 måneder efter...

Så jeg ville nok holde katten hjemme et par dage, men jeg tror ikke at det behøver at være længere end det

• #19   18. mar 2008 Hold katten indendørs.

• #20   18. mar 2008 Her er stuen også Djaxas (kattens) domæne mens Kia's (hundens) er køkkenet. Rummene er adskilt af babygitter. Kia kunne selvfølgelig med lethed forcere dette hvis hun ville (har aldrig været et problem for det ved hun ikke er tilladt) men hun har efterhånden lært at selvom babygitteret skulle stå åben så er der en "usynlig" grænse hvor gitteret burde være der ikke må forceres uden tilladelse :o)

Hvis de vil være sammen skal de være på Djaxas vilkår ... Hun var her først og skal ikke lide nød fordi Kia er kommet til ...

De opholder sig næsten aldrig i samme rum da Djaxa udløser Kia's jagtinstinkt ved at løbe når hun ser Kia. Og det virker nok ret voldsomt på en 4 kilo's kat at der kommer en 30 kilo tung hundehvalp tumlende efter en ...

Djaxa bevæger sig frit og selvsikkert ind i alle rum i hele huset i samme sekund hun er sikker på at Kia er ude af rummet...

Kia har dog aldrig vist tegn på at ville bide Djaxa ... Hvis Djaxa af en eller anden grund ikke når at komme af vejen når Kia kommer tumlende så standser Kia bare forvirret op og snuser til Djaxa ...

Jeg tillader IKKE at Kia jagter katten, og prøver for så vidt muligt at undgå situationer hvor dette kan ske ... Men Djaxa har det med at gemme sig under sengen selv om Kia er i soveværelset og Kia kan stadig komme ind under sengen og så går den vilde jagt ...

• #21   18. mar 2008 Tine L:

Man vil da altid være usikker på hvordan katten vil tackle det, når man aldrig har set den sammen med en hund.

Hvis man ikke får hund fordi man er lidt usikker, så kan man jo aldrig vide om det vil gå.

Jeg er da også usikker på om Quark vil stikke af når man får en baby med kolik der græder dag ud og dag ind, men derfor fravælger jeg nu altså ikke at få børn...

• #22   18. mar 2008 Vores kat tog det faktisk nogenlunde lige da hun så vores hund (Bine), men da Bine fik øje på katten troede hun selvfølgelig at det var en man kunne lege med, så det endte med at katten blev skræmt fra vid og sans, så de er ikke lige frem de bedste venner nu.
    Vi holdte katten inde de første 2 dage, for at hun ikke bare skulle stikke af, og nu kommer hun da heldingvis stadig ind hver aften - men det med at ligge og putte hos os i sofaen det er helt slut smiley

Kommentér på:
Stak katten af da I fik hund?

Annonce