828 visninger
|
Oprettet:
9. okt 2006 Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Stak katten af da I fik hund? {{forumTopicSubject}}
Tjaeh, overskriften taler vist for sig selv.
Når nu vi får vores lille hvalp, kan vi så forvente at vores 2 årige kastrerede hankat Quark vil stikke af hjemmefra? Han har adgang ud, og har altid haft det, men er en rigtig hjemme-fise-hygge-hankat. Han var vant til andet katteselskab indtil for nylig. Men hunde, nej dem tror jeg ikke han er venner med hvis han kan undgå det!
Kom med erfaringer, hvordan tog Jeres kat at der kom en hvalp i huset?
Det skal lige siges at hvalpen er en Fransk Bulldog, heldigvis ikke den værste Lad-mig-spise-katten-nu-hund :o)
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.134
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.259
Og det er ellers to møg forkælet xhankatte , der egentlig kun kan li' sig selv og hinanden
mar 2005
Følger: 28 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 204 Svar: 4.258
alle vores tre hunkatte, som alle har været der mellem 4 - 13 år blev da feike kom, selv om han jagtee dem som en gal. - og er der stadig
mar 2005
Følger: 28 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 204 Svar: 4.258
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Havde det været min "gamle" kat, så var den med garanti ikke flyttet hjemmefra, for den var en rigtig kælepot og nært knyttet til mig.
Men selv efter et halvt år efter den flyttede, fulgte den efter os når vi gik tur. Så jeg er sikkere på den "bare" har fundet et nyt hjem. Det er længe siden, så den kan være død nu, for jeg har ikke set den længe.
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Helle: Vi vil for alt i verden ikke miste Quark, og ender det med at de ABSOLUT aldrig lærer at tackle hinanden, så er vi ikke i tvivl om at det er katten der bliver.
Kennelen vi får fra har solgt hvalpe i over 15 år, og har ALDRIG været udsat for at hvalpene ikke ender med at blive gode legekammerater med kattene...
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 439
Mine katte er både ude og inde katte, men det er nok klogest lige at holde kattene inde et stykke tid, så de lige kan vænne sig til den..
Pøj med det :o)
/ Lykke
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 63 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 406
Selvfølgelig regner jeg ikke med, at de vil være venner fra starten, men det håber jeg at de bliver med tiden. Mine katte er indekatte, så der er ikke nogen chance for at de løber væk. Men hvis jeg var dig, så ville jeg holde din kat inde et stykke tid efter du har fået hvalpen.
Hvis der er andre der har erfaring med forholdet/tilvænning mellem kat og hund, så hører jeg meget gerne.
Jeg har set på en masse profiler herinde og kattegalleriet, at de i hvert fald sagtens kan lade sig gøre, at de bliver gode venner, for mange har billeder, hvor de ligger sammen. Jeg tror bare det er et spørgsmål om at give både kat og hund tid.
Og er sikke på at det nok skal gå, for begge mine katte ose af kærlighed og har et skønt sind...smiler.
Så nu skal den lille pige skam bare blive gammel nok at komme fra sin mor... Men hvor er ventetiden dog altid lang... hi hi...
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
dec 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 376
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.525
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.525
okt 2006
Han er den mest godmodige kat jeg nogensinde har kendt, jeg har ALDRIG set hans kløer være fremme, har aldrig hørt ham hvæse. Det på trods af at jeg har 6 små teorister (nevøer og niecer) der har løftet ham i halen, sat sig på ham, spist af hans mad osv. Så krydser godt nok fingre for at det går!
Håber bare at de med tiden accepterer hinanden, og tror nu også de kan blive gode venner hvis de får lov at de hinanden an. Quark skal bare lige give hvalpen en chance uden at stikke af inden :o)
Jeg tror så også det hjælper at jeg går hjemme og Kim også er meget hjemme i de tre første uger vi har hvalpen. Så kan man måske lidt bedre få dem til at "godkende" hinanden?
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
Så jeg ville nok holde katten hjemme et par dage, men jeg tror ikke at det behøver at være længere end det
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 59 Svar: 245
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Hvis de vil være sammen skal de være på Djaxas vilkår ... Hun var her først og skal ikke lide nød fordi Kia er kommet til ...
De opholder sig næsten aldrig i samme rum da Djaxa udløser Kia's jagtinstinkt ved at løbe når hun ser Kia. Og det virker nok ret voldsomt på en 4 kilo's kat at der kommer en 30 kilo tung hundehvalp tumlende efter en ...
Djaxa bevæger sig frit og selvsikkert ind i alle rum i hele huset i samme sekund hun er sikker på at Kia er ude af rummet...
Kia har dog aldrig vist tegn på at ville bide Djaxa ... Hvis Djaxa af en eller anden grund ikke når at komme af vejen når Kia kommer tumlende så standser Kia bare forvirret op og snuser til Djaxa ...
Jeg tillader IKKE at Kia jagter katten, og prøver for så vidt muligt at undgå situationer hvor dette kan ske ... Men Djaxa har det med at gemme sig under sengen selv om Kia er i soveværelset og Kia kan stadig komme ind under sengen og så går den vilde jagt ...
okt 2006
Man vil da altid være usikker på hvordan katten vil tackle det, når man aldrig har set den sammen med en hund.
Hvis man ikke får hund fordi man er lidt usikker, så kan man jo aldrig vide om det vil gå.
Jeg er da også usikker på om Quark vil stikke af når man får en baby med kolik der græder dag ud og dag ind, men derfor fravælger jeg nu altså ikke at få børn...
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Vi holdte katten inde de første 2 dage, for at hun ikke bare skulle stikke af, og nu kommer hun da heldingvis stadig ind hver aften - men det med at ligge og putte hos os i sofaen det er helt slut
Stak katten af da I fik hund?