Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  denta stix ???
  • #1   26. mar 2008 Hundene er vilde med dem............
    Om de virker.. Tja........ Tror mine hunde bider for hårdt, for de holder dæleme ikke længe

• #3   26. mar 2008 Mine hunde syntes de smager skide godt og venter meget tolmodigt på at få dem hver aften, om de virker ved jeg ikke men dyrlægen har ikke brokket sig over deres tænder, men det skader nok ikke:-)

• #4   26. mar 2008 Samme mening som Alex.. Tiny æder dem bare, og så smuldrer de fra hinanden.. Jeg aner ikke om de faktisk virker.. Men hun ELSKER dem..! smiley

/Lianna

• #5   26. mar 2008 Samme som Alex og T.H.L

• #6   26. mar 2008 har også lige givet lucky... det synes hun var en god ide jeg købte hun er helt vild med den

• #7   26. mar 2008 ved mine der hænger de lidt fast i tænderne og er lidt tyggegummi agtige og de ligger og snasker længe i dem, så tror du rykker noget med ud fra tænderne, det er det jeg har bestemt mig for at tro:-)

• #8   26. mar 2008 Jeg er hold op med at give dem, både pga jeg ingen positive forandringer så - en god okseknogle er lige så god og langt-langt billigere.....og dels pga bla. denne artikel:

"Advarsel mod Dental Sticks Af: Ruth Chor

Hej Hundeklub

Jeg syntes lige, jeg vil sende en advarsel vedr. Pedigree Dental stick,

I går ville jeg forkæle Nala og Pippi med en sådan.

For Pippi gik det godt, men Nala havde jeg nær mistet på denne bekostning. Hun fik slugt det sidste og kunne ikke få vejret og der kom skum ud af munden på hende.

Jeg fik fat i Lyngby dyrehospital, som bad os komme meget hurtigt.

Her blev hun røntgenfotograferet, og de konstaterede at enden af denne Dental stick, som var på størrelse med en golfkugle, sad fast i hendes spiserør lige over hjertet, De forsøgte så flere ting, bla at bedøve hende og skubbe den ned i maven på hende, men det lykkedes ikke.

Så vi blev sendt videre til Københavns Dyrehospital, som gjorde det meget klart for os, at hvis det heller ikke lykkedes for dem, at få den ned i maven på hende, var det en operation, som var meget farlig, da det var i brystkassen lige ved hjertet, Sandsynligheden for det ville lykkes er ikke særlig stor. Kommer der det mindste væske ud på dette sted, dør hunden.

Men heldigvis lykkedes det Københavns Dyrehospital, at få den skubbet ned i maven og skåret hjørnerne af sticken af.

Disse Pedigree Dental Stik kan ikke opløse sig selv. De er meget massivt lavet og desværre har Dyrehospitalet haft flere tilfælde, og de rådede mig til at lægge sag an mod Pedigree.

Men for at andre i klubben ikke kommer i denne ulykkelige situation, håber jeg I vil lægge denne historie ud på hjemmesiden.

Nala har det ok i dag, men er selvfølgelig meget mærket af situationen, 2 gange narkose og flere gange lange rør ned gennem spiserøret, men hun var en lille sej hund.

Med venlig hilsen

Ruth Chor"

Tilladelse til at gengive ER givet..ss.....

Jeg har siden hørt om flere der har haft uheldige oplevelser med disse "stiks" så sørg i hvertfald for, at den aldrig lades alene med dem.

• #9   26. mar 2008 Sådanne artikler findes for hvad som helst.. Tyggeben (af oksehud) med og uden knuder, Greenies (forgængeren for dentastix) sågar knogler.

Hvis man skal lytte til alle advarsler, så kan hunden ikke få noget.. Jeg gav selv Luna tyggeben (uden knuder - fordi vores gamle lab altid rendte rundt og skulle gemme knuderne), men måtte stoppe pga hendes mave. Dentastix og greenies får hun stadig, hvis jeg falder over dem.. Men nej ikke hver dag..

• #10   26. mar 2008 Og vupti nu er jeg også færdig med at købe dem..
    Grim historie med lykkelig slutning Karina G

• #11   26. mar 2008 Som jeg skrev til sidst, så sørg blot for at jeres hunde ikke er alene når de får dem.

ER uheldet ude, skal der handles meget hurtigt.

At min ikke får dem er som jeg også skrev dels prisen og dels at jeg ikke finder de er specielt gode i forhold til så meget andet OG når så sådanne ulykker kan sek, ja alt det tilsammen gør at jeg vælger dem fra.

Tilgengæld fik hun 650 g rå svineknogle med kød og det hele på igår og hold fast hun holdt fest + fik renset tænder...ss.....

• #12   26. mar 2008 Jeg synes at de er gode, de er med til at rense tænderne og give en bedre mundhygienje. har brugt dem i flere år.
    Man skal selvfølgelig købe den størrelse der passer til ens hund.

Vedr, artiklen længere oppe kan alle hunde få noget til at sætte sig fast i haæs/mund.
    Jeg bruger og vil forsat bruge dem.

• #13   26. mar 2008 prisen synes jeg ikke var så gal... fik dem til 11 kr...

• #14   26. mar 2008 Årh ja Mitte bliver forkælet *GGG*

• #15   26. mar 2008 Gizmo gider ikke æde dem medmindre han er meget sulten og der virklig ikke er andet, så det er så nemt med det hehe. Men når han endelig sætter tænderne i en, så er den væk på ingen tid. Tror og ben er bedre til at rense tænder. Eller en gulerod

• #16   26. mar 2008 lucky har også et ben som hun flittigt gnaver i

• #17   26. mar 2008 Hvordan kan enden af en denta stix være på størrelse med en golfkugle?
    Og ende? hvilken ende?....menes der det sidste stykke, eller er der muligvis tale om en anden variant.

Min hund elsker dem, og køber af og til nogen til ham, men tvivler på de gø noget for tænderne, for de er væk i løbet af 2sek.

• #18   26. mar 2008 Gø= gør

• #19   26. mar 2008 Hihi Jeanette, ja hun bliver så..ss....

Kommentér på:
denta stix ???

Annonce