At leve uden hund - allergi! {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop i dag fået konstateret allergi overfor husstøvmider, kat og HUND. Jeg regnede godt med kat, men at det også var hund kom som et stort chok.
Jeg bor hjemme, har både 2 hunde og en kat, så det er lidt af et dilemma jeg er kommet i. Katten og den ene hund bliver hjemme når jeg flytter hjemmefra, men den 3 årig tæve er min hund, og hende vil jeg ikke efterlade hjemme.
Er der mulighed for at have hund når man har fået konstateret allergi? Jeg sidder lige nu og overvejer om det er det værd at have hund når man året rundt har kløende næse, røde øjne og ugentlige astmaanfald.
Jeg er kommet frem til beslutningen at det er det værd. Hundene er en stor del af mit liv. Det er ikke bare et kæledyr, det er hunden der får mig til at stå op om morgenen. Jeg er ude min 1½ time i alt slags vejr hver dag. Jeg nyder solen, regnen og den friske luft, og jeg kan slet ikke overskue hverdagen uden en hund
Så lige nu sidder jeg med en rigtig øv-følelse, pusten er slået ud af mig
Øv, øv...
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 143 Svar: 717
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
Du kan sagtens leve med allergi og have hund...... Vi lever i år 2008 og der er opfundet piller som kan hjælpe dig
Min kæreste lider også af allergi over for hunde osv.... Og vi har 2 hunde. I starten spiste han en pille hverdag, som vare i 24 timer. Og nu spiser han en pille om ugen, så hans allergi er stilnet af efter at bo sammen med hunde.
De piller han tager, hedder Zyrtec og kan købes i håndkøb på apoteket. de koster omkring 75kr og så er der til 14 dage.
Han kan intet mærke når han tager de piller....
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.134
Men kan ikke tåle nogle andre dyr overhovedet..
Min kamerat har fået en sprøjte en gang om ugen der gik ind og gjorde så han begyndte at kunne tåle dem..
De sprøjter vist det ind som man ikke kan tåle så kroppen vænner sig til det. og det har virket på ham..
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.134
Det er en behandling der tager et stykke tid, men hjælper
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
Men du skal nok have en astma spray til din astma, ku jeg forestille mig
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.766
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 46
Jeg har en astma spray som jeg bruger ved anfald (f.eks. når katten har ligget i sengen), men ellers har jeg ikke de store gener. Jeg bliver let forpustet og får åndenød, men er ved at træne mig til en bedre kondition og det vil formentlig forbedre astmaen.
Jeg vil til at starte med prøve at lufte bedre ud, få hængt dyner, puder, sengetøj osv. udenfor min 1 gang om ugen. Desuden vil jeg holde Toffi nede fra sengen (til en start, måske må hun lære at sove i gangen).
Så jeg har da brugt dagen på at lægge en plan for hvordan jeg kan forbedre mit indeklima.
Nå ja, jeg bruger jo som regel aldrig antihistaminer. Det er kun hvis jeg på mit arbejde (handicaphjælper hos en kvinde med 7 katte) at jeg nogle gange er nødsaget til at bruge en pille.
Jeg nyser ofte og min næse og mine øjne klør ofte, men man lærer at leve med det, og jeg blev kun testet hos lægen for at vide med sikkerhed hvad jeg var allergisk overfor. Det ændrer jo alligevel ikke på min situation at jeg får en diagnose, nu må jeg bare prøve at holde et ordentligt indeklima og så leve med det
Jeg opgiver i hvert tilfælde aldrig min Toffi
At leve uden hund - allergi!