8.262 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Gode råd mod tandpine ?! Gode råd mod tandpine ?!

Kæresten ligger med den viiildeste tandpine .... For nogle mdr siden fik han lavet rodbehandling i tanden .. .Meen nu spasser samme tand fuldstændig ud ?

Nogen gode råd ? Panodil har vi desværre ikke hjemme eller andet smertestillende .... :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd mod tandpine ?!
  • #2   13. apr 2008 Sally ... Det var måske ikke nogen dum ide ... smiley Takker ... smiley

• #3   13. apr 2008 Jeg ville smutte en tur på døgn apoteket og købe panodil og ipren og tage 2 af hver og så i seng... jeg tror ikke der er andet der hjælper...

• #4   13. apr 2008 Synes bare det er så synd for ham ... Han er så pylret ... smiley

Prøver lige at rode lidt rundt omkring ... Kan ske vi har nogle piller til at ligge ...

• #5   13. apr 2008 Hvis i har snaps i huset.... så dryp nogle dråber snaps ned over tanden... det kan også hjælpe, da det bedøver lidt... :O)

• #6   13. apr 2008 Beanmor ... Synes bare det er sygt synd for ham .. Han vågner gtemmelig tit fordi det gør ondt ... Lige nu sover han heldigvis .. .Men varer nok ikke længe før han vågner igen ...

• #7   13. apr 2008 Tandpasta ind hvor det gør ondt, sutte på isterninger eller drikke varmt (hvad der hjælper bedst), spise smertestillende .... stakkel

• #8   13. apr 2008 Nej der er ikke noget værre end tandpine... Jeg har også døjet en del med det. Og det kommer altid op til en weekend... så har også engang været en smut forbi tandlæge vagten, fordi jeg ikke kunne holde det ud.

Jeg fik engang et godt råd, nemlig nellike. Man kan få det flydende. Det smager af h... til, men det hjælper. Det har taget min tandpine nogle gange.... Så hvis man kan holde smagen ud og man evt. har det i huset, kunne det evt. hjælpe...

Hils din kæreste og ønsk ham god bedring med bisserne. Håber han får sovet en smule....

• #9   13. apr 2008 Nelliken skal selvfølgelig smøres på ved den tand, han har ondt i.

Men som Benedikte siger, så er isterninger også gode, hvis det er en rodbehandling. Og ellers må i have fat i lægevagten, så han kan få noget smertestillende, så han kan holde det ud, indtil han kan komme til tandlæge.

• #10   13. apr 2008 Jeg har noget gigtmedicon jeg har fået som smertestillende engang .. Har kun en pille tilbage ... Men den kan han få ...

Petrine ... Nellike som man bruger i kager osv ? I pulverform ? Skal nok hilse ham, når han vågner igen ... smiley

• #11   13. apr 2008 Havde for mange år siden den sygeste tandpine, så føler virkelig med ham :o(

Dette var så godt nok INDEN en rodbehandling, men jeg skulle til et meget vigtigt arbejds relateret møde og mødte op med tandpine OG en flaske is-kold vand og sad så ellers der og Gurglede koldt vand rundt omkring tanden (måtte godt nok hente vand mange gange i løbet af mødet, for det skal være koldt !).... Måske en isterning ind omkring tanden, vil hjælpe ?.... Håber for ham, at i kan komme afsted til en tandlæge i morgen, de har jo også weekendvagter....

• #12   13. apr 2008 Karina ... Tro mig ... Han kommer ikke udenom et tandlæge besøg ... Før rodbehandlingen havde han også meget meget ondt ... Og der fik han heller ikke noget valg .. Men vi skal da have fundet en anden tandlæge til ham for den anden gjorde det da vidst ikke godt nok siden den er gal igen nu ...

• #13   13. apr 2008 Nææ det lyder ikke sådan, for normalt ved en rodbehandling, slår de jo nerverne ihjel, så han ikke burde kunne få smerter i den igen :o(

Nå men god bedring med ham i hver fald og ja pisken frem og en tur om tandlægen *S*

• #14   13. apr 2008 Tror faktisk han sover temmelig godt lige nu .... Pyy ... Men gemmer pille til hvis han skulle vågne igen ...

• #15   13. apr 2008 det kan lyde som om tandlægen ikke har fået alt betændelsen ud, derfor ring til vagtlægen og fortæl om situationen, så udskriver han smertestillende og penicillin, som så kan hentes på døgnapoteket.

Det er ikke sikkert at det er tandlægen der har nosset i det, men en rodbehandling kan godt give betændelse alligevel, eller betændelsen kan have smittet nabotanden...

Er han hævet i ansigtet?

• #16   13. apr 2008 Det er da godt at han er faldet i søvn...

Det nellike jeg brugte, var sådan noget flydende noget. Men ja, det er nellike som man feks bruger til jul.

• #17   13. apr 2008 Ja det er afsted til tandlæge snarest muligt..

Og nej han er bestemt ikke pylret.. Tandpine er ikke noget, jeg ville ønske for min værste fjende..

Jeg håber det går lidt i sig selv, så han kan klare sig, indtil han kan komme afsted til tandlæge

• #18   13. apr 2008 puha, stakkels mand.

jeg har prøvet det én gang hvor det ikke lykkedes at rodbehandle, de kunne simpelthen ikke finde den sidste rodkanal, tror jeg var i stolen 6-7 gange, og det endte med udtrækning.

go bedring. ps. det kan også hjælpe at skylle munden grundigt med klorhexidin, men ellers er nellike godt, men hpuha hvor det smager, jeg har ikke lavet noget med nellike siden, ikke engang til jul, kan de få lov at komme i appelsinerne;-))

• #19   13. apr 2008 Godmorgen ... Og tak for de mange tips ... smiley Der er ro på hans tand lige nu , men han har fået ordre om at gå til tandlæge imorgen senest ..... smiley

• #20   13. apr 2008 Til en anden god gang - man tager en tørret nellike (du ved dem man putter i appelsinerne til jul) og lægger den på den smertende tand. Og så skal man bare bide sammen og lade den ligge der og opløse sig...

Det smager ret stærkt, men virker formidabelt.

• #21   13. apr 2008 Og jeg ser så nu, at det havde Karin allerede skrevet :o)))

Nå, gentagelser kan også være ok :o)))

• #22   13. apr 2008 Ch ... Jeps .... det gør da ikke noget ... :):)

Kommentér på:
Gode råd mod tandpine ?!

Annonce