{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
384 visninger | Oprettet:

Hvornår?Skift fra tremme til børneseng {{forumTopicSubject}}

Hvornår skiftede i tremmesengen ud med en børneseng ? ( Eller juniorseng eller hvad sådan en hedder *G* )

Skal føde om 3 mdr og der er Malik 22 mdr...
Han sover i sin tremmeseng og vi overvejer at bruge hans tremmeseng som "kravlegård" til den nye baby, nede i stuen...
Vi har 2 katte og 1 hund og en glad dreng rendende rundt i stuen, og kunne godt tænke os at ha' muligheden for at pakke babyen lidt væk fra alt "Det" *G* hvis vi føler for det.....

Men vi er i tvivl om hvor tidligt man sætter børnene over i en junior/børneseng....

Har hørt at det er godt, inden at børnene selv føler trang til at "stikke af" fra tremmesengen, meeen hvornår , hvornår ... HVORNÅR !? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår?Skift fra tremme til børneseng
  • #1   21. apr 2008 4 mdr inden termin (den yngstes) skiftede vi Tara's (knap 2 år) tremmeseng ud med en junior seng og vendte hende til at hun kunne komme ind til os hvis der var noget hun var ked af osv.

Det virkede fint smiley

Men alt er jo en smagssag...

• #2   21. apr 2008 Min nevø er 2,5 og sover ikke i tremmeseng..

Mener han var omkrin 1,5 da han kom over i en jounior seng..

herhjemme sover han på sofaen..

• #3   21. apr 2008 jeg tror at det er ok aå længe han ikke falder ud af den =)
    min søn på 19 måneder ligger så uroligt han bare ville falde ned hele tiden hvis han kom i junier seng =)
    vi brugte en weekend seng til at "pakke væk i" det virkede fint når vi nu brugte den for det var ikke meget

• #5   21. apr 2008 Min datter var 21 måneder da vi skiftede tremmesengen ud med juinorseng.
    Der var jeg ca. 5 måneder henne og kunne ikke mere løfte hende ned og op i tremmesengen mere, uden at få en masse smerter i lænd og mave.

Og udskiftningen forløb problemfrit.

• #6   21. apr 2008 Mine har været omkring 2-2½ når de er kommer over i deres juniorseng, dog med lille sengegærde.

• #7   21. apr 2008 Nå..det var de så ikke - fandt lige bogen *G*

Jeppe - 15 mdr.

Nick - 18½ mdr.

Kian - 13 mdr.

Og der står ikke noget om at nogen af dem faldt ud *LOL*

• #8   21. apr 2008 Jeg har min gamle junoseng (sådan en fra lille Per filmene), som Oliver sover i, den har han sovet i et halvt års tid, så altså fra han var 2½ ca. De to andre har været omkring 2 år, da de røg over i en "alm." seng, med sengehest :o)

Jeg synes at det vil være en god ide, at du snart skifter i forhold til, at Malik ikke skal føle, at nu kommer lillebror/søster og får alt hvad der er mig SS

• #9   21. apr 2008 Marcus var 2½ da han røg ud af t5remmesengen.
    Der var ingen problemer med at han stod op i utide... Tværtimod, så sad han og kaldte på os, når han vågnede om morgenen, fordi han jo var vandt til at han IKKE selv kunne stå op.

De fleste junior-senge har en lidt ekstra høj kant, så de ikke falder ud, men hvis de skal i box-madras-seng, så ville jeg nok lige sætte en lille "griber" op ;o)

• #12   21. apr 2008 Min mindste datter har også været omkring de 2 år, da vi vænnede hende til den "store seng", og det er gået så fint!

• #13   21. apr 2008 Min datter er så lille at vi er ved at gå fra at bruge liften til tremmeseng, så det er ikke det jeg vil komme med råd i.

Men jeg hørte en dag at en boks madras ikke er gode til børn da man helst skal veje over 50 kg for at ligge på sådan en sag, ellers kan man få problemer med ryggen, så en spring madras til lille mandens alm seng ville være at foretrække.

• #14   21. apr 2008 Tak for alle jeres mange kommentarer....

Men må lige tage stilling på det som Ditte skrev om...
    Malik roder ENORMT meget rundt i sengen om natten... Er det nok med en sengehest så ?

Britta - Den skulle heller ikke gå fra at være kravlegård, til seng...
    Først sover baby i lift, så vugge og SÅ tremmesengen.. Regner ikke med at vi skifter den fra kravlegård til tremmeseng smiley
    Men forstår godt hvad du mener !

Kommentér på:
Hvornår?Skift fra tremme til børneseng

Annonce