Bøde for "manglende" opsyn - børn {{forumTopicSubject}}
En kvinde fra Midst Fyn har fået en bøde, fordi hendes 4 årige datter tog sin cykel, og cyklede 100 meter ned til en offentlig legeplads.
En kvinde fulgte pigen hjem (aner ikke hvor lang tid pigen var på legepladsen) og blev så fortørnet over, at moren ikke havde opsyn med pigen, at moren blev meldt til politiet.
Nu har moren lige betalt en bøde på 500 kr. som hun fik af politiet...
Hvad synes I om den holdning???
Skal vi til at betale bøder, hvis vores poder i et kort ubemærket øjeblik forlader hjemmet? Det kan være fordi barnet er gået ind til en nabo, eller ned på en legeplads tæt på hjemmet.
Er det sådanne tilstande vi skal have i DK????
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Selføllig skal man holde øje med sine børn, men der kan ske uheld, man ved jo ikke hvad der sker inde i et lille hovede.
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
Ja man holder da øje med et barn på 4 år, men der er altså tidspunkter, hvor det ikke lige er muligt.
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.183
Jeg har 4 børn og jeg har da ikke alltid styr på hvor alle 4 er hele tiden.
De siger at de smutter over i opgangen ved siden af....og så regner jo jeg med at det er der de er ikke........men så kan min 6 årige da komme og fortælle mig at de har leget nede i anlægget 2 min herfra.
Og hvor skulle jeg vide det fra når hun sagde hun skulle til naboen???
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
De er altså væk på et splitsekund sådanne unger og JA man skal som forældre have øjne på dem HELE tiden, men men men der er da ingen af os der er fejlfri... Jeg er i hver fald ikke !... Så jeg kunne snart blive fattig ;o)
(Skal lige siges, at han ikke nåede længere end ud på fortovet og stod "gemt" af bilen !)
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
Han var omkring 5 år gammel, og han legede på legepladsen lige nedenfor opgangen. Pludselig var han væk, selvom min lillebror havde været dernede og bare skulle på toilettet.
Han var blevet jaget væk af nogle andre børn, som mente de havde rettigheden til legepladsen helt alene.
Han blev væk i løbet af INGEN tid, og han var VÆK. I ½ time ledte vi, men fandt ham heldigvis igen.
Er jeg så også en dårlig forælder der skulle have en bøde?
jun 2007
Jeg så det godt i TV og min overbevisning er altså, at jeg synes at man bør gribe ind andre steder, end hvor barnet lige "smutter" fra en.... Der er de børn der bare på ingen måde har det godt i hjemmet, måske man heller skulle bruge ressourcerne sådanne steder ;o)
jun 2007
Selvfølgelig skal man tage det til efterretning, men tro mig, hvis dit barn lige pludselig er væk, og det er om det er i 5 min eller ½ time, så tager man det også til efterretning og den forskrækkelse i sig selv er for mig, at se "bøde" nok....
jun 2007
Har jeg også overvejet ;o)
Brian JA det gør du, jeg synes nu ikke, at du kan sammenligne de to ting.... Du er selv herre over, hvad du gør og selvfølgelig skal man som forældre holde øje med ens børn, men det er stadig små individer, der gør lige og nøjagtig som det behager dem og man kan altså ikke, hvor end man gerne vil have øje på dem hvert sekund...
jun 2007
Selvfølgelig skal politiet give en bøde, når der er en lovgivning på området, derfor mener jeg nu ikke, at det er rigtigt, at denne lovgivning eksistere ;o)
Og nej jeg ved godt, at sagen ikke fortæller noget om, hvor vidt moderen var bevidst om datterens forsvinden, det er vi enige om, men nej jeg synes sgutte, at det er ok :o)
jun 2007
Jeg mener hverken børn eller hunde skal have lov til, at strejfe omkring, der kan vi ikke blive uenig, men er du ansvarfuld forældre eller hundeejer, så er du også fuldstændig i panik og i fuld gang med eftersøgning af dit barn eller hund, næsten før det/den er forsvundet.
Og ja vi kan godt blive enige om, at det kan koste barnet livet, jeg mener nu fortsat ikke, at jeg er uansvarlig fordi mit barn, har været "stukket" af hjemmefra, det er jo ikke noget han gør altid og hele tiden, det er sket en gang og tro mig jeg var mere bange end bange !......... Fik jeg en bøde måtte jeg betale ved kasse et, sådan er lovgivningen, men jeg synes ikke det er ok :o)
jun 2007
Ok har ikke læst dit sidste link og så er vi enige, så er sagen en anden, for selvfølgelig kan man ikke lave en sådan aftale med en unge på 4 år !
jun 2007
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.311
det er ingen undskyldning, at de små kan lukke døre op, så må man sætte kroge på foroven - ligesom i en børnehave, hvor det næsten er umuligt for børnene at komme ud på gaden ............... synes det er i orden at moderen fik en bøde - har altid haft mine børn under opsyn, man ville jo aldrig tilgive sig selv hvis der skete dem noget -
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Også selvom at der er 500 m til den nærmeste befærdede vej, at legepladsen ligger i lige linie fra vores havelåge og at min unge er ret skarp og udmærket kan finde hjem allerede nu !? ...
Vildt, så burde vores forældre da ha' betalt sig fattige i bøder da vi var børn..........
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
tja jeg kan godt forstå man bliver nød til at have sådan regler, for jeg ser godt nok mange ALT for små børn rende rundt heromkring ganske alene, nær vej og biler og alt muligt. jeg synes det er fair nok. For de forældre der har styr på deres børn, får jo ingen problemer med det...
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Camilla - Hvis du så området vi bor i så ville du ku' forstå
Og vi går derover næsten hver dag nu så han kender vejen ...
Bøde for "manglende" opsyn - børn