Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? ang førerhunde
  • #1   27. apr 2008 Gud .. Det har jeg sq egentlig aldrig tænkt på ? hehe

• #2   27. apr 2008 heller ikke rigtigt her lige indtil i aften hvor jeg sad og snakkede med nogle venner om blinde og hjælper midler til de blinde

• #3   27. apr 2008 De er vel undskyldt.....ellers lærer hunden ik at skide mens den er på arbejde:o)

• #4   27. apr 2008 Cappy

Men hvornår skider de så ? de er vel sådan set på "arbejde" hele tiden ??

• #5   27. apr 2008 Hjemme i haven?
    Mon ik hunden kan lære ik at lave når den har den der sele på....

• #6   27. apr 2008 Dorthe smiley .: jamen selvom den blinde har en pose, så er det vel ret svært for dem og finde pølen igen ???

• #7   27. apr 2008 jo det må vel være sådan noget vi er ude i

• #8   27. apr 2008 Det er bare hånden i posen og så mærke sig frem efter det varme ... smiley

Men hvordan lære man så en hund ikke at skide på "arbejde" det er da vildt ! smiley

• #9   27. apr 2008 Jeg kunne nu godt overse en blinde-hundelort... det kan virkelig ikke hidse mig op........ syns sgu det er værre , når en seende bare vader forbi , med lukkede øjne....:O)

• #10   27. apr 2008 *GG*.... det lød vist forvirrende ..... vader videre mener jeg *GG*

• #11   27. apr 2008 Laura- man sætter en prop i røven:o) Ej bare tænk på hvor dygtige de hunde i forvejen er

• #12   27. apr 2008 Det kan vel også til en vis grænse styres ved hjælp af bestemte fodertidspunkter.

• #13   27. apr 2008
    *NITTIB* * MOPS & CAVALIER* fan *

Enig ! Jeg var ude at gå tidligere - har sådan en rulle med poser - Zia lagde en ordentlig en .. og jeg var løbet tør for poser .. Blev så forlegen og gennemrodet alle lommer og fandt heldigvis en pose til sidst .. smiley

Syntes det er SÅ pinligt ik at kunne samle en høm høm op !

• #14   27. apr 2008 haha gode kommentarer i har

• #16   27. apr 2008 Mine hunde tisser da også på kommando..... jeg sige...TIS... og så tisser de... hi hi... en fordel at lære dem det.... især en vinteraften i snestorm og 15 graders kulde ...:O)

• #17   27. apr 2008 Cappy

Ja det er helt vildt .. og Jeg kan ikke engang lære Zia at dække ordentlig .. Haha

• #18   27. apr 2008 NITTIB- Det er sgu imponerende:o)

• #19   27. apr 2008 *Laura *

den var jeg også på her til aften..... skulle lige lufte naboens hund....

Jeg har altid en pose bundet på min egen hundesnor..... men der stod jeg ... hmmm ... ingen pose på naboens hundesnor.... man bliver sgu helt forvirret , og glor om der er nogen der ser man går videre ... havde intet i lommerne der kunne " bruges " *GG*

• #20   27. apr 2008 hmm det der hundetrænning jeg må hade gjort noget forkert så. for lcky tror hun skal markulere alt hvad der hedder papir i skraldespanden... hvordan har jeg lært min hund at den skla være en markulator ???

• #21   27. apr 2008 Cappy J

Det har jeg lært dem lige fra jeg har fået dem .... sådan en lille bitte hvalp på 8 uger.... hver gang den tissede udenfor sagde jeg ..TIS.... døøøøgtig......og den fik en guffer..... nu er det nok at sige ...TIS.... så tisser de *LOOOL*

• #22   27. apr 2008 haha.... jeg lærte også Bergkamp at tisse på komando... det er smart når man bor i lejlighed og ska ned fra 2. sal og ikke bare kan lukke hunden ud i en have for en aftens-tisse-tår.
    Jeg ville så lære Bergkamp at lave stort på komando, havde jeg også læst man kunne... men jeg havde svært ved at findeud af hvilket ord jeg skulle bruge som komando....
    ville jo ikke stå nede på gaden og sige "skiiiiiiiid" til hunden.
    hmmmm....
    så prøvede jeg med "pølle pølle" men virkede sgu også dumt
    så droppede det.
    Men "tisse" kan han. Og bruger jeg stadig selv efter vi har fået hus og have.

Men grineren det med de blinde.... har jeg ikke tænkt på... godt spørgsmål!!!!!!!!!! Det er sådan noget jeg kan gruble over i meeeeeget lang tid!

• #23   27. apr 2008 NITTIB -det kan reiki osse. Der skal bare være en forhøjning af en art i nærheden så kan han osse tisse når jeg siger det -ok indrømmet, osse når jeg ikke siger det, men forhøjning = tis, man er vel ikke hanhund for ingenting *G*

• #25   27. apr 2008 Pernille og OsKar, wannabe Paris Hilton&Tinkerbell : hvis man er blind ??? som emnet startede med at handle om

• #26   27. apr 2008 Jeg vil slet ikke have mine hunde tisser og skider i min have..... føj....kan ikke ha' der stinker af tis om sommeren , når det er varmt..... nix.... jeg går med dem på nogenlunde faste tider hver dag.... :O)

• #27   27. apr 2008 Den tis kommando ville være smart at lære min hund, eftesomr han stadig i en alder af 2 1/2, ik altid mener, at han skal tisse bare fordi man går en tur:o)

• #28   27. apr 2008 Nete E: det er kun ting i skralde spanden der er sjove at markulere for lucky... problemet er bare at hun ikke endnu har lært det der med at ryde op efter sig selv

• #29   27. apr 2008 jeg hader bare også at stå uden pose... på 4 år kan det tælles på én hånd så mange gange som det er sket... men det er piiiiinligt!!
    Jeg flippede helt ud på kæresten sidst det skete, for det var ham der havde glemt at sætte nye poser på snoren... kunne ikke klare at skulle efterlade en lort... da jeg kom hjem med hunden, greb jeg en pose og styrtede ud for at samle lorten op der lå nogle blokke væk.
    Kan slet ikke have det!!!!!!

Og hvorfor synes jeg ofte det er store lorte der bliver efterladt... mener, Bergkamp laver en lille pølle, men ofte synes jeg det er de der ko-kasser lorte jeg ser ligge.... ved godt det ikke må være sjovt at samle op efter en stor hund, men det er da netop de lorte der virkelig bare fylder og bliver set.
    Ikke at man ikke skal samle op efter en lille hund! Det skal man! Men selvom det er trælst at samle sådan en kæmpe lort op, så må man da tage det med når man har valgt en stor hund!!!

• #30   27. apr 2008 Kan iøvrigt heller ikke lide gule pletter i den hvide sne om vinteren *LOOL*

• #31   27. apr 2008 NITTIB -sådan har jeg det osse. Altså at han tisser i haven kan jeg da så leve med hvis det sker i ny og næ, men han skal ikke skide der. Den kunne jo ligge der længe før jeg lige kom ud og så den hvis ikke jeg så da han lavede den.

Nej så her foregår luftning osse udenfor haven. og så er haven til lidt hygge, træning og små søgeopgaver
    -og til at grave i siger reiki *G*

• #32   27. apr 2008 Kan nu ikke hidse mig op over en blind hundelort...... øhhh en blind hunds lort... *GG*..... jeg ville i alt fald ikke råbe efter den blinde , som jeg ellers gør , hvis jeg ser nogen bare vader videre uden at samle op... :O)

• #33   27. apr 2008 haha en blind hundelort

• #34   27. apr 2008 En blind hunds lort??? det er vel ikke hunden der er blind, for så kan ejeren vel stadig samle op *G*

Nej sådan en ville jeg heller ikke skælde ud over. Men i min have skal de ikke være hehe

Møffe var sådan indrettet at hun hellere holdt sig til hun sprang end gjorde i haven -sjovt da hun hos tidl ejer udelukkende blev luftet i haven, men et par mdr i lejlighed, lærte hende at ture var til den slags så da vi fik have var det IKKE det den skulle bruges til.

Hun var skadet en tid, og kunne ikke gå, men alligevel nægtede hun at gøre det i haven. så efter 1½ døgn bar jeg hende til nærmeste græsareal (et godt stykke væk faktisk), og tilbage, og det gjorde vi så flere gange dagligt i 3 uger. Spørg lige om folk gloede LOL

• #35   27. apr 2008 Mine hunde kan heller ikke andet end tisse på kommando og sidde pænt ....komme når jeg kalder... og så vente på der bliver sagt vær'sgo når de får mad....

Jeg har set nogen her på HG, der har skrevet kilometervis af tricks , deres hunde kan.... hmmm... mine kan ikke en skid...... burde næsten skamme mig.................................................... NOT.... *LOOOL*

• #36   27. apr 2008 NIITIB: måske dine hunde kan mere end du tror.
    Jeg passede en hund for ikke så lang tid siden, og jeg fandt bare ud af, at jeg tager mange ting for givet som Bergkamp kan, Ting som jeg ikke ville sætte på en "tricks-liste" men som alligevel er ting han kan. F.eks. at stå stille når han får sele på og løfte benet når selen skal på.... hold op hvor var det irriterende at den hund hoppede og dansede mens jeg prøvede at få selen på hunden. Eller at sidde ordentligt i bilen.
    Det er jo ikke desideret kommandoer, men i dagligdagen kan Bergkamp mange ting, som jeg, som sagt, tager for givet.

• #37   27. apr 2008 Tja -Møffe kunne mange sjove ting. Reiki ikke så mange endnu men det kommer.

-tilgengæld er han lidt omvendt. Er jeg alene afsted så kan han stå på kommando uden snor og på afstand mens jeg får taget billeder osv. Tager jeg snoren på, så insisterer han på aldrig at have hørt kommandoen stå før, og prøver alt fra at sidde, ligge, give pote og hvad han eller kan -men ikke stå.
    Udensnor kan han osse sidde mens jeg går væk/rundt om ham osv. Men snor og mig ved siden af kniber det at blive siddende mere end 5-10 sek

Jo jo vi lærer i omvendt rækkefølge.

• #38   27. apr 2008 karina *HG-addict* !

Nååh ja..... alle de daglige ting kan de da......

Jeg siger f.eks..... flyt dig... læg dig ..... lad vær' med det.... gå ud i haven...spyt ud...( hvis de finder et tyggegummi ) eller nowet.... du rør den ikke.....saml op i kassen ( legetøj ).....og hvad man siger i løbet af en dag......... Men tricks...hmm ... det kan de ikke....

• #39   27. apr 2008 Hvis man bruger kommandoen "Tis", skal man nok sørge for ikke at prøve at "bande pænt"...
    Kan næsten se det for mig, hvor man sidder til kaffeslabberas hos naboen, og udbryder

"Det er da noget TIS..." smiley

Kommentér på:
? ang førerhunde

Annonce