8. okt 2007 Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Plastikkirurgi på dyr (langt) {{forumTopicSubject}}
Kom lige til at se en engelsk dokumentar på TV4 Sverige i nat ...
Der var et program omkring plastikkirurgi på dyr.
<b>Ørekuperinger:</b>
Man så 2 små pitbullhvalpe få ørene kuperet. Hvalpene var 11 uger gamle og man så dem før efter og under operationen.
Man så altså selve indgrebet hvor ørerne blev klippet af og tapet.
Jeg vidste at det var slemt men havde ingen anelse om at det var så slemt :o(
Hundene skulle kuperes fordi de var udstillingshunde og ifølge ejerne kunne ingen hunde med ørerne i behold vinde til udstillingerne. <i>"Jah hvis kupering blev ulovligt så er man jo ovre det problem for så er der ingen kuperede hunde at konkurrere imod! Hvad med at kæmpe for det i stedet?" havde jeg lyst til at skrige til de lamme ejere</i>
Kuperingen var rigtig flot lavet men i mine øjne unødvendig !!
Hvalpene vågnede op efter operationen skrigende !!! Og dette var vel op mærke selv om operationen var foretaget hos Englands bedste dyreplastikkirurg. Veterinærsygeplejersken sagde at det for hende at se synes at være den mest smertefulde operation da hun aldrig hører hundene skrige på samme måde efter alle de andre operationer hun oplever ...
Ved ikke om det er mindre smertefuldt for hvalpene når der bliver gjort i eller inden 8 ugers alderen men nøj hvor jeg håber det med tanke for alle dem der skal igennem det.
<b>Sillikonetekstikler:</b>
Jah altså hanhunde der blev kastereret og derpå ved en anden operation fik indopereret falske testikler.
Dyrlægerne var enige i at dette var fuldstændig formålsløst men ejerne (ja som regel de mandlige) mente at hanhundene ikke kunne leve et fuldt liv uden tekstikler, at de ville tage psykisk skade så derfor skulle deres hunde da have fake testikler indopereret ...
<b>Fjernelse af kattekløer:</b>
Kattekillinger der fik fjernet deres kløer fordi at de kravlede i gardinerne og kradsede i møblerne.
Man så indgrebet og kattene før og efter.
Man så også ejeren sidde og få manicure mens speakeren fortæller hvordan fjernelse af kløer svarer til at et menneske får fjernet det yderste led på alle fingre og tæer...
<b>Fjernelse af stemmebåndet på hunde:</b>
Ja hundene gør. I stedet for at lære dem at lade være fjerner man så stemmebåndet ...
Den eneste nødvendige operation i mine øjne var på en bulldog hvor den pga. højavl havde et så rynket ansigt at den ikke kunne se ud af øjnene. Her fjernede de rynkerne så den kunne se.
Men her synes jeg så at man skulle gribe ind overfor hovedløs avl hvadenten man taler om hunde <i>med</i> eller uden tavle !!!
Al avl hvor et eksteriørtræk avles frem på bekostning af hundenes sundhed synes jeg er modbydeligt. Og dette gælder for korte snuder så de ikke kan trække vejret, for lange/korte kroppe, for mange rynker etc.
Bvadr !!
Nogle der har set dette program?
Jeg synes at alle de der vil have at deres hunde skal gennemgå en plastikoperation skulle tvinges til først at se dette program og ikke skånes for den smerte dyrene skal igennem for noget der kun kommer ejerne til gode !!!
Hvad er jeres holdning til plastikkirurgi på dyr?
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 49
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 49
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 26 Svar: 307
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Stephanie: Der var faktisk en kanin der fik lavet noget i retning af en fedtsugning så det er ikke så fjernt fra virkeligheden.
Plastikkirurgi på dyr (langt)