{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Lære børn ikke at snakke med fremmede? {{forumTopicSubject}}

Jeg opholder mig tit på boligforeningens legeplads med vores søn..
Og jeg er tit ude på de grønne arealer og kaste bold med Laura ( hunden smiley )

Og efter at vejret er bedre og flere og flere børn er ude får jeg altså ikke så få navne,adresser og livshistorier endda....

"Jeg hedder Sofie og bor på Abelsvej 210"
"Jeg hedder Patrick og bor lige derovre ved hækken"

Hvis jeg var børnelokker havde jeg i hvert fald tonsvis af "materiale" at gå ud efter for ungerne her er godtnok meget snakkesalige...
Er det bare sådan generelt ?
Er det umuligt for børn at holde deres naturlige nysgerrighed for fremmede i bero ?
Jeg ved godt at jeg umiddelbart ikke udstråler skummel mand ( Håber jeg da ikke *Gg* ) men stadigvæk. Børn overfalder mig bare med informationer jeg egentlig er totalt ligeglad med....

Måske er det bare fordi at vores område er et lille smørhul hvor børn og forældre generelt bare føler sig trygge !? ( Parcelhus og rækkehusområde 5 min ude for Ringsted By )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lære børn ikke at snakke med fremmede?
  • #1   3. maj 2008 Det ved jeg ikke, da jeg var lille fik jeg skarbt besked på ikke at måtte tale med nogle jeg ikke kente og hvis der skete noget skulle jeg krasse dem da de så havde dna til at finde dem:-) Ja sådan var min mor:-)

• #2   3. maj 2008 Karen, haha sikke da en mor

Men tror det er meget blandet om børn siger noget eller ej.. Men tror faktisk de er meget åbne..... For åbne, som du siger

• #3   3. maj 2008 Camilla, det er fordi nogle år inden har der været taget nogle piger her ude hvor vi boede, og de havde krasset personen og det havde gjort at de fandt en skyldige, pigerne klarede det.

• #4   3. maj 2008 Karen, ja ja det er da også smadder smart.... Men at indvolvere et barn i det... hmm..... jeg tror der ku komme mange dumme tanker og kedelige marreridt ud af det....

• #5   3. maj 2008 Karen - Hehe, så håber jeg sandelig at du gjorde som din mor sagde ..

Brian - Har overvejet en Tazer smiley ..... Er sgu ikke altid at jeg gider at blive overfaldet af nysgerrige børn bare fordi at jeg bevæger mig udenfor med min søn eller vores hund !

• #7   3. maj 2008 Tror heller ikke altid de kan lade være... Hold da op hvor ved jeg meget om mine SFO børns familier og hjemmeliv - uden at have spurgt til det...

Er genrelt en af de mennesker der tiltrækker tosser og børn, og får hele deres livshistorie... Måske føler børn sig generelt tryggere ved nogle mennesker, og ævler løs??? - Min kæreste er komplet modsat - børn tør ikke snakke med ham (og han ser nu ikke uhyggelig ud på nogen måde:-))

• #8   3. maj 2008 Daisie - Nej det må man da ikke håbe... Men der sidder nu heller ikke rigtigt skummelt udseende mænd på vores legeplads så får nok aldrig svar smiley

Rie - Arh ja sådan een er jeg også... Har en evne til at børn virkelig skal snakke og tit også følger efter mig når jeg går...
    Det samme med underlige mennesker. Men jeg er nok for overbærende og ikke for afvisende..

Men med børn tager jeg det normalt stille og roligt, og pipper bare lidt tilbage til dem engang imellem.. Bare nogen gange jeg ikke er i humør til at være ufrivillig babysitter for fremmede børn *G*

• #9   3. maj 2008 Camilla, sådan noget tog jeg ikke så tungt, tror godt min mor vidste det:o)

Stine, selvføldig gjorde jeg hvad min mor sagde:O)

• #11   3. maj 2008 Daisie - Ikke altid... Børn over 3 år får for det meste lov at lege ude alene her i området...

Kommentér på:
Lære børn ikke at snakke med fremmede?

Annonce