540 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

To hun-hunde sammen? To hun-hunde sammen?

Min kæreste og jeg står i den situation at vi skal have endnu en mops, her til juni. Vi har besluttet at det skal være en tæve, ligesom vores nuværende pige, Taya.
Nu sidder jeg så og læser lidt om samføring af hunde osv. men ser så at man IKKE anbefaler to hunde af samme køn sammen!?! Hvad er jeres erfaringer? Jeg bliver jo helt nervøs for om det er dumt at vi får endnu en tæve! smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To hun-hunde sammen?
  • #1   8. maj 2008 ved os er det gået helt fint...

Der er selvfølgelig lidt stridigheder med hensyn til rang orden, men ellers synes jeg godt det kan gå...

Man skal nok bare ikke sætte to dominerende tæver sammen....

Vores den ene er flok føre, og har det været hele livet, den anden har været den midterste i kuldet, og er det stadig, ud over at der er meget krudt i sådan en lille en, så det er nok noget den store skal vende sig til, men tror de nok skal finde ud af det sammen...

• #2   8. maj 2008 grunden til at man ikke anbefaler to hunde af samme køn sammen, er pga. rangorden Hunde forholder sig til hinanden han-han og tæve-tæve. Men generelt siger man at der skal være minimum 1½ år ml. dem, gerne mere. Så skulle man være lidt mere på den sikre side, men der er naturligvis aldrig garantier.

• #3   8. maj 2008 Årh nej nu er jeg da helt bekymret! Taya er ikke så gammel, og vi fik at vide at det ville være godt så de stadig kunne være i "lege-alder" eller hvad man nu kan kalde det samtidig! smiley

• #4   8. maj 2008 der er 4 år mellem vores 2 tæver...

men talli har aldrig haft problemer med andre tæver, kun hvis de er lige så dominerende som hende....

• #5   8. maj 2008 men tror ikke du skal være nervøs, tag det som det kommer... hvordan er hun mmed andre hunde i forvejen...

• #6   8. maj 2008 Det går rigtig godt med andre hunde, hun leger og vil rigtig gerne snakke med dem alle sammen smiley

• #7   8. maj 2008 Det kommer også meget an på racen. Tror ikke mops er den værste når man skal have 2 tæver sammen.

• #8   8. maj 2008 tror det sagtens at det nok skal gå... tror bare hun vil se en lege kammerat i den lille ny.... ikke noget ondt... Tror aldrig jeg har hørt om hunde der gør små hvalpe noget.. så tror ikke der sker noget... ikke ud over en masse leg

• #9   8. maj 2008 Tusind tak for jeres svar smiley Jeg blev bare pludselig så nervøs! Hun har mødt et par andre mopse, og hun har været så glad og leget helt anderledes med dem end med alle andre hunde, derfor tænkte vi også at det nok ville gå rigtig godt med dem, men nu ved jo ikke ..

• #10   8. maj 2008 Tag det roligt smiley Mopser hører ikke til de værste racer når man skal have flere af samme køn sammen.

• #11   8. maj 2008 Når det er en mops ville jeg ikke være super bekymret for stridigheder. men vær opmærksom på, at man anbefaler 1½ af en årsag. Jeg ville personligt vente til den første hund er mentalt færdigudviklet, så jeg ved hvad man har med at gøre. Men det er jo en smagssag.

• #12   9. maj 2008 Jeg har 2 terriere tæver med 1 års forskel. For os har det at den ældste er en god leder betydet at det er gået stort set uden problemer. Jeg tror at når du har to tæver der er så tætte i alder er det vigtigt at du er en god leder så de ikke behøver at koncentrere sig om det - og så de ved du ikke acceptere slåskampe.

I dag er de præcis 2 og 3 år gamle og er hinandenns bedste venner.

• #13   9. maj 2008 Jeg har 2 tæver, med 3 års alders forskel og 20 kilo imellem dem, det har endnu ikke givet anledning til nogen problemer, tvert imod.

Jeg ville ikke få en ny hund hvis den første er hvalp eller unghund endnu, jeg ville vente til den var voksen af fysik og sind.

Kommentér på:
To hun-hunde sammen?

Annonce