{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

LANGT Om tvangsfjernelse af børn {{forumTopicSubject}}

Puha, denne her er svær at forklare... Men jeg må prøve...

Nogle der står os nær har 4 børn, alderen på alle 4 er under 10 år. Mor og Far har altid været sjuskehoveder, og det har så resulteret i at de idag bor uhyggeligt rodet, beskidt og ulækkert. Dét i sig selv er ikke særlig sundt. De har købt en bolig, hvor man ved købet vidste der var skimmelsvamp i et badeværelse der er placeret midt i huset. Som de nu formår at handle "bedst" har de lukket rummet af UDEN at borttage fliser og gulve etc. Dvs. skimmelsvampen har rig mulighed for at sprede sig, og derfor er der en udtalt risiko for at børnene bliver kronisk syge med de mest frygtelige sygdomme.

Hvis man nu ønsker disse børn det bedste, men absolut ikke skal indblandes i disse menneskers måde at leve på, hvem kontakter man så forr at få "løst problemet"?

Vi ønsker at:

-Være anonyme så ingen ved det er os der har "sladret"
- Undgå tvangsfjernelse af børnene, da de rent faktisk har nogle utroligt gode og kærlige forældre.

Hvem får man hjælp af, uden de mister deres børn?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LANGT Om tvangsfjernelse af børn
  • #1   12. maj 2008 Jeg ville kontakte en sagsbehandler i deres hjemkommune... Nu er det jo sådan at kommunerne sjældent bare går ind og fjerner børn fra deres forældre... slet ikke hvis det er et problem der kan løses... hvilket det lyder som om i dette tilfælde.

Dog syntes jeg man er en smule uansvarlig at man lader sine børn bo i et hus med skimmelsvamp når man nu ved det... og VÆLGER at lade være at gøre noget ved problemet.

• #2   12. maj 2008 Det er et utroligt langt og kompliceret handlingsforløb der ligger bag at de nu bor der hvor de gør, med bl.a. en konkurs og en tvangsauktion i baggagen. Faderen arbejder 16-18 timer i døgnet bare for at få tingene til at hænge sammen.

Desuden er jeg slet ikke klar over om de har nogen idé om hvad skimmelsvamp er og kan forårsage... Da de har blændet værelset af vil jeg gætte på de mener det er nok for at holde skimmelsvampen væk og nede, jeg er ikke overbevist om at de er klar over hvordan det spreder sig.

• #4   12. maj 2008 Kan overhovedet ikke se nogen grund til at de børn skal fjernes fra deres forældre... da du skriver de er gode forældre.... men bar har haft det svært med tvangsauktion.

Jeg ville under INGEN omstændigheder ikke melde dem til kommunen eller andre steder.... ( slet ikke anonymt).... sikken mærkelig indstilling.

Hvad med at hjælpe dem i stedet for ,i samråd med dem selv... med at få fat i teknisk forvaltning... de kommer ud helt gratis , og hjælper med at få bugt med de skimmelsvampe.......

Kan slet ikke forstå man overvejer at melde dem...

• #5   12. maj 2008 Jeg vil sige at skimmelsvamp er noget skidt og rod er ikke rart - men det er fannerme ikke en grund til at melde folk til kommunen...
    Støt dem istedet - oplys dem om at der er hjælp at hente på teknisk forvaltning...

Børn elsker deres forældre ubetinget - hvis de har det godt skal de da ikke fjernes på nogen måde!!!

Jeg har set langt værre tilfælde hvor børnene levede i en svinesti - fik ikke ordenlig ernæring - forældrene var begge hashmisbrugere + faren var alkoholiker....
    De blev ikke fjernet!!

• #6   12. maj 2008 Hmm...

Nu har jeg for det første aldrig nævnt noget om at melde dem, men spurgt hvordan vi kan hjælpe af omveje.

Vi er nødt til at gå andre veje end direkte til dem. Vi har forsøgt at tale med dem, forsøgt at sparke dem igang med at få hjælp, selv tilbudt at hjælpe, forsøgt at forklare hvor farlig skimmelsvamp er på en utrolig pædagogisk, ikke-nedladende måde. Men intet sker der, man får et "Ja ja, vi har styr på det" og det er nu på trejde år de lever på denne måde... Så vi føler efterhånden ikke vi har andet valg end at gå udeom forældrene for at søge hjælp...

• #7   12. maj 2008 ÅHHH det er svært dilemma man står i, men jeg vil nu nok kontakte kommunen og forelægge dem sagen. Det er jo ikke fordi de slår deres børn de skal bare have lidt hjælp til at komme videre, der skal meget til før man fjerne børn fra deres forældre. De må jo nok også se i øjnene at børn bliver mobbet i skolen hvis de er beskidte og lugter fælt. Hvad siger resten af famillien til sagen har i haft et famillie råd omkring dette.

Kommentér på:
LANGT Om tvangsfjernelse af børn

Annonce