{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jordbærfromage?
  • #1   15. maj 2008 (link fjernet)

• #2   15. maj 2008 syns de svære sårn li umiddelbart. har tit lavet koks med husblads så er der en der go til li a forklare den??? hehe

• #3   15. maj 2008 Der er et par småtricks med husblas man skal huske..

Den skal være sval, når den hældes i æggemassen... Den må endelig ikke være for varm... På samme måde må de øvrige ingredienser ikke være alt for kolde..

Den smeltede husblas hældes meget langsomt i, og der røres indtil den begynder at stivne...
    Hvis der skal tilsættes noget herefter gør man det, og rører igen til man kan mærke, den begynder at stivne.
    Først herefter kan den hældes op....

• #4   15. maj 2008 forkert den skal være varm - men det er nok smag og behag!

• #5   15. maj 2008 Når jeg skriver røre, så mener jeg nok mere vender... det skal foregå stille og roligt..
    Man kan hurtigt komme til at stå og vende i det i ti minutter...så tålmodighed.

• #6   15. maj 2008 Forkert er det ihvertfald ikke....

Jo større temperaturforskel jo længere skal man vente før den kan hældes op.... Og dermed er risikoen for at det går galt større...

• #7   15. maj 2008 På pakken med husblas står:

HUSK:
    Ved fromage gælder 3 vigtige regler:
    Piskefløden må ikke være for kold
    Væden skal være helt afsvalet før den hældes i æggemassen og flødeskummet vendes forsigtigt i
    Fromagen må aldrig hældes op, før den begynder at stivne.

• #8   15. maj 2008 ch> jeg har endda grundforløbet som kok haha men husbla jeg bare ik til, kan duds duer ik en nem dummies fromage opskrift?? helst med jordbær

• #9   15. maj 2008 Jeg ved ikke, hvad der er der gør, at nogen kan og nogen bare slet ikke kan med husblas ;o)

Jeg laver citronfromage ind i mellem og den lykkes bare hver eneste gang... Så gav jeg min fars kone opskriften (Det er den fra Arla lidt omredigeret), og det mislykkedes..

Jeg tror simpelthen det er tålmodighed, det handler om.. At man ikke venter længe nok med at få svalet husblassen ned og at man er for hurtigt til at hælde fromangen i en skål....

• #10   15. maj 2008 at svale er??? at køle det lidt ned? ska den være helt kold eller lunken ellr sårn??

det her er en opskrift jeg fandt med hindbær men der kan jeg vel bare tilsætte jordbær i stedet?

300 g hindbær
    100 g sukker
    1 tsk vanilije
    4 blade husblads
    2½ dl fløde

drys bær med sukker og vaniljen, de ska stå til de safter.
    husbladsen lægges i blød i vand ca 5 min, tages op med det vand der hænger ved, og smeltes(det der jeg i tvivl er det i vandbad eller bare i en gryde med lortet) ?
    rør husbladsen i frugten.
    der røres forsigtigt og nå det begynder a srivne puttes flødeskummen i forsigtigt, stil køligt til fromagen er stivnet helt.

• #11   15. maj 2008 Jeg tror du skal følge den opskrift der er linket til tidligere - jordbær safter ikke så meget som hindbær gør.

Når jeg smelter husblas bruger jeg altid lidt af væden, der skal give smag til fromagen - eventuelt kan du bruge lidt jordbærsaft, som du hælder i en lille skål sammen med den opblødte husblas, og sætter den i vandbad.
    Tag og rør med en teske ind imellem, og når du ser, den er helt smeltet tager du den op, og lader den køle indtil du mærker den har nogenlunde samme temperatur som din lillefinger.

Og så fortsætter du bare derfra...

Husk - tålmodighed er en dyd ;o)

• #12   15. maj 2008 Husk endelig også at vente til det stivner EFTER flødeskummet er hældt i med at hælde i en skål .....

• #13   15. maj 2008 kan jeg så ik først smide jørdbærene i et fad med lidt vand ind i ovnen? så væder de jo ?? så jeg de gjorde på arbejdet nemlig

• #14   15. maj 2008 Det ved jeg ikke - personligt ville jeg ikke lave eksperimenter lige med fromage ;o)

• #15   15. maj 2008 man kan købe pulvariseret husblads, det er nemmere at bruge, hvis man er lidt utryg ved pladerne:-))

• #16   15. maj 2008 så fik louise her mikset det jordbær halløj sammen. brute den opskrift jeg skrev og det funged bare:D nøøøj vi spiste mig og kæresten:D muuums

• #17   16. maj 2008 Sådan der!!! ;o)

Husblas no longer a problem ;o)

Kommentér på:
jordbærfromage?

Annonce