Streetworker / Udsatte unge Streetworker / Udsatte unge
Hej alle.
Nu har jeg erfaret at der er en del pædagoger herinde.
Har altid haft en lille drøm om at arbejde med udsatte unge, og "problem-børn" da jeg selv har gennemgået en del tumult i mit liv.
Men dette udsatte jeg da jeg ville være kok. men er nu blevet konstateret at jeg ikke kan blive kok pga et svagt led i min skulder.
Så nu tager jeg en HF og kunne rigtig godt tænke mig at arbejde med udsatte unge.
Men jeg vil meget gerne undgå at tage pædagog uddannelsen, da jeg helst ikke vil være i en børnehave i 2 år eller hvor lang tid det nu er.
Så har hørt lidt om at man kunne tage noget frivilligt arbejde som streetworker, og en SOSU uddannelse og så springe pædagog uddannelsen over.
Så ville høre om nogen vidste noget om det, evt kunne sætte mig i kontakt med nogen som ved noget om det?
På forhånd mange tak
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 174
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 938
Venligst Thilde
mar 2008
okay, tak ..
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
Jeg er ved at tage pædagoguddannelsen og jeg arbejder med udsatte unge lige nu både som fritidsjob og i praktik.
At være streetworker/gademedarbejder er meget forskelligt hvad man skal have af kompetencer. Nogle områder bruger pædagoger, andre sagsbehandlere... andre er "bare" folk som på anden måde har kompetencen... eks. misbrugsbehandlere ect.
Jeg ved også at man nogen få steder bruger u-uddannede folk, men det kræver at man virkelig har noget at byde på. Ikke hvem som helst kan ansættes. Spørg dig selv hvad du har at byde de unge inden du leder efter et sådant job.
Det er meget krævende både fysisk og mentalt... samt du både skal kunne arbejde dag og nat.... og stortset hver weekend.
nov 2005
Man kan sagtens arbejde med udsatte unge selvom man ikke er uddannet pædagog. Nogle steder ansætter de andre faggrupper f. eks tømrer for at hjælpe de unge i en retning de kan lide. Der findes gårde der er drevet af forskellige faggrupper og så de unge der bor der. Nogle passer dyr, nogle renoverer osv.
Enkelte steder ansætter de også folk uden uddannelse, men tror det er de færreste der tør at ansætte dig til at arbejde med unge da du selv er meget ung endnu.
Det kan være meget svært for en 19 årig at få den slags respekt fra en 17 årig. Ofte vil de se på den 19 årige som en ven. Jeg siger ikke at der ikke er nogen der formår det, men tror ikke der er mange arbejdsgiver der vil turde at løbe ricikoen.
Held og lykke med det hele ;o)
mar 2008
tak for det meget omfattende svar..
Nu var det heller endnu, da jeg ved at jeg er meget ung, skal som sagt, igang med min HF her til august, og er færdig som 22 årig, og først der jeg havde tænkt mig at begynde
men vil helst have en uddannelse, og så komme til at arbejde med unge..
Det er bare en super bonus at jeg ikke behøver at tørre numser i hele min praktik periode *GG*
men tak for hjælpen
nov 2005
Jeg har været meget indenfor specialområdet.
mar 2008
det lyder fandme kanon, har kigget en del på pædagog hjemmesiden, mht uddannelse, men syntes ikke rigtig at jeg kan finde svar på mine spørgsmål..
tager man en linie inden for uddannelsen eller hvad?
nov 2005
Pædagoguddannelsen er lige lavet om igen så jeg ved det ikke.
Men på hjemmesiderne kan du se hvornår der er informationsmøder, så tag da at tage ud og være med i sådan et.
Der kan de helt sikkert besvare dine spørgsmål.
mar 2008
tak for hjælpen igen ..
nov 2005
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.356
mar 2008
sådan havde jeg det også.. har også boet rigtig mange steder, og har misbruger forældre osv..
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.356
mar 2008
Gør jeg ikk, er fra København ..
Streetworker / Udsatte unge