434 visninger
|
Oprettet:
15. maj 2006 Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Guide: Sådan motionerer du en hare! {{forumTopicSubject}}
Først og fremmest skal du have en bil (og helst også kørekort), og så skal du finde dig en fin landevej om natten. Så tænder man bare for det lange lys og venter til haremissen kommer drønende ud på vejen foran dig, bliver fanget i lyskeglen, og så kører du ellers bare deruda'! XD
Hehe, i aften da Lykke (med karelsk bjørnehund Fifi) og jeg kørte hjem fra hestene, kom der pludselig en hare fisende ud på vejen, og den blev tilsyneladende fanget af lyskeglerne, og vi kørte bagefter den med 20 km/t ca. 500-600 m. *LOL*
Den kunne ikke finde ud af, at dreje af vejen igen...
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.331
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 365
Overvejede du aldrig at slukke lyset i få sekunder,så det stakkels skræmte dyr kunne komme af vejen igen...?????? !!!!!!!!
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
<b>Hanne N</b>
Du lyder jo ligefrem som om at Tanja har "mishandlet" haren :o/
Den løb både på vejen og ude i kanten af vejen - tror ikke det havde gjort megen forskel om lyset var slukket eller ej - den løb ud, hvor der var plads!
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.917
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 813
jun 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 15
Da jeg så havde holdt et øjeblik og mente det var længe nok til at den kunne nå at hoppe væk, sad den da bare dér midt på vejen da jeg tændte lyset igen!
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Nu må du altså holde. Hvis jeg havde slukket lyset kunne jeg sgu da ikke se den, eller vejen, og hvis jeg havde overhalet så var den med garanti løbet ud foran bilen. Så snart der var en markvej drejede den af. Og jeg kørte langsomt netop for at den ike skulle stæse livet af sig selv. Er du klar over hvor hurtigt sådan en fætter faktisk kan løbe? En del hurtigere end 20 km/t.
Det her indlæg var bare for sjov, og skrevet i en "for sjov" tone, og undskyld da hvis det ikke liiiige var den slags du kunne se det sjove i, men tak for at du kan få mig til at føle mig som en led dyremishandler. Det var flinkt af dig...
Jeg bliver virkelig mere og mere skuffet over hundegalleri. Der er ikke tolerance til noget som helst, man bliver bare rakket ned, for noget der i virkeligheden slet ikke er så slemt.
Synes du jeg skulle have kørt den ned, eller selv kørt galt? Tsk tsk... :o(
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
har nu også prøvet netop det du skriver både med en hare og så en del ager høns.. sider hver gang og små griner.. for man senker jo farten så de har en chance for at dreje af vejen men nejjj det kan de skisme ikk finde ud af.. de løber som om fanden var dem i hælene...
maj 2006
Det var netop det der var meningen med mit indlæg. Jeg er ikke ond mod dyr, men den bette fættere ræsede rundt foran bilen og det så altså lidt sjovt ud, og sad og stenede lidt på galleriet i går, og så skreve jeg indlægget. Måske overskriften er lidt "sort humor"-agtig, men dét er mig, og hvis folk nu mener det er respektløst overfor harer, eller whatever, så kan jeg da bare sige, at det var ikke det der var meningen...
Ja jeg har nu kun prøvet det med harer, fasanerne og agerhønsene er altid løbet af vejen...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Vi følges også ofte med harer, snuldrer afsted og kigger på det smukke dyr indtil den får nok og vi ikke må beglo dens hvide hale længere, så drejer den af og vi kan komme videre i livet *GG*
maj 2006
Njaa, jeg kan ikke lide kanin/hare. Synes det smager mærkeligt XP Hehe...
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.917
Guide: Sådan motionerer du en hare!