952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Stemme - læge? Stemme - læge?

Min søn på 15 har i skolen fået at vide at det måske ville være en god idé at opsøge en læge(men husker ikke hvad lægen hed) altså det var et eller andet specielt,, menn sagen er den at han skal "presse" lidt luft mere før stemmen "kommer ud" end normalt,, og det har stået på læænge. nogle har sagt det kunne være mandler? men det tror jeg ikke da det jo er mange år siden.
Næsen er for det meste stoppet til, så det kunne jo være dét? måske slim i halsen det ved jeg ikke,, nogen der ved hvad der skal gøres da det generer ham og han hurtigt bliver hæs osv.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stemme - læge?
  • #1   15. jun 2008 en øre/næse/hals læge...? er det sådan en du tænker på måske?

• #2   15. jun 2008 Min kæreste kunne næsten heller ikke snakke da hans stemme kom i overgang og han var ved lægen og fik noget medicin, ved ikke hvad, og han er ikke hjemme så jeg kan spørge ham, men det var så voldsomt ihvertfald at skulle have noget for det..

• #3   15. jun 2008 Det lyder som om, din søn har polypper - en tur til en øre/næse/halslæge vil afsløre det ;o)

• #4   15. jun 2008 Hvad er længe?

For en 15årig dreng har jo nogengange lidt kvaler med stemmen. Dog vil jeg da tro, at de i skolen godt kan kende forskel... Men der står så heller ikke noget om, hvem,der har sagt det til ham.

• #5   15. jun 2008 Ja det var øre/næse/halslæge tak (:

jamen kan det kureres?

• #6   15. jun 2008 Jamen hans lærer sagde det til ham, og tror ikke det har noget med overgang i stemmen,, det har ståe på siden han var en 5-6 år.

• #7   15. jun 2008 Det var godt nok længe!

Har der ikke været tale om talepædagog i den tid?

Jeg ville få drengen undersøgt først og fremmest, for at se, om det er noget fysisk og om det er noget, der kan fjernes mekanisk eller om din søn skal lære at tale rigtigt gennem undervisning.

• #8   15. jun 2008 CH, kvinde, 33 år .

Jo det tror jeg ogsåå jeg skal gøre,, tusind tak for hjælpen.
    VIl prøve at tage kontakt til en øre/næse/halslæge.

• #9   15. jun 2008 Og om morgnen er hans lugtesans fuldstændig væk selvom han ikke er snottet,, han kan ikke lugte parfumer eller noget somhelst,, først senere ¨på dagen begynder de at komme tilbage,, kunne det måske afhjælpe ? Jeg satser på polypper som der er skrevet men er langt fra sikker

• #11   15. jun 2008 drengekor bliver faktisk tjekket, når de når den teenage alderen for at sikre at de kan blive i koret, når deres stemme går i overgang..

har din søn allergi?? for det kunne måske godt genere lugtesansen om morgenen.. prøv at få det tjekket..

jeg har en helårs forkølelse og det er ikke altid at næsen er stoppet, men jeg snøfter faktisk altid og min er ved at blive vanvittig..

Kommentér på:
Stemme - læge?

Annonce