1.444 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Rasmus K
Rasmus K
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746

Blegning af tøj Blegning af tøj

Jeg har fået en slem plet på min hvide skjorte (skjorten er sådan set 1 stor gullig plet fra en smule motorolie, og alt muligt andet). Den er stadig gullig efter vask så jeg har smidt den i en spand vand med 10L vand og 2dl ren klor. Burde det ikke kunne klare ærterne? Og hvor længe skal jeg lade den ligge i spanden? På klor flasken står der at den ikke "bør ligge længere end nødvendigt". Men hvor længe er nødvendigt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blegning af tøj
  • #1   21. jun 2008 hmm det må vel betyde at du jævnligt må kigge på skjorten og se om resultatet er nået??

• #2   21. jun 2008 Når du ser skjorten opløses:)

• #3   21. jun 2008 ville ikke bruge klor.. det er en olieplet. så ville bruge en fedtopløser i stedet for...

• #4   21. jun 2008 Hvad er skjorten lavet af?!

• #5   21. jun 2008 Er det bomuld??! Så køb noget af Bio Tex's fedt og olie opløsning.... mener jeg det hedder.. smør på pletten smid skjorten i en lukket plasticpose mindst 12 timer også i vaskemaskinen!

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#6   21. jun 2008 Charlotte: Jamen den ligger jo i en spand smiley Og går ikke ud fra det er godt at få på fingrene?

Sidsel: Hvad er sådan en fedtopløser så for noget? smiley

Rita: Det ved jeg ikke, men det er en ganske almindelig skjorte.

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#7   21. jun 2008 Rita: Det der biotex har jeg brugt! smiley Der stod det skulle sprøjtes på pletten og sidde i 5min og så skulle den vaskes som normalt. Så jeg sprøjtede på, ventede 5-10min og så vaskede jeg den i hånden. Men det hjalp kun på de sorte oliepletter, selve misfarvningen (den store gule plet) virkede det ikke på.

• #8   21. jun 2008 jamen det kan være sådan noget som vanich eller biotex osv.. er ikke en haj i vaskemidler og pletter.. men min kemi baggrund siger mig at klor ikke fjerner olie...

• #9   21. jun 2008 tror ritas opskrift vil hjælpe på det....

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#10   21. jun 2008 Det er fordi skjorten har ligget i et par måneder i mit bagagerum (roder meget) og der har der bl.a. også ligget en trakt jeg har brugt til at fylde olie på bilen med, og på den tragt har der så været lidt olie tilbage på som nærmest er trukket ud i hele skjorten. Der kommer desuden lidt fugt op gennem gulvet i bagagerummet, og så tror jeg også der er kommet noget sodavand på. Så den er godt plettet smiley

• #11   21. jun 2008 bare brug alm.opvaskemiddel på pletten... smør det på pletten og så smid skjorten i en pose og luk for posen og lad det ligge en dag ca. (ikke længer) og så bare vask i maskine ..det har jeg før brugt til olie pletter og det har virket

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#12   21. jun 2008 Stampe: Tak det vil jeg prøve hvis det med klor ikke virker. Men tror du jeg har "hærdet" pletten ved at vaske og blege og alt det der?

• #13   21. jun 2008 nej men hiv den lige op af det klor for du ødelægger bare skjorten ved det ... den bliver mør af det klor

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#14   21. jun 2008 Nå for søren, så hiver jeg den op. Hvor er mor dog henne når man skal bruge hende! smiley

• #15   21. jun 2008 jamen du kan vel klare dig selv -gg- ikke så hjælpeløs -lol-

ang. det opvaskemiddel så husk lige at gnid det ind i den plet ....

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

#16   21. jun 2008 Nu har jeg taget den op og hængt til tørre, så ser jeg om den stadig er gul når den er tør. Ellers får den en dag i posen med opvaskemiddel.

• #17   21. jun 2008 Rasmus K

Nu har du vel skyllet skjorten godt igennem inden du hængte den op ?

• #18   21. jun 2008 Jeg har lige startet en gruppe med gode råd. Det er da lige sådan et sted I skal med i smiley

www.hundegalleri.dk/grupper/goderaad

Håber I alle ansøger, for jo flere der er med, jo flere og mere vidtgående råd får vi med smiley

• #19   21. jun 2008 du skal bruge vanish oxy acton.. det virkede på den fedtplet jeg havde haft på min bluse i flere måneder, som jeg ikke kunne få ren med alm. vaskepulver.

der følger en vejledning med, og så skal du bare behandle den som en meget svær plet.. og så lad den ligge den tid der står og så vask den..

hvis det ikke hjælper så gør du det en gang til og lader den så ligge til dagen efter og vask så igen..

jeg skulle vaske min lillebrors hvide bukser med græs og jord.. og der gik jorden ikke af første gang, så gav den en gang til og så var bukserne hvide igen..

Kommentér på:
Blegning af tøj

Annonce