{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Lænde/iskassmerter... {{forumTopicSubject}}

jeg er gravid i 23. uge og har her de sidste par dage haft så ondt i min lænd og ned i balderne... jeg tænkte så på om der ikke er nogen herinde der måske kendte til nogle øvelser jeg kunne lave som måske kunne afhjælpe de smerter lidt? jeg har prøvet at kigge i sådan en graviditets bog jeg har fået men der giver de ikke nogle specifikke øvelser... bare at man kan lave dem stående og siddende... og jeg er helt blank... den eneste øvelse jeg kan komme på det er den med at stå på alle fire og skyde ryg fra at strække ud og det kan jeg altså ikke på grund af maven.. :S

håber der er nogen der kan komme med nogle gode forslag... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lænde/iskassmerter...
  • #1   4. jul 2008 Tak anne-louise.. smiley jeg er selv med i to... men der går ofte lidt længere tid før man får svar derinde så ville lige prøve her først... smiley

• #2   4. jul 2008 Jeg går sygemeldt med lige præcist det du beskriver.. Mit har bare været så slemt at jeg ikke ku lave noget som helst.. Jeg har så gået til fysioterapi, og nu kan jeg da lufte hunden uden snor... Nu ved jeg ikk hvor slemt dit er, men hvis det er meget slemt, så prøv at gå til læge med det..

• #3   4. jul 2008 * Miniovnen * - det er ikke så slemt at jeg ikke kan noget og jeg kan da også gå med chika... hun må bare ikke trække i mig overhovedet men det er også som om at det har hun forstået.. jeg synes det er værst når jeg har ligget midt på dagen og skal op og i gang igen eller hvis jeg har siddet i sofaen lidt tid... jeg vil bare gerne have gjort noget ved det inden det blev alt for slemt for at slippe for at være sygemeldt... for det er bestemt ikke sjovt... skal til lægen her d 15 så jeg vil se om jeg ikke godt kan holde den hen dertil og så se hvordan det går...

• #4   4. jul 2008 Få ham til at henvise dig til fysioterapi.. Mit var blevet rigtig slemt, og nu kan jeg da nogenlunde det jeg kunne før, bare jeg ikke skal løfte noget eller bukke mig.. Eller sidde for længe.. Fysioterapeuterne kan gøre noget ved det... Og hvis du får en henvisning fra din læge, så betaler den offentlige sygesikring 40%..

• #5   4. jul 2008 Det kan måske være bækkenløsning...
    Det havde jeg.

• #6   4. jul 2008 jeg har faktisk en henvisning liggende et sted tror jeg.. som jeg aldrig har fået brugt... men er der ikke også nogle øvelser man kan lave?

• #7   4. jul 2008 Jeg fik nogen af fysioterapeuten.. Men de gir jo øvelser der går ind og virker på lige præcist de steder du har ondt.. Smerterne kan godt sidde det samme sted, men komme forskellige steder fra...
    Husk at der er en "udløbsdato" på henvisninger..

• #9   4. jul 2008 okay.. så må jeg lige prøve at se på den henvisning og se om den er udløbet og ellers må jeg have mig en ny.. for noget skal jeg da have gjort.. det er skide irriterende... ville have gjort rent i dag... men det bliver absolut ikke til noget... smiley

• #10   4. jul 2008 hvor længe virker en henvisning?

• #11   4. jul 2008 Det plejer at stå på dem..

• #12   4. jul 2008 øv.. så skal jeg have en ny henvisning... de holder kun 2mdr og den er fra marts.. smiley øv.. så må jeg have snakket med lægen..

• #13   4. jul 2008 Det er i hvert fald en go ide.. det har hjulpet mig rigtig meget..

• #14   4. jul 2008 Prøv at lægge dig på ryggen, evt. med en pude under lænden.
    Bøj nu begge ben op mod brystet oglæg dine arme omkring benene, så vug frem og tilbage. Pust ud. hænderne omkring knæerne og vug.
    Det dette 5-10 gange et par gange om dage.
    Når du vågner inden du står op og når du går i seng

Har selv haft stor gavn af øvelsen

• #15   4. jul 2008 tak alice det vil jeg forsøge mig med og se om det måske kan hjælpe mig lidt...

• #16   4. jul 2008 Der er noget der hedder et universalstræk.
    Læg dig ned på ryggen, bøj et ben, så det står i et A, modsatte arm strækker du op over hovedet. Så ruller du om på siden så det ben der er bøjet ligger over det ben der er strakt.
    Armen som er på samme side som det bøjede ben lægges om bag ved ryggen, sådan skråt. Er man sej kan man have begge skuldeblade i gulvet, det har jeg aldrig kunnet *GG*.
    Hold den der i 20 sek, rul langsomt op og skift side :-).
    Jeg siger dig den virker, det siger knæk knæk knæk hele vejen ned langs ryggen og i lænden på mig.
    Håber det kunne forståes smiley

Kommentér på:
Lænde/iskassmerter...

Annonce