1.607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

anskaffelse af fugl?? anskaffelse af fugl??

jeg går her og tænker..

min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne ville have fugl.. vi har ikke plads og råd til en papegøje,

så jeg har ledt lidt på nettet

vi har selvfølgelig tyson, og jeg ved ikk hvordan han ville reagere..

jeg vil gerne have en der kan være alene i et forholdsvis normal størrelse bur, en ung fugl da den skulle blive tam, eller en tam genbrugsfugl... ;o)

en fugl der kan tåle en daglig flyvetur i stuen, og også en kælen type..

det må gerne være en der kan lære at fløjte eller enkelte ord (der er vidst ikke mange der kan)

en anden ting er økonomi, vi har luft i budgettet og kunne tænke os en fugl, men uden at den har for store månedlige omkostninger, (jeg ved godt de koster noget men vil undgå arter med specielle regler m hensyn t foder, feks frisk frugt som fulgoder, ikk med hunden)

fugle larmer selvfølgelig, men da vi bor i lejlighed skal det ikke være en art der gennerelt sidder og skriger ;o)

jeg har kigget på lidt forskellige fugle, men er lidt på bar bund, min nærmeste fam har altid haft fugle, så jeg kender til fuglehold, men arter osv.. pyyha nej ;o)

så hvis i har en lille fætter siddende på en pind derhjemme kan i så ikke lige skrive lidt ;o)

den vi leder efter må ikke være større end en nymfeparakit

håber i har lidt ;o) mvh herfra

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  anskaffelse af fugl??
  • #2   5. jul 2008 En .. nymfeparakit. De er sgu dejlige. Har haft to, men jeg fandt dem hurtigt kedelige. /: (Er ikke det store fugle menneske)
    Men jeg elskede sgu især den ene, Meyer. smiley
    De var gule begge to.

Ellers undulater.
    Jeg har to, som jeg egentlig heller ikke gider. Dvs. jeg KAN dem ikke. Jeg kan ikke snakke med dem, da Joey går helt amok.. /:

• #3   5. jul 2008 Det skal lige siges, at en undulat er meget nem, at gøre tam. (:

Men de kræver en del opmærksomhed, hvis de skal være alene.
    De fåes jo også i utrolig flotte farver.

Mine egne er isabellablå og grøn. smiley

• #4   5. jul 2008 Undskyld så mange indlæg, men kommer altid på mere. smiley

Vi har mine undulater fra dyrhandlen. Men steder som www.dyrenettet.dk er sindsyg gode, for der er næsten altid et kuld undulater tilsalg. smiley

• #5   6. jul 2008 hehe, jo en nymfeparakit er rimelig stor, men ikke meget meget stor :o)

jeg har også tænkt på en undulat, kender en rigtig sød en, men jeg kan ikke lide det der specielle skæg de har.. hehe... jeg syntes de ser lidt forkerte ud

• #6   6. jul 2008 hvis det bliver en undulat, har jeg tænkt på et rundt bur, et af dem der kan hænge, men ved i noget om dem... hørte noget negativt ka bare ikke huske hvad ;o)

• #7   6. jul 2008 Jeg ved ikke hvad du mener med rundt bur, som kan hænge. smiley

Så er der kanarie fugle, men de er ret svære, at gøre tamme. smiley

Jeg syntes enten en undulat eller en nymfeparakit ville være et godt valg. smiley

Tror desuden at det er de engelske undulater, som har mest "skæg." smiley

• #8   6. jul 2008 Nymfeparakitter larmer.. Det gør min svigermor´s ihvertfald.. Har før haft undulater med stor succes de var meget tamme.. Har aldrig hørt noget om runde bure, det er kun med hensyn til fisk , tror jeg ;o)

• #9   6. jul 2008 Nårh ja, nymfer har et specielt skrig. Men må sige, at mine undulater larmer/larmede mere end mine to nymfer. smiley

Mine nymfer, Tut og Meyer skreg kun, hvis de var utilfredse med noget. smiley

• #10   6. jul 2008 Ok så har min svigermor en pænt utilfreds nymfe ;o)

• #11   6. jul 2008 katja P: Haha, ja eller livsglad. smiley

Vores gjorde det oftest på en dejlig lys dag, eller når de havde fået hirsekolber, eller bare når de var friske.

Så om de hadede lyset, hirsekolber eller at være friske, ved jeg ikke. smiley

Men jeg tror at de skriger, når de er utifredse, eller 100% tilfredse. smiley

• #12   6. jul 2008 Meyer troede vi var en han, men vi fandt så ud af, at det var en hun, som meget gerne ville parres. smiley

(Man kan se på halen, om det er hanner eller hunner, )

• #13   6. jul 2008 ok.. Så vælger jeg at tro, at den bare er 100 % tilfreds :o)
    Det er ihvertfald en han..

• #14   6. jul 2008 katja P: Jah. smiley
    Vil sige, at en nymfe ofte virker glad. smiley
    Bor den i voliere? (:

• #15   6. jul 2008 jeg har set nogen bure som er rimelig store, de var ligsom dem til kanarie fugle, men meget større da har større bund areal og så er de rimelig lange, jeg så dem i frankrig engang, de er lavet af træ..

jeg havde også tænkt på en nymfeparakit, nu er jeg jo under uddannelse(ironisk at skrive sådan hehe) og i stedet for som mange andre at skille sig af med hunden, har jeg sat ham i første række hvad angår opmærksomhed, så jeg er i skole 30 timer om ugen og som normalt er jeg så hjemme resten af dagen, selvf tager jeg ud, men da tyson er nummer 1 er jeg oftest hjemme ;o)
    så jeg føler der bliver tid nok til fugl..

andet er at : tyson er jo ikke vant til fugle og er ca 1,5år nu..

han løber efter skader og større fugle for morskaben, jeg aner ikke hvad han vil sige til det..

• #16   6. jul 2008 Jeg tror bare at han skal vænne sig til at fuglen, også har lov til at være der..

• #17   6. jul 2008 Det er noget med at de alligevel ikke kan udnytte det runde i sådan et bur, så det er bedre med et firkantet.
    Vi havde en undulat, den lærte og sige ligesom marsvinet, der gav sig til at fløjte hver gang køleskabsdøren blev åbnet *GG*
    Så sad de der og fløjtede til hinanden hehe

• #18   6. jul 2008 Joey har levet hele tiden hjemme hos mig, med fugle, men han kan stadig ikke klare, når de basker. Så skal de bare gøes af, og hoppes for.

Jeg har et lille "hegn" uden om dem, for at Joey ikke skal kunne nå buret, som står ca. 120 - 130 cm over jorden, på et andet bur, som ikke virkede.

Men Joey er jo også jagthund. Så det kan godt være, da din smuksak jo ikke er decideret jagthund, at han vil kunne tage det bedre.
    Selvfølgelig er fuglen interessant de første dage, men det kan godt være, han kommer over det. smiley

En af Joeys venner (berner sennen blanding) har en papegøje, som den stortset er ligeglad med, den er interessant, men den må gerne baske, osv uden hunden gør noget.
    De kan selvfølgelig ikke slippe fuglen fri til hunden. smiley

• #19   6. jul 2008 pitbull ejeren. Nej den bor i et bur inde i stuen, hvor den følger med i absolut alt :o)

• #20   6. jul 2008 katja P: Ok. Det elsker de også. smiley
    De skal blande sig i alt. xD

• #21   6. jul 2008 nogen der ved hvem der skriger mest? nymfeparakitter el undulater?

• #22   6. jul 2008 JEG vil mene, at det er undulater.
    Men der er jo selvfølgelig forskel på den enkelte fugl.

En undulats fløjt er lavere end nymfens.

Det kan godt være det bare er når man har to, men en undulat kan godt komme i en diskution med en eller anden, hvor den bare skræpper.

Det er egentlig kun irriterende om morgenen, syntes jeg. smiley

• #23   6. jul 2008 Eller ..

Nu husker jeg ikke så klart, hvordan nymfernes skrig er, men det er pænt irriterende. smiley

Så tror at en undulat er mere stille.

• #24   6. jul 2008 Nå, nu vil jeg smutte.

Held og lykke med valget af en pip. smiley

• #25   6. jul 2008 Nymfer og undulater er nemme at passe. Undulater fløjter og pludrer mere end nymfer, men ikke så gennemtrængende. Jeg synes bare ikke man skal have en fugl alene, det er jo et flokdyr. Jeg har haft både undulater og nymfer i mange år, og også avlet begge slags. Min ældste nymfeparakit blev 28 år, så de kan leve længe.

• #26   6. jul 2008 De fugle der "let" bliver tamme, er jo ofte flokdyr (som Hanne også sagde) så hvis I kun vil have 1, så skal i være opmærksomme på, at den skal have meget opmærksomhed fra jer.
    Og det er ikke kun nymfeparakitterne, der kan leve længe. Undulater har en levetid på 12-14 år (som en lille hund ;-), og det skal jo også tages med i betragtning.

• #27   8. feb 2009 så har vi fåret en dejlig ung talende papegøje :o)
    han er ca 3 år gammel og taler også..
    en fin blåpandet amazone dreng

• #28   8. feb 2009 vi ommøblerede vores lejlighed, og en aften
    kom min kæreste med en papkasse, og bad mig kigge, så stak det pepsi sit hoved op af kassen ;o) han er så sød.. og tyson brugte en uge på at vænne sig til ham, nogen gange tygger pepsi tyson i ørene, mens tyson slikker pepsis hals.... det ser så sødt ud, jeg kunne desværre ikke fange det på billede..

Kommentér på:
anskaffelse af fugl??

Annonce