anskaffelse af fugl?? anskaffelse af fugl??
jeg går her og tænker..
min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne ville have fugl.. vi har ikke plads og råd til en papegøje,
så jeg har ledt lidt på nettet
vi har selvfølgelig tyson, og jeg ved ikk hvordan han ville reagere..
jeg vil gerne have en der kan være alene i et forholdsvis normal størrelse bur, en ung fugl da den skulle blive tam, eller en tam genbrugsfugl... ;o)
en fugl der kan tåle en daglig flyvetur i stuen, og også en kælen type..
det må gerne være en der kan lære at fløjte eller enkelte ord (der er vidst ikke mange der kan)
en anden ting er økonomi, vi har luft i budgettet og kunne tænke os en fugl, men uden at den har for store månedlige omkostninger, (jeg ved godt de koster noget men vil undgå arter med specielle regler m hensyn t foder, feks frisk frugt som fulgoder, ikk med hunden)
fugle larmer selvfølgelig, men da vi bor i lejlighed skal det ikke være en art der gennerelt sidder og skriger ;o)
jeg har kigget på lidt forskellige fugle, men er lidt på bar bund, min nærmeste fam har altid haft fugle, så jeg kender til fuglehold, men arter osv.. pyyha nej ;o)
så hvis i har en lille fætter siddende på en pind derhjemme kan i så ikke lige skrive lidt ;o)
den vi leder efter må ikke være større end en nymfeparakit
håber i har lidt ;o) mvh herfra
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
Men jeg elskede sgu især den ene, Meyer.
De var gule begge to.
Ellers undulater.
Jeg har to, som jeg egentlig heller ikke gider. Dvs. jeg KAN dem ikke. Jeg kan ikke snakke med dem, da Joey går helt amok.. /:
apr 2007
Men de kræver en del opmærksomhed, hvis de skal være alene.
De fåes jo også i utrolig flotte farver.
Mine egne er isabellablå og grøn.
apr 2007
Vi har mine undulater fra dyrhandlen. Men steder som www.dyrenettet.dk er sindsyg gode, for der er næsten altid et kuld undulater tilsalg.
okt 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 541
jeg har også tænkt på en undulat, kender en rigtig sød en, men jeg kan ikke lide det der specielle skæg de har.. hehe... jeg syntes de ser lidt forkerte ud
okt 2007
apr 2007
Så er der kanarie fugle, men de er ret svære, at gøre tamme.
Jeg syntes enten en undulat eller en nymfeparakit ville være et godt valg.
Tror desuden at det er de engelske undulater, som har mest "skæg."
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 109
apr 2007
Mine nymfer, Tut og Meyer skreg kun, hvis de var utilfredse med noget.
okt 2007
apr 2007
Vores gjorde det oftest på en dejlig lys dag, eller når de havde fået hirsekolber, eller bare når de var friske.
Så om de hadede lyset, hirsekolber eller at være friske, ved jeg ikke.
Men jeg tror at de skriger, når de er utifredse, eller 100% tilfredse.
apr 2007
(Man kan se på halen, om det er hanner eller hunner, )
okt 2007
Det er ihvertfald en han..
apr 2007
Vil sige, at en nymfe ofte virker glad.
Bor den i voliere? (:
okt 2007
jeg havde også tænkt på en nymfeparakit, nu er jeg jo under uddannelse(ironisk at skrive sådan hehe) og i stedet for som mange andre at skille sig af med hunden, har jeg sat ham i første række hvad angår opmærksomhed, så jeg er i skole 30 timer om ugen og som normalt er jeg så hjemme resten af dagen, selvf tager jeg ud, men da tyson er nummer 1 er jeg oftest hjemme ;o)
så jeg føler der bliver tid nok til fugl..
andet er at : tyson er jo ikke vant til fugle og er ca 1,5år nu..
han løber efter skader og større fugle for morskaben, jeg aner ikke hvad han vil sige til det..
okt 2007
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.609
Vi havde en undulat, den lærte og sige ligesom marsvinet, der gav sig til at fløjte hver gang køleskabsdøren blev åbnet *GG*
Så sad de der og fløjtede til hinanden hehe
apr 2007
Jeg har et lille "hegn" uden om dem, for at Joey ikke skal kunne nå buret, som står ca. 120 - 130 cm over jorden, på et andet bur, som ikke virkede.
Men Joey er jo også jagthund. Så det kan godt være, da din smuksak jo ikke er decideret jagthund, at han vil kunne tage det bedre.
Selvfølgelig er fuglen interessant de første dage, men det kan godt være, han kommer over det.
En af Joeys venner (berner sennen blanding) har en papegøje, som den stortset er ligeglad med, den er interessant, men den må gerne baske, osv uden hunden gør noget.
De kan selvfølgelig ikke slippe fuglen fri til hunden.
okt 2007
apr 2007
De skal blande sig i alt. xD
okt 2007
apr 2007
Men der er jo selvfølgelig forskel på den enkelte fugl.
En undulats fløjt er lavere end nymfens.
Det kan godt være det bare er når man har to, men en undulat kan godt komme i en diskution med en eller anden, hvor den bare skræpper.
Det er egentlig kun irriterende om morgenen, syntes jeg.
apr 2007
Nu husker jeg ikke så klart, hvordan nymfernes skrig er, men det er pænt irriterende.
Så tror at en undulat er mere stille.
apr 2007
Held og lykke med valget af en pip.
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.588
Og det er ikke kun nymfeparakitterne, der kan leve længe. Undulater har en levetid på 12-14 år (som en lille hund ;-), og det skal jo også tages med i betragtning.
okt 2007
han er ca 3 år gammel og taler også..
en fin blåpandet amazone dreng
okt 2007
kom min kæreste med en papkasse, og bad mig kigge, så stak det pepsi sit hoved op af kassen ;o) han er så sød.. og tyson brugte en uge på at vænne sig til ham, nogen gange tygger pepsi tyson i ørene, mens tyson slikker pepsis hals.... det ser så sødt ud, jeg kunne desværre ikke fange det på billede..
anskaffelse af fugl??