{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Jeg er dybt forarget over min frysning {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været frosset i 3 dage fra hg, og herre gud det er til at overleve, jeg har 2 hunde en datter, en kæreste og et hus at bruge min tid på så det er ikke fordi jeg ikke kan undvære at være herinde at jeg er forarget.

nej det er over grundlaget til frysningen.

jeg blev frosset fordi jeg helt relt spurgte for en kammerat på en amstaff han havde set til salg herinde, da han ikke selv har en bruger og ikke havde mulighed for at oprette en for de 59 kr det koster, så skrev jeg for ham, hvilken kennel hunden kom fra.
han vil ikke købe en hund fra et orivat sted da han en gang før har fået brandt fingrene på det. så da dem der havde annoncen havde skrevet at den ikke var fra en kennel skrev jeg igen for ham, at så havde hunden ingen intresse.. i samme omgang havde ejeren af annoncen valgt at skrive fordi hunden var øre kuperet måtte man ikke udstille i dk, da den kom fra polen af.

jeg skrev så til dem at hunde som kommer fra et eu land ikke må blive øre kuperet men at visse lande ikke overholdte de regler.

se jeg fik så en frysning i 3 dage fordi jeg havde provokerert dem som havde annoncen???

jeg forstår ikke hvorfor muligheden er der for at skrive i dem, når man tydeligt bliver frosset når man ikke køber hunden, min ven ville jo gerne vide mere om hunden derfor troede jeg at man gerne måtte skrive, men det mener ha'erne herinde ikke man må..

der er rigtig mange som ryger i fryseren på den konto, og der er mange som opretter en annonce som føler sig generert af andre brugere.. så hvorfor pokker fjerner hg's admin ikke kommentar boksen i markedet??

ja en underne aften brokker herfra!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er dybt forarget over min frysning
  • #3   9. jul 2008 andrea...nej det er ikke lovligt i polen mere.

  • #4   9. jul 2008 andrea så skal de være blevet lovlige siden en af mine tidligere venner hentede hund derfra.. der fik de oplyst at fordi polen var et eu land, var det ikke lovligt, eller dvs så kan man ikke udstille i andre eu lande med hunden, som jeg også skrev så er der nogen lande som bare ikke overholder den lov.. men jeg har ikke selv hentet hund derfra så jeg skal ikke sige at jeg har ret med 100 % sikkerhed.

  • #5   9. jul 2008 og jeg tager gerne en uge i fryseren for at debaterer min egen frysning, det er da fuldstædigt hul i hoved hvis man ikke må snakke om sin egen frysning?

    jeg forstår måske godt at man ikke må spørger til andres, det er jo "udhængning" men ens egen? så er det sku for videre kommende


  • #6   9. jul 2008 He he jeg har også her for ik så lang tid siden været i fryseren, der stod så vidt jeg husker. At det var fordi at der var mange der ik var interesseret nok, der spurgte i annoncerne.
    Men jeg spurgte nemlig også på vegne af en ven, men det er åbenbart ik at være oprigtig interesseret.
    Men jeg ku nu også leve uden at være herinde et par dage, men hvis jeg spørge til en annonce er det sku fordi jeg er interesseret.
    Så jeg syntes det er latterlig baggrund at fryse nogle pga af sådanne småtterier.

    Havde forresten en den anden dag der bare skrev en kommentar i min annonce, så sku jeg også fryse hende. Hva er det for noget, jeg læste da bare kommentaren og så var det det.


  • #8   9. jul 2008 uha jeg ærger mig over at jeg ikke fik gemt det der stod som grund til at jeg var frosset, fordi det var noget med at det kunne virke provokerende..


    det værste er, at i samme annonce var der en anden som skrev, hende har jeg ikke set de har frosset, hun spurgte også på vejne af en ven.

    så det er åbenbart okay for nogen, men ikke hvis man ikke skam roser hunden bagefter og fortæller hvor ærgelig man er over at de ikke vil købe hunden alligevel?


  • #9   9. jul 2008 Jeg har også været i fryseren for at spørge om præcist det samme på vegne af min bror. Hunden (en AST) havde angiveligt FCI tavle, men da sælger skrev at det kunne være pisseligemeget hvad forældredyrene hedder meldte jeg at interessen ikke længere var der da vi jo er nogle der gerne vil vide hvad tavlen omfatter.
    Hvis ikke jeg tager helt fejl var det endda samme sælger, så måske burde HG tage et kig på lovgivningen omkring falsk markedsføring og hundehandleri fremfor de folk spørger ganske relevant ind til annoncerne. Man kan ikke påstå at en hund har en tavle hvis ejeren ikke ved hvad der står på den, og "privat" betyder ikke at der ingen navne er på papiret, så det dutter ikke som undskyldning.


  • #10   9. jul 2008 Daisie L

    hehe jo det er der vist noget om smiley


    Michael,

    ser du, det her er min anden frysning, og ikke en eneste gang har jeg modtaget en advarsel over en privat besked, og hvis jeg havde, skulle jeg være den første til at erkende jeg var gået for langt, men det her, er jeg helt uforstående over for, men det er bare sidste gang jeg gider hjælpe en ven med at spørger på en hund herinde.

    jeg har før prøvet at skrive til en der havde en hund til salg, det var bare over pb, og der fik jeg ikke noget svar, derfor skrev jeg i markedet, men det må man ikke.. næ nej fy fy så kan du komme på køl.

    underligt


  • #12   9. jul 2008 DG

    Det er jo noget fis. For jeg har da fået i hvert fald én advarsel via PB som jeg pænt har rettet mig efter uden frysning.


  • #13   9. jul 2008 ja og der er oprettet en tråd mere ang netop mig smiley

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=232008


    dg, det har intet med at ville provokerer sælger eller få andre herinde til at hoppe med på vognen, min kammi syntes at faren til den omtalte hund var super lækker og ville gerne høre mere om hunden, efter som han ikke er bruger herinde men kan læse med selv om han ikke er oprettet valgte jeg at spørger i markedet, men hvis det ikke er lovligt at skrive der, hvorfor fanden har man så muligheden?

    du skriver selv at du er tidligere ha'er så burde du kunne svare på hvad man GERNE må skrive til folk i markedet?


  • #14   10. jul 2008 og der var intet der blev debaterert i den annonce, i hvert fald ikke fra min side af!

    jeg syntes stadig, underordnet hvor meget du prøver at retfærdig gøre det at det er helt hen i vejret at man bliver frosset for spørger hvad kennel en hund kommer fra, det er ret rellevant for mig fx hvis jeg ville købe hunden, og det var det også for min ven som ville høre mere om den


  • #15   10. jul 2008 Hvis man ikke må stille spørgsmål burde HG indføre nogle minimuskrav til "vare"oplysninger, eller fjerne kommentarfeltet. Så længe der er et kommentarfelt er det dybt godnat at fryse folk for at bruge det.

  • #16   10. jul 2008 dg, nej det er også helt okay, ville bare gerne vide hvad man måtte skrive før at man er relt intresserert i en annonce, for som tante skriver, hvem kan bedømme om man skriver for at spamme en annonce? jeg kunne forstå hvis det var en som skrev i alle annoncerne herinde, som blev frosset, men nu skriver jeg langt frai dem alle, jeg kigger faktisk stort set aldrig i markedet.
    og efter den her oplevelse, så er det heller ikke noget jeg vil gøre i fremtiden.

    nå jeg vil lægge mig til at sove, for jeg skal tidligt op i morgen med en halv syg datter.

    kan i sove godt og tak fordi i gad læse mit brok, glæder mig til at se om jeg er frosset endnu engang i morgen fordi jeg har oprettet den her debat smiley


  • #17   10. jul 2008 ja lige præcis søster..

  • #18   10. jul 2008 Der står jo ved annoncen når du skriver kommentaren "VIGTIGT - Skriv kun hvis du er interesseret i varen! Useriøse henvendelser medfører frysning af din brugerkonto."

    Når du nu allerede har sagt at hunden ikke har interresse, så er alle kommentarer du skriver herefter irrelevante for ejeren af annoncen og dermed mod reglerne.


  • #19   10. jul 2008 Desuden står der i reglerne "Indlæg omhandlende administrator eller hjælpe-administratorer’s handlinger er uønsket i Forum. Vil man klage over en hjælpe-administrator kan man benytte kontaktformularen øverst på siden. Alle mails bliver ikke besvaret, men alle mails bliver læst og vurderet og vi foretager derefter de handlinger vi mener, er nødvendige."

    Så dette indlæg er egentlig også imod reglerne smiley


  • #20   10. jul 2008 Nane

    Hvis bare det var så nemt. Min sidste kommentar indeholdte netop "ikke længere int, jeg skriver ikke mere" men en frysning blev det til alligevel


  • #21   10. jul 2008 Ja, men det er de selvkreerede regler der er de værste...

  • #22   10. jul 2008 lige en sidste kommentar fra mig af, jeg skrev i mit sidste indlæg i annoncen at hunden ikke havde intresse alligevel, inden der var det jeg havde skrevet det med kupering. og det er ikke fordi jeg har noget i mod øre kuperet hunde, men man skal bare ikke købe en hund fra et land som er medlem af eu og så forvente at man må udstille herhjemme, det var sådan det derfor jeg skrev det.

    jeg er heller ikke født igår og kan også læse det som der står over boksen i markedet ang at skrive i en annonce, jeg havde sådan set også gode hensigter da jeg spurgte for havde hunden levet op til min vens krav, ville han gerne have set den og købt den.

    at jeg opretter et emne her i forum er fordi jeg gerne vil skabe en debar omkring det at kunne skrive i markedet, for igen jeg tager ikke så tungt at jeg blev frosset, jeg forstår bare ikke man har muligheden for at skrive i markedet når man så for en frysning for det, så burde det jo netop IKKE være muligt at skrive til sælger i deres annoncer?

    Nå nu vil jeg virkelig smutte i seng så jeg svare ikke mere i den her debat før engang i morgen tidlig


  • #23   10. jul 2008 og jeg skrev 2 skide kommentare i den annonce, så det er da begrænset hvor provokerende det kunne være??

  • #24   10. jul 2008 syntes faktisk det er trist at ingen ha`er ikke kommet ind i de 2 tråde og forklare sig...
    det er jo ikke nemt at få nogle svar når de ikke skriver..........


  • #25   10. jul 2008 Pernille

    Nej det ville nu engang være lettere hvis de kom ind og forklarede... Ved de forklare i en tråd ville der også være flere der læste det og fik klarhed, i stedet for der er en masse der kontakter dem...


  • #26   10. jul 2008 enig.. og tænk det er begge tråde de ikke har skrevet i.. selv den hvor der står det er til ha`er .... forstår ikke altid hg.. men sådan skal det vel være...

  • #27   10. jul 2008 Jeg blev også frosset i 3 dage og grunden var lige så tåbelig som din.

    Jeg har for ikke så længe siden købt Coca (en lille dober hvalp), mens jeg stadig gik og ventede på at få hende hjem, blev hendes søster sat tilsalg her på HG.

    Kennelen havde samtidig en voksen brun tæve til salg, da hun var udelukket fra avl pga HD.

    Da jeg mange gange havde fået personlige beskeder fra personer der lige ville gøre mig opmærksom på at min nye hvalps mor var sat til salg med HD D på HG, ville jeg bare lige skrive som info i søsterens annonce, at den brunde dober tæve der var til salg i marked, ikke havde noget som helst med hvalpen at gøre.

    Det var jo synd hvis den lille hvalp gik glip af netop den helt rigtige familie, fordi de også fejlagtig troede at tæven i marked var moderen til hvalpen.

    Men NÆÆÆH en frysning fik man for at hjælpe folk.


  • #28   10. jul 2008 Michael, det er altid bedst hvis du bliver foreslået til admin af de andre HAer.. så prøv da at høre dem ad, om de gider foreslå dig smiley

  • #29   11. jul 2008 Hvis du skriver via kontakt, så er det udelukkende Big Admin der læser det. Hjælpeadministratorerne kan ikke se det der bliver skrevet via kontakt.

Kommentér på:
Jeg er dybt forarget over min frysning

Annonce