{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Ka' det snart blive værre? {{forumTopicSubject}}

Øv, bliver nødt til at dele det med jer.

Har haft ondt i hænderne i længere tid, og især fingrene på højre hånd er hævede. Jeg har nu fået resultatet fra en MR-skanning af hænderne og den viser at jeg har leddegigt - øv, nu gider jeg altså ikke fejle mere.

I 2005 fik jeg konstateret astma I 2006 kørte jeg galt og blev efterfølgende opereret for en diskusprolaps i ryggen i august 2007. Det er jeg aldrig kommet mig over. Derudover fik jeg forværret mit piskesmæld, som jeg "fik" i 1993.

På mandag skal jeg til indledende samtale på en smerteklinik, for min tålmodighed er sluppet op. 4 forskellige slags smertemedicin hver dag kan ikke tage smerterne, så nu må der gøres noget.

Ved godt at jeg lider lidt af selvmedlidenhed lige nu - men min optimisme kan snart ligge på et meget lille sted. Havde det ikke været for min mand og hunde....... nej, sådan tænker jeg ikke. Men hverdagen kan være hård at komme igennem.

Tudekiks modtages gerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ka' det snart blive værre?
  • #1   10. jul 2008 Tudekiks givet.

Gigt er noget lort. Har selv lidt af skidtet i samtlige led siden jeg var 11 (ergo, 9 år).Håber de finder noget medicin der kan hjælpe dig smiley

• #2   10. jul 2008 Det er nu ikke det værste at fejle når nu det skal være et eller andet:o)

Det er self rigtig træls, og det gør ondt osv. Men de har ganske god medicin idag, som kan bremse det og tage smerterne, og det med færre bibirkninger end førhen.

Jeg har selv leddegigt og lever faktisk ok med det. I dårlige perioder tager det lidt længere tid at komme igang om morgenen og jeg bliver hurtigt træt, men at have hund har hjulpet mig meget. Det at man SKAL ud at gå holder jo en igang, og det er faktisk noget af det bedste mod smerterne og trætheden:o)

Og så er det med at pakke sig godt ind når det er koldt ude. Det kan tydeligt mærkes hvis hændere bliver kolde.

Jeg kan anbefale dig at melde dig ind i gigtforeningen, samt at sige til din læge (når du skal til samtale) at du vil henvises til en ergoterapeut. Ergoteraputen kan sørge for du får de hjælpemidler du måtte have behov for. Hos mig er det f.eks. dimser der gør det lettere at åbne skrugelåg og den slags:o)

• #3   10. jul 2008 trøstekrammer herfra..............det er da hårdt at være dig lige nu....

• #4   10. jul 2008 Store kram herfra.. Øv det er surt:-(

• #5   10. jul 2008 har haft leddegigt i seks år, er 25, det tager tid at lære at leve med, men det kommer. Jeg er angrebet i min ene skulder, ene hofte, ankel, arkillessenen (staves?) og tommelfingre. Mine dage er blandede, nogle ok andre ikke så gode, men det er kun de dage hvor jeg stort set ikke kan gå jeg ikke kommer ud med hundene, der har jeg så en til at gå med dem og det er altid den samme, så som sagt man lærer at leve med det.

• #6   11. jul 2008 Puha Gitte, det lyder sgu hårdt :-(.
    Men det er da godt at du kommer på en smerteklinik, så bliver dine smerter da taget alvorligt- og alene det kan måske give lidt lettelse... Det håber jeg for dig. Selvfølgelig også at de kan hjælpe dig med dine smerter!!!
    Trøste og tudekiks fra Izabella

• #7   11. jul 2008 Tak Izabella, og tillykke med Tikka pigen (i går der det nu). Kan ikke sove, men der er intet tegn på at Bianca vil føde i nat - øv, nu er jeg jo vågen.

• #8   11. jul 2008 Tak skal du ha Gitte :-). Tror desværre ikke at der bliver en vuf i fødselsdagsgave til hende smiley - og så heller ikke til mig ÆV. Har besluttet at jeg skal have en have når jeg skal have 2 hunde... Og gerne også kørekort og bil.
    Ih altså med Bianca- du kunne da ellers godt bruge nogle dejlige Bianca babyer nu hva?

• #9   11. jul 2008 Gitte - Du får gerne en hel pakke tudekiks herfra pakket i krammer

Det er hårdt og virker håbløst når der ikke er fundet noget til at tage smerterne - men nu er diagnosen stillet og det hjælper ofte på det

Jeg føler med dig, og det giver ikke altid de heldigste tanker at leve med smerter og magtesløshed - kender det pt da min Lupus nu har været i udbrud i meget lang tid - og det virker altsammen totalt sort

Men der er lys forude Gitte - med garanti

om ikke andet så i form af dejlige hvalpe :0)

Se de positive ting i livet - dem er der masser af - heldigvis

Kæmpe kram
    C

• #10   11. jul 2008 Bianca ved desværre ikke at hendes små piger står i høj kurs. Jeg kunne komme af med en 5-6 stykker, men så mange får hun desværre ikke. Men hun er jo ikke færdig som mor. Så må jeg håbe at hun til næste år får nogle flere hvalpe.

Charlotte, jo jeg er glad for at få stillet en diagnose. Det kan skabe lidt ro omkring det.

• #11   11. jul 2008 Det er da virkelig dejligt, men også klart at Bianca's hvalpe er i høj kurs. Det må være dejligt som opdrætter- for så har man vel muligheden for at vælge de helt rigtige købere, når der er flere at vælge imellem :-)))

• #12   11. jul 2008 Gitte
    Nydningens næste parring er også spændende, er vild med tæven-hun har virkelig smukke ansigtstegninger, og hannen er jo også noget for sig-som du jo nok også synes smiley

Kommentér på:
Ka' det snart blive værre?

Annonce