{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Pitbull-halsbånd på en... {{forumTopicSubject}}

... hund af typen, der er varm i medierne for tiden..
Det forstår jeg simpelthen ikke?

Jeg synes det er så synd og skam, at nogle spader er skyld i, at Familien Danmark skal gå og være bange for disse ellers så dejlige hunde, men dén vej om ER emnet jo debatteret til uendeligheder..

Det jeg ikke forstår, er hvorfor man vælger at smække et halsbånd på sin hund, hvor der står med store bogstaver "PITBULL".. Hvad enten man er en skide god hundeejer eller ej... Er dette ikke bare noget der kan kaste brænde på bålet?
Jeg vil da mene at man giver nogle rimeligt stemplende signaler, ved at smække sådan ét på sin hund - uanset race.... ( - og dog.. Hvis jeg så en terrier eller chi komme gående med det ville jeg nok syntes det var meget cool ;o))

Er jeg den eneste som stiller mig uforstående overfor det??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pitbull-halsbånd på en...
  • #1   10. jul 2008 Jeg forstår det heller ikke .. Ja , hvis en chi kom gående med det på , ville det nok være ment sjovt smiley Hehe .. Hvis man har en amstaff , synes jeg det er underligt at give den et halsbånd på hvor der står pitbull , når det ik er en pit :s

• #2   10. jul 2008 Nu er Pitt Bull et mærke - ligesom Nike og ONLY osv. Du kan få tøj, key hanger osv. osv. af det mærke.. Det er rigtig god kvalitet..:o)

• #3   10. jul 2008 Karina - jeg kunne ikke være mere ligeglad med at det var et mærke x) Hvis der stod ADIDAS på, ville jeg sikkert også være ligeglad - for det er ikke noget der er 'brænde på bålet' til en sur debat for tiden..
    Synes faktisk den der med "det er bare et mærke" er en lam begrundelse.. Det giver nogle signaler, og det er negative signaler i mine øjne, og det må det næsten også være i mange andres..

• #4   10. jul 2008 jeg havde heller ikk gjort det,

specielt i lyset af, hvis din amstaff (som ex) ikke har tavle, og du render med et PB halsbånd, så har du INGEN beviser mod du står med en amstaff og ikke en PB.
    og så det pludselig ord mod ord. derefter er det bare en ondsindet nabo eller noget der skal i medhold i det er en PB, og så står man med et forklaringsproblem.

btw er udemærket klar over pitbull er et mærke , går selv i det

• #5   10. jul 2008 Og Karina, ja, halsbåndet i sig selv ser utroligt lækkert ud.. Bare synd og skam at det er ødelagt af den store tekst

• #6   10. jul 2008 Jeg ville nu også sige, at det er lidt vovet at gå med sådan et halsbånd på sin amstaff, som sagt hvis en puddel eller Chi har det på, vil det blive taget som en joke. Og ja, folk kan hurtigt få ondt i måsen og tro at det virkelig er en pit i stedet for en amstaff, og det er da aldrig sjovt at have politiet rendende, og især, hvis man ikke har en tavle der beviser at det rent faktisk er en amstaff.

• #7   10. jul 2008 Lykke - om så jeg havde en amerikansk bulldog eller lign. ville jeg heller ikke give den det på.. Det er ikke alle der kan kende forskel på racerne, de kan bare spotte at der går en muskelhund, og muligvis tænker de, at når der står pitbull på halsbåndet og man har lyst til at signalere dét via sin hund, så er den sikkert også farlig/ubehagelig..

• #8   10. jul 2008 Nej jeg ville heller ikke selv bruge det på vores hunde, synes i øvrigt ikke det er særlig kønt..

Jeg skriver heller ikke nugen steder det "bare" er et mærke - jeg skriver kun det ER et mærke, hvis nogen ikke skulle vide det..:o)

Og så kan det ikke få mig op ad stolen, hvis nogen vælger at bruge det halsbånd.. Der er andre slags halsbnd, jeg langt mindre bryder mig om... Dermed ikke sagt, jeg ikke kan se det sagyens kan sende de forkerte signaler..:o)

• #9   10. jul 2008 Christel..

Jeg får et billede frem af Puddelhunde der er farvet i alverdens farver og har fået neglelak på...:o(

• #10   10. jul 2008 Karina - synes alt det der oversmykning af minihunde er ligeså afskyeligt.. Dog er det i en helt anden boltgade, men forstår stadig ikke hvorfor..

• #11   10. jul 2008 christel - i min verden er jeg også ligeglad.. fuldkommen men fact er at politiet har ret til at fjerne hunde de mistænker(så vidt jeg husker) for at være pits,
    og gamle fru jensen som der tidl er beskrevet ved ikke hvilke racer der er hvad..

for min skyld måtte der også gerne stå psyco killer, - det udsender nemlig en vis form for ironi i min verden'

• #12   10. jul 2008 Line...:o)

Kan vi hurtigt blive enige om...

• #14   11. jul 2008 Kald mig bare dum....det er jo ikke fordi folk ikke må have disse halsbånd til deres hunde, sagen er den, at nogle "tumper" ved ikke hvordan en pit ser ud, og selv en ambull kunne i deres øjne blive til en pitbull, og de kan sikkert især få den til at blive en pit, hvis det også står på halsbåndet, for tror ikke at "alm" mennesker ved at der er et mærke, der hedder pitbull. Så det er da ikke fordi de ikke må, men det kan let piske en stamning op.......

• #15   11. jul 2008 Kald mig bare dum...
    Jeg har jo intet sted sagt man ikke 'må' jeg siger bare at JEG stiller mig uforstående overfor hvorfor man har lyst til at give sin hund sådan et halsbånd på!
    Det jeg kunne forestille mig er, som lykke så fint siger det, at der bliver pisket en unødvendig stemning op..
    Så nogle herinde der solgte det, fordi det med tiden gik imod hvad de stod for..
    Kan sagtens sætte mig ind i at det er et skide lækkert halsbånd, af god kvalitet, men jeg synes bare man sender nogle forkerte signaler..

Kommentér på:
Pitbull-halsbånd på en...

Annonce