{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Handicappede i job - uden uddannelse. {{forumTopicSubject}}

Hvad tror i en handicappede kan gøre som gerne vil arbejde, og som ikke er parat til en uddannelse i det man er skoletræt. Har i idéer til hvor man f.eks. kan søge?

Syntes i det er OK at en handicappet ikke får hjælp til at finde et lønnet job??

Syntes/tror du at handicappede syntes de lever i et velfærdssamfund ???

Syntes du DK er et godt bud på velfærd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handicappede i job - uden uddannelse.
  • #1   15. jul 2008 Nu ved jeg ikke om det findes inden for kontorer og andre "sid ned" jobs..

Men har du overvejet mesterlærer?

Nej DK er ikke et godt bud, men det er et bedere bud end USA (som så helelr ikke er en velfærdsstat ;)) hvor man nærmest bliver herpet ud på gaden, så kan man klare sig selv..

• #2   15. jul 2008 Hvilket handicap taler vi om?

• #3   15. jul 2008 Med hensyn til spørgsmåle så er handicappet underordnet. Regeringen vil gerne have 2000 handicappede om året ud på arbejdsmarkedet, men hvis det skal ske, så forstår jeg ikke hvorfor de har fjernet handicapkonsulenterne fra jobcentrene. Pludselig står den handicappede med hele ansvaret selv. Det er ikke iorden. F.eks. så har jeg IKKE muligheden at gøre mig hjemløs og sove på en bænk pga. handicappet, så hvis kommunen tager min forsørgelse fra mig, så vil jeg automatisk skylde kommunen penge !! Er det ligestilling? Ikke i mine øjne.

Undskyld min surhed smiley Jeg vil bare gerne have støtte i at der burde være rådgivning til handicappede omkring hvilke jobs man kan søge og hjælp til dette, også skal det være hvor man fuldstændig udelukker uddannelse !

• #4   15. jul 2008 Julie: Jeg spørg også generelt, også derfor at handicappet er underordnet. For jeg kunne såvel skrive muskelsvind, spastiker, blind, døv, og andet !!
    De andre 'konsulenter' er nu rådgivere/sagsbehandlere og de hjælper ikke med at finde job.

• #5   15. jul 2008 Julie: Selvfølgelig skal dem som selv kan selv finde job, ligesåvel som ikke-handicappede mennesker skal det smiley Er glad for din enighed omkring at dem som har brug for hjælp skal have den hjælp. Så må vi håbe at det bliver på den måde en dag smiley

• #6   15. jul 2008 Julie: Hmm nej, eller hvis der er så har min sagsbehandler talt fuldstændig forkert (skal dog heller ikke have hende så længe mere), men jeg fik afvide 'enten finder du selv et arbejde eller starter på uddannelse, eller også tager jeg kontanthjælpen fra dig'.
    Min situation er at jeg har muskelsvind, sidder i kørestol, har respirator og hjælper på 24/7, jeg er 18 år og vil VIRKELIG gerne tjene mine egne penge. Jeg gider ikke gå i skole lige nu da jeg er virkelig skoletræt. Og jeg kan heller IKKE forstå hvorfor der ikke er pligt til at hjælpe mig med at finde et job !!!

• #7   15. jul 2008 Britta: Nu er det jo ikke det det helt handler om, det handler om retfærdigheden i at du f.eks. min veninde UDEN uddannelse kan få et LØNNET job, og jeg ikke kan. Det er ikke ligestilling i mit hoved, så jeg har min fulde ret til at sige hvad jeg gider og ikke gider. Og jeg vil gerne tjene mine egne penge, det er vel også fair ikk?

Julie: Jo, håber også på at jeg måske kan have en fra muskelsvindfonden til at sidde med til et møde på et tidspunkt, for syntes slet ikke det er fair.

• #8   15. jul 2008 Britta: Du må gerne have din mening og du må også gerne være uenig. Smiler, det er også lovligt. Hehe . Mine veninder kan få job i supermarkeder, bagere, tankstationer, kiosker og lign. MEGET NEMT, men en kørestolsbruger kan få hvilket job MEGET NEMT?
    Hvis din søn og papsøn er over 18 år, så må du måske kunne fortælle mig hvordan de tjener deres penge:)?

• #9   15. jul 2008 Britta: Hvad skal der ske når han bliver 18? .. Tjener han nok i køkkenet til at kunne betale husleje + forbrug, mad, tøj, transport ??

• #10   15. jul 2008 jeg kan nu heller ikke få et job uden udannelse, ja jeg har prøvet, og jeg er ikke kvalificeret som handicappet, selvom jeg har en ryg der gør hurtigt ondt og er nærsynet..

Jeg har også set andre får jobbet, og tænkt "hvorfor" når de havde mindre erfaring osv..

Så tvivler på det har noget at gøre med du er handicappet at gøre, for sådan er det også for os andre..
    Nogle gange må man bare kæmpe lidt mere for at få et job..

• #11   15. jul 2008 Britta: Vil du også mene det når kommunen så ikke giver din søn penge og han så kommer til at skylde penge til kommunen pga. han ikke bare kan gøre sig hjemløs???

*YlliL go Ajnat *: For det ikke skal være løgn så har jeg faktisk 1. del af grundforløbet til mediegrafiker, men jeg kunne ikke fortsætte pga. jeg ingen praktikplads kunne få, både pga. min kørestol/trapper og pga. jeg ingen erhverserfarring har !!! ..

• #12   15. jul 2008 Camilla J - jeg hænger fast på dyrepasser uddannelsen, jeg har 1. lære, og kan ikke komme videre fordi jeg ikek kan få læreplads inden for mit speciale..

• #13   15. jul 2008 *YlliL go Ajnat *: Ja, det er irriterende med de få praktikpladser. Det der er mit problem er at jeg mangler ligestilling !!!!!

• #14   15. jul 2008 Tak for alle jeres input smiley

• #15   16. jul 2008 Der er heller ikke ligestilling blandt ikke handicappet smiley

Mænd får mange steder stadig mere i løn, for at udføre det samme arbejde..

Kommentér på:
Handicappede i job - uden uddannelse.

Annonce