{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Hvem mon vinder? (dystert og sørgeligt {{forumTopicSubject}}

En 75 kg. mand på cykel eller en 75 kg. mand i en 5 tons lastbil.

Det kan ikke være svært at gætte?

Manden på 75 kg. i lastbilen.

Men holder man på sin ret, så får det katastrofale følger, for man er dømt til at tabe. Det var i hvert fald hvad en 34-årig mand gjorde i dag i Herlev. Lige ud for min mands værksted skete endnu en højresvingsulykke. Cyklen står nu uden for værkstedet, for den får den 34-årige aldrig brug for mere.

Dystert men sandt. Jeg forstår slet ikke hvordan man tør cykle i byen, og så i det mindste var varlig med hvad der sker i trafikken.

Shell tankens overvågningskamera har filmet episoden, og selvom det viser sig at det er chaufførens skyld, så ville det nok have været klogest for den unge mand at have holdt tilbage.

Jeg så cyklen, da jeg var inde og hente min bil - den så ikke særlig smadret ud, men det var jo desværre manden der tog fra.

Lidt chokerende er det, når det kommer SÅ tæt på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem mon vinder? (dystert og sørgeligt
  • #1   31. jul 2008 Både forfærdeligt og chokerende, og hver gang man læser om det, tænker man "åh nej, ikke nu igen".

  • #2   31. jul 2008 Ja det er så tragisk med disse ulykker, fatter ikke hvorfor vi cyklister ikke blot kan køre mod kørselsretningen, så ville det være langt sværere at overse os

  • #3   31. jul 2008 Mange gange er det cykelisternes egen skyld - (selv om det er chaufføren der for skylden) ...

    Hvis cykelisterne bare gad og konsentre sig om trafikken omkring dem, ville der ikke være så mange af den slags ulykker..

    I dag bliver lastbilerne udstyret med cykelistspegle, så chaufføren kan se cykelisterne, men cykelisterne har høretelefoner på hovedet eller i øret, og har skykkeklapper for øjene.. det ser og registre ikke en skid, hvad der forgår omkring dem...



  • #4   31. jul 2008 Den nemmeste måde at løse dette problem på, var at gøre det ulovligt for cykel lister at køre op på siden a lastbiler der blinker til højre.

    Problem solved.


  • #5   31. jul 2008 Ja, Lars, det kunne være en god løsning. Det må jo også være i cyklisternes interesse at det bliver mere sikkert at køre på cykel.

  • #6   31. jul 2008 Ja det skulle man da mene.

    Men når man ser hvordan cykelister kører i byen, ja så undre det mig egentlig at der ikke er flere der kommer tilskade.


  • #7   31. jul 2008 Cyklisterne har jo også lov til at tænke selv. Det kan godt være de har lov til at køre frem, og holder på deres ret. Men det kan altså koste dem livet. Lad dog lastbilen dreje til højre og vent med at køre frem til der er frit.
    Hvor svært kan det være?


  • #8   31. jul 2008 Lars: Præcis det jeg har tænkt og så også cyklistlys for sig, så de ikke skal over samtidigt.

    Jeg står af og trækker over hvis en lastbil blinker til højre. Og får øjenkontakt med ham/hende først.


  • #9   31. jul 2008 Nu er det jo heller ikke kun inde i byen disse højresvingsulykker sker.. Der skete også en hernede ved mig i lille Ølby for et par år siden.. En 11 årig pige, der cyklede og snakkede i mobil med sin mor..

    Men jeg personligt står af og venter eller går hen til fodgængerovergangen og trækker over


  • #10   31. jul 2008 Min mand kører til daglig i lastbil, og han har flere gange oplevet hvordan cyklister ikke tænker på deres ve og vel, for den sags skyld ligeså bilister og gående. Men alligevel er han opmærksom som man nu kan være med alle de dersens spejle.

    Jeg har hørt på rigtig mange gange hvor det har været tæt på at gå galt, men heldigvis har min mand haft så meget overblik at han har nået at træde på bremsepedalen, men gud forbyde det, men en eller anden dag vil det sikkert gå galt. Han kører med kran på lastbilen og bliiver lejet ud af sit firma til STARK som er meget med trælasthandel og dertil hørende. Han har sådan en pallegaffel som gør han kan læsse sine varer af, men flere gange oplever han folk går forbi pallegaflen (også selvom roterblinkende kører og man kan se han arbejder), men hvis den kommer svingende kan den slå en mand/kvinde ihjel. En har endda præsteret at gå imellem en mur og hans pallegaffel, han opdagede personen i sidste øjeblik inden han fik kranen til at tække palelgaflen ud, og han advarede også personen, men han insiterede på han sagtens kunne komme igennem. Der ser man bare hvad folk tænker, de tænker sig ikke om. Selv bilister er ligeså dumme, undskyld ordsproget, men de kører bagom en lastbil som er ved at bakke med fuld roterblink og advarselblink. Dette opleves temmelig ofte. En lastbil har en rimelig stor bremseafstand de skal bruge længere tid for at bremse ned. Hvad tænker folk så når de kommer og overhaler en lastbil for derefter at krydse ind foran med en nedbremsning til følge, tror de lastbilen kan stoppe på et splitsekund, nej det kan de ikke. En af min mands arbejdskollega var ude for noget lignende men til al held var bilen en stationscar som blev trykket sammen plus bagsædet blev rykket 10 cm lægere frem med skrigende børn på bagsædet, og personen som førte bilen havde lavet en sådan manøvre som forklaret tidligere (heldigvis skete der ikke noget med børn og personerne i bilen, ej heller ham der førte lastbilen)....

    Så jeg kan godt forstå at chaufførene er frustreret over deres situation, når der sker sådanne ulykker, for de vil for alt i verden undgå sådanne hændelser, men det er svært når folk ligger deres sunde fornuft af derhjemme og begiver sig ud i trafikken..... Men stadig det er skrækkeligt når disse ulykker sker, men mange gange drejer det sig om at bruge den sundde fornuft.


  • #11   31. jul 2008 Hvad de ikke i TV2 nyhederne kl. 16 var at lastvognschaufføren blev sendt direkte til Psykiatrisk skadestue, for han havde det overhovedet ikke godt. Tænk sig, selvom han sikkert er uden skyld, så skal han leve med det resten af sit liv.

    Min mand så ham og han var 66 år, og han spår at manden aldrig kommer ud at køre lastbil igen.


  • #12   31. jul 2008 Ja stakkels mand:-(

Kommentér på:
Hvem mon vinder? (dystert og sørgeligt

Annonce