{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

syge mennesker. {{forumTopicSubject}}

jajaa, min mor ringede til mig igår, og var næsten græde færdig, nogle havde ringet og bestilt pizza, til hendes adr. kl 01 om natten og hun lå og sov, da hun siger det ikke er hende og hun ikke vil betale, snakker hun med ejeren af pizzariaet , og han truer hende og siger at han ville komme ud, og så skal hun betale 1000kr ekstra osv.

Mig løbende der ned, helt op og køre, ringer til en god ven som os sætter kurs der hjem , på vejen møder jeg 3 kammerater, så lige pludselig står vi en god gruppe, da ham ejeren kom, han siger så til hende at det er ikke hans problem, og er lidt op og køre, siger så til ham, at det satme heller ikke er mit problem, og at han ingen penge får. efter 10 min med skænderier, kommer et nyt pizzabud, med levering , som siger at han har prøvet at ringe nr. op, men det bliver ikke taget. han gik så uden diskution da han fik afvide hvad der var sket. Så faldte ham naren så lidt ned , og undskyldte meget.

Stod det til mig så havde han fået smæk, Tænk at stå og afpresse en 56årig gammel dame, som er total gigt ramt, og kommer ud og åbner i trusser og top, og de kan tydeligvis se hun lå og sov.

nogle mennesker er satme fucked.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  syge mennesker.
  • #1   4. aug 2008 Jeg kan vældig godt forstå, at I blev fortørnede..

Men jeg kan ved Gud ikke forstå, at man så meget som overvejer at smække nogen..
    DET er i mine øjne fucked!

Pizzabuddet er i god tro... Det er for hulen ikke ham, der har lavet fejl.

• #2   4. aug 2008 drengestreger, som så tilfældigvis er gået ud over din mor...

Men sær pizzamand, som vil forlange 1000 kr oveni, når han kunne æde pizzaen selv.

• #3   4. aug 2008 og som CH skriver, ingen grund til at smække nogen

• #4   4. aug 2008 Det er da i mine øjne en stor fejl at stå og true folk med de skal betale 1000kr og så komme ud for at indkassere smiley

• #5   4. aug 2008 Den del der med at være en gruppe og så tænke smæk .. Der står jeg af ... Den slags skal løses stille og roligt ... SÅ kommer det bedste resultat ... I hvert fald for det meste ..

• #6   4. aug 2008 Well - hvorom alting er synes jeg det langt værre at slå nogen end at forlange tusind kr.

Jeg fatter ikke, hvorfor så mange har vold som løsningsmodel for noget som helst..
    Det er uhyggeligt.

• #7   4. aug 2008 CH>> tror ikke at de som bruger vold til at løse problemer kan svare dig på hvorfor de bruger vold... Det bliver hvertfald ikke noget konstruktivt svar du får dig om andet.

• #8   4. aug 2008 at man står og siger til en gammel dame, at hun har bare at blvie hvor hun er, og hun skal betale 1000kr , og lader sit pizzabud stå og vente så hun ikke stikker af = uacceptablet.

læste noget med øje for øje, tand for tand en gang. en uacceptable handling, får en lige retur.

han tog 7 km, for at indkassere de penge, selv om hans kollega stod på stedet i 40 min smiley

• #9   4. aug 2008 Ja, hvorfor ikke synke ned på et så lavt plan som muligt..

Jeg ser INTET der kan retfærdiggøre vold. Heller ikke vold.

Det der øje for øje - fra det gamle testamente. Noget middelalderligt og vældig uciviliseret i mine øjne. Vi bryster os af at være noget videre end de kulturer, der dyrker dette i praksis... Men jeg kan se, at der i den yngre generation er sket et skred.

Det er SÅ ulækkert, synes jeg. Sørgeligt.

• #10   4. aug 2008 Mark ... Ej come on ... Det kan du ike bruge .. Et øje for et øje og en tand for en tand .. Han havde lo ikke rørt din mor ... Derfor skulle i heller ikke røre ham .. Så er det nu altså bedre at ringe til politiet og fprklare dem sagen ...

• #11   4. aug 2008 Ja det var da også noget mærkeligt noget. Stakkels din mor.

er der virkelig nogle pizzeriaer der har åbent og bringer ud kl 1 om natten?

• #13   4. aug 2008 lidt lige som jeg ville tæske en person jeg så overfalde en gammel dame, eller en som mishandlede sin hund groft.

snakke kort, og kan man se det ingen steder bær, ja, så er politiet ikke de rette at ringe til når man er bosat i ishøj smiley for de kommer sq ikke . hehe

• #14   4. aug 2008 altså Mark, det der øje for øje... pjat. Det vil jo i praksis være en skrue uden ende, for hvem skal så straffe dig fordi du har straffet en anden...

Hvem skal give dig smæk, fordi du gav ham smæk? Og hvem skal så give ham smæk der giver dig smæk??

• #15   4. aug 2008 Jamen Mark det er jo slet slet ikke den rigtige løsning ... Man kan stoppe det ja, men ikke tæske løs ... Det er ALDRÌG en god løsning ...

• #16   4. aug 2008 daisie , fordi politiet i ishøj er lukket på det tidspunkt, og glostrup politi har for travlt til små sager .

bare se på der med fiji, tog 10 dage at få dem ud til et gerningssted.

12 op kald bare for at aflægge en rapport om tingene. som de ikke havde tid at komme ud til.

• #17   4. aug 2008 Det er en skræmmende tankegang...

Vores samfund er bygget på retten til at forsvare os. Nødret og nødværge.

Og det er da det eneste tidspunkt, man på nogen måde kan forsvare at være fysisk overfor et andet menneske.

Alt andet er at pisse på vores samfund. Hvis jeg må være så fri.

• #19   4. aug 2008 synes sgu det er forfærdeligt .
    at de kan behandle en ældre syg kvinde sådan .
    og hvis det havde været min mor ved jeg da heller ikke lige pt hvis jeg stod i den krise der hvad jeg ville have gjort .
    for man bliver da rasende over at der er nogen der kan behandle et ældre menneske på den måde der . tænk hvor skrækslagen hun må have været lige der . kan godt forstå Mark at han første tanke er at knalde pizza manden en . for det han har udsat hans mor for ..
    men ellers er jeg enig i at vold ikke løser noget . men forstår også Marks tankegang der ..
    håber hun kommer over det Mark ..

• #21   4. aug 2008 Jeg gør hvad jeg finder retfærdigt, og tager så os straffen der til smiley

og havde vi ikke ku finde ud af det mundligt igår, så havde han os fået smæk, for han var rigtig aggresiv da vi kom, men da der var flere tyrkere som ku forklare ham tingene på tyrkisk , eskalerede det heldigvis ikke.

her hvor jeg bor, er det under en mdr siden, vi havde 12 forældre med køller, der jagtede knallerter og crossere. kan systemet ikke få styr på det herude, gør folk hvad de selv mener er passende smiley

• #23   4. aug 2008 bonnie præcis. følelsen af at sige, det alså forkert det du gør, er lige som bare ikke nok, når en person køre det så langt ud , selv om hun har forsvarede sig og sagt det alså ikke var hende. hun var rigtig bange.

• #24   4. aug 2008 Jungleloven...

Hvad blev der er af den lovgivende, den udøvende og den dømmende magt - du ved, dem er danner hele udgangspunktet for vores demokrati?

• #25   4. aug 2008 daise, tja, kan man vel godt sige. Gider poltiiet ikke gøre noget, så gør folk det selv.

politiet bliver nærmest spyttet på herude, indvandre betjentene bliver svinet til på deres mdoerssprog osv.

• #26   4. aug 2008 Ch, tja, herude tror jeg de er gået på ferie smiley

• #27   4. aug 2008 og hvis du så skal ind at sidde i et par år, hvad så med dine hunde? Din mor kan jo ikke passe dem, hun har gigt...

Når man har valgt at have hunde, så skal man sgu også sørge for at være der for dem 24/7...

• #28   4. aug 2008 Mark .
    tror jeg sgu gerne hun var .
    arme kvinde ..
    men jeg håber hun kommer over den forfærdelige forskrækkelse .
    selv om det nok tager tid desvære .

• #30   4. aug 2008 Måske er det netop dette, der er grunden til at de er forsvundet fra det område - fordi folk tager loven i egne hænder og skider på det samfund, som vi alle lever i.

• #31   4. aug 2008 Jeg kan godt forstå Mark blev gal på sin mors vegne hvis de virkelig ikke ville lade hende være, men jeg ville nok have gået med hende ind og have smækket døren i hovedet på dem og bedt dem om at æde deres egen pizza.Om nødvendigt ringe til poitiet. Jeg tror nu ikke de ligefrem ville sparke døren ind og på den måde sætte deres forretning på spil, for så ville der i hvert fald komme en anmeldelse.

• #32   4. aug 2008 daisie, jaa, man skal komme fra et sted hvor tingene forgår på den måde , før man kan forstå. Hvorfor tror du jeg forhåbenlig har fået købt mit hus på lolland, væk fra alle. hehe

• #33   4. aug 2008 folk har bange ingen respekt for politiet her ude, hvilket har gjort at folk opføre sig aggressivt overfor dem, og derfor er den modsatte målgruppe nød til at ty til andre midler, mod dem som f.eks har den opførsel mod politiet

• #34   4. aug 2008 Jeg tror det bliver skønt for dig på Lolland ;o)

• #36   4. aug 2008 xenia, havde hun gjort.

så ringede ham chefen og sagde at nu ville han komme ud og bla bla bla og han skulle have 1000kr oven i, og hun havde bare at betale. der blev hun bange, for hun havde brugt en halv time med pizzabudet hvor hun viser hendes tlf osv, og det ikke er hende der har ringet, men chefen er ligeglad, hun skal bare betale. Der bliver hun så nervøs og ringer til mig, at jeg så heldigvis møder 3 kammerater på vejen er jo bare fedt, for det fik ham til at slappe mere af.

• #37   4. aug 2008 daisie, nu er jeg blevet skudt efter, forsøgt stukket ned 4 gange, og hvad sagde politiet, ej, så slemme kan de drenge da ikke være. LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL haha. Fucked.

• #38   4. aug 2008 Ja jeg ville også flytte fra sådan et område. Men som sagt, hvis i var gået ind og havde lukket døren, tror du så virkelig at de ville have sparket døren ind og tvunget pizzaen i halsen på din mor og have krævet penge af hende derefter? De har trods alt en forretning der skal køre, så sådan noget ville jo ikke være smart.

• #39   4. aug 2008 xenia, manden vidste ikke hun fik hjælp da han ringede, og derfor havde han troet han ku presse det ud af hende, og ville 10 gange hellere tage den konfrontation og gøre hvad der skal gøres, end min mor skal gå og være nervøs for der lige pludselig skal komme nogle,.

• #40   4. aug 2008 Jamen jeg kan da godt forstå at hun har været bange. Det siger jeg slet ikke. Godt du hjalp hende så. Det ville jeg da også gøre hvis det var min mor. Men hold da op et lorte politi i har derovre så. De er da heller ikke for spidse altid her i Vejle, men de kommer trods alt. Har jeg i hvert fald oplevet indtil videre. Naboer der ikke vil skrue ned for musikken på en tirsdag kl 3 fx. så er de der som en mis. men jeg har måske været heldig at de ikke har haft for travlt.

• #41   4. aug 2008 nak lortet og send resterne hjem hvor de kommer fra....
    De hører ikk til her....

• #42   4. aug 2008 Der er hele tiden noget for dem at lave, så er der biler i brand, indbrud , slåskampe, alle sammen, er den samme gruppe der laver det pis.

• #43   4. aug 2008
    ~Faren til det næste kuld- Gino v.d. Berghalbinsel ~
    *LOOOOOL*

• #44   4. aug 2008 Ja jeg hører godt om det i nyhederne hele tiden og tænker om det kun er fjolser der bor derovre. Ikke dig altså, men alle dem der laver lort hele tiden. sådan er det heldigvis ikke her endnu. Der sker da noget, men ikke i den målestok.
    Og det er mig en gåde når man hører om indvandrere der kaster sten efter brandbiler og falckfolk. Med hvilket formål? Eller forhindrer falck i at hjælpe ved trafikulykker der har involveret nogle af deres egne???

• #45   4. aug 2008 mener så også at så må de sendes hjem dem der ikke kan indordne sig under de danske forhold . afsted med dem . og det ikke hurtig nok ..

• #46   4. aug 2008 Bonnie, hvad så med dem, der var behjælpelige med at gøre det forståeligt på tyrkisk??

Hvad med de danskere, der bruger næven for talegaverne? Skal de også sendes hjem...

Arrrj, den er sgu for letkøbt :o)))

• #48   4. aug 2008 de indvandre der er i danmark der ikke kan indorden sig under de danske forhold skulle sendes hjem per omgående.
    og danskerne der ikke kan indordne sig burde der kunne slås ned på med det samme og straffet med det samme . mener vi burde stramme reglerne ang indvandrene og de dansker der ikke kan opføre sig efter reglerne og laver ballade og mere .

• #49   4. aug 2008 der er ca. 5 grupper som laver ballade. (groft generaliseret)
    4 af dem nydanskere , 1 af dem danskere som tag for mange stoffer mm.

Er nu på ingen måder racist, og mener der bør være plads til de fleste.

har mange gode indvandre venner, med moralen og etikken, på den rigtige side. og min tidl hunds ejer, izo , var os tyrker, og det var ham der kom for at hjælpe igår, ham ville jeg uden at blinke kunne lade mine hunde være i hænderne hos uden at være nervøs.

• #50   4. aug 2008 folk er syge..

• #51   4. aug 2008 hvis det havde været min mor havde jeg også gået helt kold.. det er elt sikkert..

• #52   4. aug 2008 Jeg kan sgu godt forstå dig Mark.
    Det er SÅÅÅÅ let for os andre at sidde her og være moralske når man ikke selv lever i stormens øje.

• #53   4. aug 2008 Jeg husker tydeligt Mark, dengang du ville banke en gammel dame hvis schæfer var stukket af fra hende, og gik til angreb på din svogers lille hund......dengang var jeg lige så dybt chokeret over din lyst til at banke løs på andre mennesker .......

• #54   4. aug 2008 Lise, jeg kan love dig for at i the heat of the moment havde jeg lappet hende damen en på hoved hvis jeg gentagende gange har set hendes hund udvise aggressiv adfærd overfor mennesker og dyr, og at hun stadig går med den løs i et villa kvater hvor hun ikke høre til.

hvis hendes hund så næsten dræbte min hund, så kan jeg love dig for jeg havde gjort det smiley

Så spis en kiks, og bliv chokeret igen smiley

• #55   4. aug 2008 Ja nu siger i godt nok send lortet hjem..... Men hvor fanden sender vi så Mark hen????

Vil også lige stemme i med de andre at jeg finder det Dybt forkert at tage loven i egen hånd. Du bliver ikke en skid mere værd end alle de andre som bare skal sendes hjem. Men gør det. Send dem væk, og så kan de tage dig under armen.... Vi har ikke brug for sådanne mennekser i et samfund vi forsøger at holde civiliseret.

• #56   4. aug 2008 ja gør det smiley smid os alle af helved til .

at der så findes så mange tudefjæse rundt omkring er jo den anden side af sagen .

Du siger der ikke er brug for sådanne mennesker i dette samfund.
    og hvad slags mennesker er det ? Siger lidt om din / jeres evne til at dømme noget som helst.

Et menneske som bidrager så meget til samfundet som jeg gør smiley
    et menneske der formår at holde sig tilbage selv om man har lyst til at gøre ting .
    Et menenske der bringer glæde til så mange mennesker.

Buhuhu, hva, så ja lad os smide alle de mennesker ud som tit og ofte har lyst til at smadre nogle eller noget , men formår at lade vær og holde det tilbage, jep ud med den, så kan vi se hvor mange mennesker der render rundt i dette samfund smiley

• #57   4. aug 2008 Mennesker der tager loven i egen hånd....... Det bliver jo det rene ravnerok hvis vi alle bare render og gør som det passer os og slår folk ned der siger buh til os.....

• #58   4. aug 2008 HVIS camilla, HVIS , er der blevet slået nogle ned, NEJ, er lysten der til det ? JA .

At du kan kan sige jeg ikke høre hjemme i dette samfund, er jo total ude i hampen, og dine grundlag for dette er jo baseret på lort og lagkage.

Hvis du nu tænker dig rigtig godt om, så kan du ikke sige en skid om hvem jeg er som person, hvad jeg bidrager med til dette samfund, baseret på tanker , som vi i øvrigt alle har, men har evnen til at ku holde det til tanker smiley ja, total slemt . smiley

• #59   4. aug 2008 cath, rart at der er flere som ikke render rundt i en fantasi verden, og diktere om folks tanker er ok, til at blive i dette samfund .

• #60   4. aug 2008 Tak tina, sådan har jeg det nemlig os.

• #61   4. aug 2008 cath lige præcis.!!

men jeg daffer i seng nu, lige fået fri, og skal møde igen kl 15, så skal ha sovet lidt. hehe.

Takker for snakken forløbig.

• #62   4. aug 2008 Takker smiley har sendt dine hunde en høj smiley

• #63   4. aug 2008 Jeg er ikke for vold,men sommetider er man nød til at snakke samme sprog,som de mennesker man står overfor..

Her hjælper loven og politi ikke en dyt..

Havde en truet min mor eller som er prøvet,min bror..

Ja så gør jeg altså osse mit..

• #64   4. aug 2008 Altså havde jeg været Mark havde jeg reageret på akurat samme måde.
    Og jeg bor ikke i ishøj men helt ude på lars tyndskids mark ved lemvig.

CH du siger at der må være en brist i yngre mennesker ja hvis du med dine 34 ikke er yngre så må jeg være tudse gammel da jeg er 36... man kan ikke skære alle over en kam. ja nogle helt unge mennesker har klart manglet voksne at læne sig o af men i vores land er der selv om det er et lille land så store forskelle på miljøet man vokser op i.
    Tro mig børn der er vokset op her ude på landet de lærer ansvar på en anden måde end by børn.
    Nu må i ikke tro at jeg mener at by børn er total ansvarsløse for det gør jeg ikke. Men kan da se på nogle af vores venners børn det med ansvar kender de ikke til..

Skal man bare lade folk behandle dem man elsker dårligt fordi man har ringet til politiet meeen de har godt nok ike tid.... så må vi hellere bare sætte os og vente på de får tid.... NEJ vel så må man selv gøre noget...

Hvis man slog ført og forsøgte at udklare problemet bagefter ja så var der et problem men INGEN slog her problemet blev løst uden .. hvorfor overfalder i så Mark på den måde.. se lige ud over jeres ege lille næse tip og tænk over hvordan i ville have det...

Mark jeg håber din mor er ok og at det ikke har skræmt hende for meget..

• #65   4. aug 2008 Uha en lang tråd!! Har altså ikke lige læst det hele, men nej, man skal ikke slå på folk - kun dumme mennesker slår.

Når det så er sagt, tror jeg ikke man kan sætte sig ind i, hvad mænd tænker, når nogen generer deres mor, søster eller kæreste. It's a guy thing ;o) Og han slog jo ikke på noget.

• #66   4. aug 2008 vold er ALDRIG acceptabelt.. det er kun for folk med lav IQ, som ikke kan fremsætte et ordentligt argument.. er ved at være træt at det, men på den anden side, så er de, der skulle være vores forbilleder i forbindelse med at finde fredelige løsninger via god og sund kommunikation de første til at sende militæret af sted, hvis man ikke umiddelbart kan blive enige.. det kommer der bare aldrig noget godt ud af. og hvad skal det lære os? "hvis ikke du får din vilje eller alle ikke er enige med dig, så slå fra dig" det er jo allerede set herhjemme, at de, der skulle være i besiddelse af bare en smule autoritet, har bukket under for almindelige borgere, der tyer til vold - se bare de forkælede unger under hele miseren med ungdomshuset! jeg forstår ikke vold eller bare det at true med vold. det løser intet, og jeg har virkelig svært ved at se et eneste argument herfor.

• #68   4. aug 2008 Fostår nu godt Mark. Jeg har en datter på 10 år og er der nogen der rører eller truer hende, så bliver min IQ også sat betragteligt ned!!!

• #69   4. aug 2008 præcis daisie! hmm.. tina og tina, vil stadig gerne høre argumentet, og gerne et andet end: "du er dum og forstår ikke noget" her ville jeg nok bare vælge at gå.. har da prøvet at få en på kassen et par gange, fordi jeg kommer fra et sted, hvor det sådan, man gør, når argumenterne slipper op. men har dog aldrig slået igen. der må man bare ryste lidt på hovedet og gå.

• #70   4. aug 2008 Allerførst vil jeg lige nævne, at Britta skriver jeg mener at yngre mennesker har en brist - det er ikke det jeg skriver og ikke det, jeg mener.

Der er da rigtig mange mennesker, der får lyst til at knalde en eller anden en, men det gælder for os alle, at de er et øjebliks mangel på selvkontrol, der spiller ind.
    Og fortsætter denne mangel på selvkontrol, så bliver det til alvor.

Det, jeg er ked af er, at dette er et almindeligt sprogbrug. Heldigvis er der et stykke fra tanke til handling, men når man lever i en kultur hvor ordene bliver brugt igen og igen, så bliver der kortere og kortere vej fra tanke til handling.
    Ligepludselig er ordene så almindelige, at adfærden også af acceptabel. Og så er vi ude på et skråplan - og det er det, der er sket i Ishøj og andre områder i DK.

Lad os nu se i øjnene, at hvis det var mennesker med Hr. og Fru Danmark værdier, der boede her, så ville politiet være der som de er for alle andre. Men det er nogle helt andre værdier som hersker og derfor også en helt anden adfærd.
    Det er jungleloven. Alle mod alle. Angreb er det bedste forsvar. Øje for øje.

Hvis det skal være anderledes, så må indbyggerne gribe i egen barm, for det er altså dem, der har sat sig i situationen og fastholder den - ikke politi og myndigheder.

• #71   4. aug 2008 CH - kunne ikke være mere enig.

• #72   4. aug 2008 anne-mette
    Hvilket argument vil du da have når det drejer sig om vold/selvforsvar?
    Øje for øje, er da det dyriske instinkt du får, når dine nære eller du selv er blevet krænket. Der kan ikke argumenteres for det had der opstår når det sker. Verden er ikke sort/hvid-enten/eller. Der er en masse grå nuancer.

• #74   4. aug 2008 tina r - synes bare øje for øje er for stenalder. hvad nytter hævn? det ændrer ikke på, hvad der er sket.. rent simpelt - det argument, jeg mangler, er for, hvad der retfærdiggør volden for det det første, men måske endnu mere, hvad den positive effekt af den er? som sagt løser den intet, i dit eksempel hævner den blot, og det mener jeg ikke er grund nok.

• #75   4. aug 2008 Tina, hvis mennesker i dag ikke kan kontrollere deres dyriske tilbøjeligheder så ender de som regel som indespærede et eller andet sted ;o)

Som sagt før, så har vi begreberne nødret og nødværge. Det er ikke det samme som øje for øje, men principper om, at vi må bruge den nødvendige fysiske magt til at stoppe et angreb på os selv eller vores nærmeste.
    Det er i øvrigt ikke særlig reflektorisk når man efter en hændelse siger, at man synes det ville være på sin plads at klappe en eller anden en. Så er det ganske velovervejet og et udtryk for nogle værdier, man har.

Jeg synes det er skræmmende at nogen har værdier, der indebærer at det er i orden at banke et andet menneske på grund af en handling - og så er det i øvrigt fuldstændig ligegyldigt hvad denne handling er. Voldtægt, drab, dyremishandling, whatever. Det er undergravende for de normer, der kendetegner vores samfund og som i øvrigt adskiller det fra de samfund, som mange her i landet med grove ord tager afstand fra.

Vores samfund udvikler sig den gale retning på den måde.

• #78   4. aug 2008 Heldigvis synes jeg, at jeg oplever de fleste har det i munden.

Men der findes da mennesker, der ikke nøjes med at tænke hævntanker...

Da jeg selv blev mejet ned af en spritbillist for mange år siden, og kom voldsomt til skade, skortede det ikke på hævntanker i min familie. Heldigvis er det fornuftige folk, så selvom de snakkede om at opsøge manden, så blev det ved snakken. Jeg selv opfordrede i øvrigt dem alle til at lade være, netop fordi jeg sørme havde mere brug for dem hos mig end bag tremmer. Desuden gjorde det ikke mindre ondt på mig, af at det gjorde mere ondt på ham.

Bitterhed er en altopslugende følelse. Hævn forandrer ingenting. Det er som at pisse i bukserne for at holde sig varm. Det giver en kortvarig lindring og så er vi tilbage, hvor vi kom fra. (Og så lidt værre, for hævnen skal vi jo også stå til ansvar for).

• #80   4. aug 2008 Puha hvor er det synd for din mor Mark....
    Forstår fuldt ud dine handlinger....

Hvis nogen gjorde min familie noget - eller truede dem (hvilket er ligeså ulovligt) så ville jeg heller ikke være bleg for at slå.

Svage mennesker slår ? Tja måske, men afmagt gør mange ting.

• #81   4. aug 2008 majse.. svage mennesker? måske.. mennesker med lav IQ? helt sikkert!

• #82   4. aug 2008 Afmagt er noget der sker spontant. Det er ikke planlagt, som det er, når du selv, Majse, skriver at du ikke ville være bleg for at slå.

Så er det din "fornuft", dine værdier, du taler om - ikke affektion.

Alle kan slå i affektion... Men heldigvis bevarer de fleste kontrollen.

• #83   4. aug 2008 tina næh, det er bare min egen erfaring.

• #84   4. aug 2008 Tror ikke det har så meget med IQ at gøre - eller svaghed..

Selvkontrol og værdier mener jeg det handler om.

• #85   4. aug 2008 http://www.religion.dk/artikel/247967:Undervisning--OEje-for-oeje-eller-straf-til-gavn
    Dette kan give stof til eftertanke.
    Nedenstående tekst kan jeg godt tilslutte mig:
    Forbrydelsens gevinst er den kraft, der driver en person ud i kriminalitet; straffens lidelse er den kraft, der er sat i værk for at forhindre vedkommende i det. Hvis den første af disse kræfter er den stærkeste, vil forbrydelsen blive be-gået; hvis den anden er stærkest, vil den ikke blive begået".
    Kilde: "Retsfølelsen En bog om straf og etik" af Jesper Ryberg

• #86   4. aug 2008 Du milde - der står faktisk, at vores motivation for at undlade at gøre en strafbar handling er straffen i sig selv.

Det tvivler jeg nu stærkt på er det gængse..

Når jeg lader være med at køre sprutkørsel, så er det fordi jeg er bange for at lave ulykker - ikke for at få en bøde eller en fængelsstraf.

• #87   4. aug 2008 Hmmmmmmmm..................da jeg var på grønland for 6 år siden sendte de deres værste forbrydere ned til de danske fængsler......så enten er det lavet om eller også er teksten ikke korrekt....

• #88   4. aug 2008 Problemet er at de debile, underudviklede, tilbagestående og hjernedøde invandrere og deres afkom, er fuldstændig ligeglade med vores samfund og de spilleregler det bygger på.... Der er gudskelov masser af indvandrere der integrerer sig fint.... men dem der ikke gør og som er med til at skabe en forråelse af VORES land, alle burde skydes og bruges som kompost på markerne, hvor der dyrkes korn til svineføde...

Truer nogen mine børn og familie... falder min IQ også drastisk og skulle de blive udsat for vold, ville det blive betalt tilbage 10 fold....

vold er ikke løsningen på problemer, men nogen forstår kun, hvis de bliver ramt hårdere end de selv kan slå....

• #89   4. aug 2008 Syns det er 2 forskellige ting der bliver diskuteret.

Et er hvad og hvordan Mark reagerede - et andet er hvad han IKKE gjorde!

Og medgiver selvtægt ikke er vejen MED den tilføjelse at JEG ikke bor i nålens øje. Så kan det godt være det ville se anerledes ud.

• #90   4. aug 2008 karin nemmerlig . smiley

Kommentér på:
syge mennesker.

Annonce