2.766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Når en kat skal tage på. Når en kat skal tage på.

Ja jeg har også prøvet at oprette dette indlæg på kattegalleri, men der kommer ikke rigtig nogen svar, så nu prøver jeg bare her inde, det kunne jo være der var nogen her inde der kan hjælpe;o)

Så her kommer det;o)

Hvad giver man en kat og spise når den skal tage på? vores huskat bliver normalt hver sommer tyndere end han er om vinteren, men i år har han tabt sig lidt for meget og jeg syntes han er blevet meget tynd i forhold til det han plejer... begge vores katte får kun tørfodder normalt, men hvad kan man give dem så min lille ib kan tage lidt på, han spiser nemlig ikke ret meget i øjeblikket...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når en kat skal tage på.
  • #1   7. aug 2008 er det udekatte?
    og har de fået ormekur for ellers kan det være det der skal til

• #2   7. aug 2008 ja de er begge udekatte. De fik ormekur for 1 lille måneds tid siden og det hjalp nemlig ikke. Han er stadig lige så tynd, som inden han fik ormekur...

• #3   7. aug 2008 Det er jo helt naturligt at de taber sig om sommeren, da de løber efter hunkatte. Jeg ville give den kvalitetsfoder, tørkost, og ellers ikke noget, da de ofte får tynd mave af dåsefoder og andet vådfoder. Det eneste du kan gøre for at han ikke taber sig hvert år, er at neutralisere ham.

• #5   7. aug 2008 Rikke & mor & Dovendyret:
    Vi har for ikke ret længe siden skiftet fodder fordi de ikke gad at spise det, men det de for nu (royal canin til maine coon) gider de godt spise, men ib spiser bare ikke ret meget.

vicki L:
    Han er kastereret.
    Jeg syntes bare han har tabt sig rigtig meget i år, normalt bliver han "pæn" tynd om sommeren, men i år har han tabt ca. 1,5kg og det syntes jeg er meget når han vejede 5,5kg i januar.

• #6   7. aug 2008 Jeg har samme problem med min den ene.. Hun har været på strejf i næsten 3 uger og lignede noget der var løgn da hun kom hjem. Den anden har også tendens til at blive for mager.. De gider ikke rigtig spise noget andet end deres tørfoder, så jeg har simpelthen holdt dem begge inde i 14 dages tid..

• #7   7. aug 2008 man kan få noget tørfodder hos dyrlægen der kan hjælpe lidt på problemet men hvis en ormekur ikke har hjulpet har du så overvejet hjerteorm?

• #8   7. aug 2008 hmm det kunne også bare være at jeg skulle ta en snak med dyrlægen om det, skal alligevel der ud i morgen med attilla... For man bliver da helt nervøs når du siger hjerteorm, for den havde jeg ikke lige tænkt på. Så vil jeg hellere lige have ham undersøgt et gang for meget...

• #9   7. aug 2008 Vores gamle hankat lignede også noget der var løgn om sommeren.
    Han blev forkælet lidt når han endelig kom hjem.....en skål fløde, en lækker skål leverpostej som var lunet en smule, markrel, torskerogn o.l og en ormekur oven i hatten for der var da ikke tvivl om, hvad han levede af :o))

Men så kunne der jo også gå 2 uger inden vi så han igen.

• #10   7. aug 2008 Fløde og makrel i tomat bydes den tynde kat hos mig.....det er den godt tilfreds med og tager på af det.

• #11   7. aug 2008 Jamen jeg syntes egentlig ikke han er specielt meget ude og han kommer hvertfald ind og spiser hver aften, selvom han ikke spiser så meget og ellers kommer han næsten hver gang vi kalder på ham... Men vi har da fundet et par døde mus ude i haven eller det vil sige attilla har fundet dem;o(

• #12   7. aug 2008 men kan sådan en lille misse mave godt tåle fløde? for det tror jeg faktisk han ville elske;o)

• #13   7. aug 2008 Ja vores have ingen problemer med det.......han smaskede højlydt

• #14   7. aug 2008 vi gav også vores fløde, og endelig piskefløde når han kom hjem efter en dametourne, og så en god vådfoder, fiskeboller og tun i olie, men tror du skal give endnu en ormekur, når han har været længe væk og tabt så meget

• #15   7. aug 2008 have = havde

• #17   7. aug 2008 jamen så vil jeg da prøve med lidt fløde og en ormekur mere og så snakker jeg lige med dyrlægen i morgen alligevel.

Tak for hjælpen allesammen;o)

• #18   7. aug 2008 hmm og så alligevel tror jeg ikke jeg prøve med fløde, hvis han nu får dårlig mave af det...

• #19   7. aug 2008 Vores døde nu ikke af en skål fløde i ny og næ :o))
    Og heller ingen maveproblemer af nogen art, men han var også vant til at få lidt af hvert .

• #20   7. aug 2008 Jeg ville aldrig give mælk.....de får dårlig mave af det, men fløde sker der intet ved.....

• #21   7. aug 2008 Mælk er homogeniseret hvilket giver tynd mave.......det er fløde ikke.....

• #22   7. aug 2008 hmm ja jeg ved sgi ikke lige... jeg kan jo selvfølgelig prøve at gi ham lidt, så kan jeg jo se om han kan tåle det...

• #23   7. aug 2008 Mine får RC out door,om vinteren og tro mig.. De er mangler bestemt ikke huld,når de får det foder smiley

Jeg tænker lidt på om han har ondt i tænderne..

At han ikke rigtig spiser,samt taber sig..

Der kan osse være andre ting i vejen.. Et tjek ved den dyre,kunne være en ide smiley

Kommentér på:
Når en kat skal tage på.

Annonce