{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtig hjælp - Hvepsestik..
  • #1   8. aug 2008 Venter ;o)

Man kan også tage en antihistamin, det tager nok en smule af generne.

• #2   8. aug 2008 Du skærer et løg over og ligger på.

• #4   8. aug 2008 Jeps sukker på!! det virker *S*

• #5   8. aug 2008 Pokkers.. Har intet, eftersom vi bor i campingvogn lige nu uden køkken, da vi er ved at bygge om.. Er der evt. nogle planter der vil kunne tage det? Ved godt jeg spørger dumt, men er aldrig blevet stukket af sådan et gult kræ før..

• #6   8. aug 2008 Nu spørger jeg endnu mere dumt, men kan en Big Ben karamel måske hjælpe? Den er da sukkerholdig..

• #7   8. aug 2008 Hmm, et sted uden sukker..HJÆLP jeg ville dø straks..*Ggg*
    Ej sorry, har hørt at det gør nas, jeg spiser honning hver sommer, så jeg er immun overfor bi og hvepsestik, jeg føler kun lige stikket også intet andet..
    Har du ikke en nabo der har lidt sukker el honning, det er jo ikke ret meget du skal bruge, det skal bare lige gnides lidt ned i "stikket" så det modvirker giften,
    Har noget slik der indeholder honning, det med sukkeret i slikket det ved jeg ikke om det kan fungere, men har du slet ikke andet end den karamel så prøv dog, det er da værd at prøve..
    Jeg mener det kan jo ikke blive værre, du kan højst blive pokkers klistret.. ;o))

• #8   8. aug 2008 Hvad med mælkebøttesaft... det hjælper på brændenælder.

• #9   8. aug 2008 Sukker? aiie det kan altså ikke gører nogen forskel.

Det suger altså ikke noget ud af stikket. Giften er gået i blodbanerne, derfor det gør ondt. Det modvirker altså heller ikke giften.

Tror det eneste der hjælper er at tage sukker i munden og tænke nuii jeg skal have noget sødt det har jeg fortjent.

Antihistamin eller en isterning er vidst det eneste der er bevist hjælper *SS*

• #10   8. aug 2008 Ja Ok Marie, det er så din holdning..
    Men der hjælper altså på utroligt mange andre, og det hjælper også på mygstik, det ved jeg for det bruger jeg selv når jeg ind imellem har haft et intimt møde med en eller flere af de blodtørstige hunner..
    Så fortæl du bare at det ikke virker..
    Jeg har sjovt nok endnu ikke mødt nogen som sukker IKKE virkede på..

• #11   8. aug 2008 Anita, troede på det virker er en fantastisk tro *SS*

Prøv at søge på nettet og spørg din læge, du finder ingen steder ud over alternative hjemmesider (dem med feks. naturmedicin) der siger at sukker hjælper.

Og ud fra et biologisk synspunkt (molekylær biolog) kan det ikke lade sig gøre at sukkeret kan suge noget som helst ud eller neutralisere giften

Men hvis det virker på dig, så er det bare at fortsætte med det.

• #12   8. aug 2008 1000 tak Maria, det havde jeg faktisk også tænkt mig, uanset om jeg fik din velsignelse eller ej. ;o))
    Desuden skriver JEG ikke noget om at det trækker giften ud, for det er i mine øjne en helt logisk umulighed når den først har spredt sig ud i kapilærene, men den anden vej, ved at massere det ind gennem stikhullet er altså muligt...Og ja tankens magt enorm, men har intet med det emne her at gøre, i de tilfælde jeg kender til.

• #13   8. aug 2008 maria: en sukkerknald virker altså, tro det eller lad være, vi plejer at gøre stikket vådt, sætte en sukkerknald på med et plaster så suger den vandet og 'giften' ud, og det lindre også smerten

• #14   8. aug 2008 Undskyld jeg ikke lige fik svaret tilbage, men skulle til lægen og alt muligt lige pludseligt :o) fik en renseserviet af dem som aldrig hjalp en dyt, men nu går der da ikke infektion i det :o) Karamellen - ja den virkede heller ikke.. Fik bare en klistret fod der lugtede af lakrids.. Hehe..

Har nu sat med is på siden det skete.. Tror det er for sent at prøve at suge giften ud, for hullet har nok lukket sig.. Men for pokker hvor gør det da stadig ondt.. Er der nogen der har erfaring med hvor lang tid der går inden det går over?

• #15   8. aug 2008 Kald mig: Hmm.. Nej hvor trælst.. Og jeg har sagt ja til at komme på arbejde imorgen..

• #16   8. aug 2008 iben, ja det er jo også vores erfaring:-)

Kommentér på:
Hurtig hjælp - Hvepsestik..

Annonce