534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

bank vs. forsikring bank vs. forsikring

Vi har lånt penge til bil i banken, så de har self. pant i bilen.. Derfor har vi skrevet under på at vi har kasko og ansvar på bilen så de er sikret at få deres penge hvis bilen bliver smadret..

Da vi begge er unge mennesker og morten desværre smadrede en bil i sit gamle sleskab havde vi svært ved at finde en forsikring der ville tage os, men det ordnede danske bank med deres forsikringsselskab danske forsikring (top danmark) til den nette sum af 23000 om året :-x forsikres skulle vi jo så vi betalte...

Nu har vi haft den forsikring i et år så jeg ringede til vores normale forsikring LB som kunne tilbyde os en meget billigere forsikring med bedre vilkår:
1. vi betaler kun 12000 om året og præmien falder 3000 om året - den gamle falder kun 1000
2. vi får begge ancinitet for kørsel - så vi bliver begge elite bilister selvom det er morten der står som ejer - det gjorde vi ikke i den anden
3.vi har ingen selvrisiko på glasskader og ved hærværk - på den gamle var det 10000
4.vi er elitebilister på 5 år - hos de ander ville det tage 8..

MEN vi må fanme ikke skifte for banken, de kræver vi bliver i deres forsikringsselskab.. Synes fanme det er svinsk.. Og må de overhovedet det? Ved ikke lige hvem jeg kan ringe til og spørge til råds? en advokat?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bank vs. forsikring
  • #1   16. aug 2008 Det lyder godt nok skrapt det der..........Jeg ville ikke ha fundet mig i det.
    Banken må da også være interresseret i, at i har en økonomi, der er så god som muligt. Og kan få billigere forsikring.
    Hvis i ikke kan gøre noget i sagen, så havde jeg, omgående skiftet bank!

• #2   16. aug 2008 tror bare ikke det er så ligetil at flytte når man har et lån...

• #5   16. aug 2008 altså jeg havde ringet ned til banken for at sige at den opsparing vi har til forsikring ikke skulle hæves den dato som det var sat til da vi havde skiftet forsikringsselskab så de skulle have et andet konto nr... så det ordnede de også ringe vores rådgiver ved halv 5 tiden og sagde vi ikke måtte skifte da vi havde en aftale om at vi skulle bruge danske forsikring.. men det eneste vi har en aftale om er at vi skal have kasko og ansvar på bilen

• #6   16. aug 2008 Prøv evt at ringe til forbrugerrådet (forbrugerstyrrelsen), det kan hjælpe jer(;

• #7   16. aug 2008 Det må banken ikke.... Den skal bare være kaskoforsikret og de bestemmer overhovedet ikke hvor.. Længere er den ikke.

• #8   16. aug 2008 lisette kig jeres papirer igennem hvis forsikringsselskabets navn ikke er nævnt som en del af aftalen skal i have lov at skifte
    ellers ville jeg skifte bank

• #10   16. aug 2008 Det er normalt ikke noget problem, at skifte bank, selvom man har et lån.
    Hele jeres arrangement, bliver bare flyttet over til en evt. ny bank.
    Hvis i har en aftale, som jeres rådgiver siger, så må det jo stå et sted.
    Jeg tror heller ikke på at de må det........
    Men her er det nok bedst at spørge, en advokat.

• #11   16. aug 2008 prøv og tjek www.forbruger.dk mener jeg den hedder .. Og held og lykke med det .. Det lyder helt ude i hampen .. !

Vil da gerne have en update når i finder ud af noget .. smiley

• #12   16. aug 2008 Jeg har kigget vores låneaftale igennem og der står bare vi har pligt til ansvar og kasko og det har vi jo også i det andet selskab.. Men må bare ringe til min gamle afdeling og snakke med min gamle rådgiver..

• #14   16. aug 2008 det er også bare hammer irriterende hun ringer halv 5 for så har man ikke mulighed for at finde ud af noget, alt har lukket også er det weekend også går man og tænker på det, og kan ingenting før mandag

• #15   16. aug 2008 Skift bank!!!!!!!! Det er det eneste jeg kan sige. Tag alle parpiere med I har, gå en 2 forskellige banker og hør hvad de kan tilbyde. Det er ikke noget problem, selv om man har et lån. Ok sidder man til leje i en 2 værelses, har billån på 300.000 og forbrugslån på 100.000 og begge står I lære kan det ,måske godt være et problem..
    Alle banker er villige til at se på tingene, så se og skift, det kunne jo være der også var penge og tjene på hvad I betaler i renter på lånet. smiley

Held og lykke til

/Henrik

• #16   16. aug 2008 Fint.....Så er det op til jer, hvor i vil ha´ forsikret.
    Det var godt nok et dårligt træk af banken, det der........

• #17   16. aug 2008 henrik - ja se det er sgu tæt på vores situation.. vi sidder nemlig til leje i en to'er og har så lånt til bilen - plus morten havde noget gæld i forvejen - og jeg har så noget studiegæld der skal betales tilbage.. men det går jo så uden om banken...
    Men ja det er ikke fordi vi ikke har penge osv. det ville da bare være rart at spare 10000 om året bare ved at skifte forsikring

• #18   16. aug 2008 Jeg vil sige, det ka også kun være i banken´s interresse at i kan spare så mange penge årligt........

• #19   16. aug 2008 Hej Lisette

Har selv prøvet noget nær det samme da min kone og jeg lige havde mødt hinanden. Vi gik ned i 2 banker, lagde alle kort på bordet og var bundærlige. Den ene sagde nej, den anden sagde ok, det er nu 9 år siden og vi er stadig kunder der, og har et super forhold til dem.

Men prøv da om det er muligt, i værste fald får I jo bare et nej.
    Men I skal ikke hoppe på den med de skal bestemme. Spørg rådgiveren om hvor I har skrevet under på det skal være hos danske forsikring bilen skal være forsikret, som andre skriver, så har I jo kun skrevet under på at den er både ansvar og kasko forsikret hvilket den jo forbliver.
    Hvis det er jeres bankmand som har tegnet forsikringen for jer, er det nok nærmere noget med at han mister den del som han får i provision for at havde tegnet forsikringen. Ofte falder der nemlig kr. af i provision hvergang præmien betales til den som har tegnet forsikringen, og I det her tilfælde kan det jo godt være en pæn slat penge han pludselig går glip af.

/Henrik

Kommentér på:
bank vs. forsikring

Annonce