Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  marsvin udendørs..
  • #1   28. aug 2008 Det kan det godt. Men så skal de have et isoleret hus at gå ind i.

• #2   28. aug 2008 Ja da, på en rideskole på fyn har de marsvin og kaniner til at bo ude i en kæmpe indhegning, der er både bure og huler og alt muligt, det er et super lækkert sted for sådan nogle!

De lever i bedste velgående og ser meget meget tilfredse ud smiley

• #3   28. aug 2008 Ja det kan man sagtens.. De skal bare vænnes til det, hvis de skal være ude vinteren over smiley

• #4   28. aug 2008 Jamen for filan hvor dejligt... smiley Så skal jeg jo bare igang med at bygge:-)

• #5   28. aug 2008 I've got...: Jamen hvad gør man så om vinteren når de ikke tåler frost??

• #6   28. aug 2008 Et marsvin kommer jo fra helt andre breddegrader end os, så ja det er ganske vigtigt at de har et isoleret hus at gå ind i.

Skal de stå i et skur vil jeg osse anbefale at sætte en smule varme på hvis ikke det er isoleret (bare så der ikke er frostgrader)

og så vænner man dem langsomt til at bo ude. Altså skal de ud at stå mens det stadig er lunt ude.

• #7   28. aug 2008 Jamen hvis man har mange marsvin kan man jo ikke bare tage alle ind..??

• #8   28. aug 2008 Vi har aldrig haft problemer med vores marsvin på arbejdet, de bliver blot lukket i deres bur om natten og har klaret frost fint ved hjælp af deres halm

• #9   28. aug 2008 Maria -kan man ikke tage dem ind, må man sørge for forholdende er til at være ude...

• #10   28. aug 2008 Sagtens. Mit gamle marsvin boede udendørs..
    Han havde selvf et varmt "hus" i sit bur osv..
    Det samme med min kanin.. Og det "sjove" ved det er at de begge blev rimeligt gamle, i forhold til de tilsvarende dyr som bor indendørs smiley
    Min kanin blev 10 år. og marsvinet blev 8...

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 21
    #11   28. aug 2008 Marsvin danner IKKE underuld ligesom kaniner! så de kan ikke tåle at gå ude. hvad ville du sige til at være ude døgnet rundt i et par cowboybukser og en cardigan?? man løber en STOR risiko ved at sætte dem ud, især i vinterperioden!!!

• #12   28. aug 2008 Nu har jeg været marsvine opdrætter, læst og lært utrolig meget i lidt over 2 år og jeg ved nogle opdrættere har deres i stalde osv, men der skal gå MANGE marsvin samen for at de kan holde varmen,

Marsvin har ikke godt af at bo i under 10 grader, de kan ikke vænnes til kulden lige meget hvornår de sættes ud, de danner ikke extra pels som kaniner osv.

Det kan godt være man ser folk have dem på den ene og anden måde, og have kaniner og marsvin sammen, men havde i set alle de skrækkelige billeder jeg med tiden har set af marsvin der er døde eller slemt tilskade kommet fordi kaninerne hopper oven på dem og det ikke rart.
    Jo det kan gå godt. de kan have det godt sammen. MEN de taler ikke samme prog og de får ikke noget ud af det på den måde.. så det rigtig synd:(

Jeg havde mine marsvin på en lukket altan og der blev 8grader til vinter hvor vi satte varme på derude for ikk at de sku blive for kolde..

Og som andre har skrevet kan de ikke tåle træk osv, men heller ikk kulde.. og heller ikke hede.

Jeg ville anbefale dig at bygge et rum med isolering hvis du vil bygge bure ude..
    det kan godt være de kan leve godt og ikk ser ud til at fejle noget dem der bor ude og nogle lever længe men det ikke flertallet og man ved ikke hvordan de har det. desværre:(

Passede selv lige så godt på mine marsvin som min dejlige hund.. derfor jeg gerne giver min erfaring videre og håbe på flere og flere lærer mere om marsvin..

• #13   28. aug 2008 Præsis Sanne..

det var en god sammen ligning:)

• #14   28. aug 2008 Jeg må holde med I´ve got it all her...

Vent til det bliver forår.. Og så væn det stille og roligt til at være ude.. En til to timer i starten.. Husk også det skal kunne gå i skygge.for solen..Og ellers alle de andre ying, som I´ve got it alle nævner..

Men ikke stil det ud nu.. Det er allerede lidt køligt om aftenen..

• #15   28. aug 2008 Jeg har talt med en opdrætter her til aften.. Hendes marsvin går udenfor uden problemer... Ved godt nok ikke lige hvad jeg skal forholde mig til, hvem jeg skal tro??

• #16   28. aug 2008 Jamen det marsvin jeg skal hente i morgen er vant til at gå ude.. Ham jeg har i forvejen går inde...

• #17   28. aug 2008 ja det er klart... Men når de så er vænnet til hinanden skal jeg så lade dem være ude eller inde??

• #18   28. aug 2008 Jeg synes, du skal lade dem være inde.. Og til næste år, når det ikke længere fryser om natten, så begnder du at tilvænne dem at være ude.. Stiller du dem ud nu eller om 14 dage, så er der stor fare for, at det marsvin, som kun har været inde ikke overlever..

• #19   28. aug 2008 Jeg ville heller ikke turde lade et marsvin være ude om natten i de kolde måneder..

• #20   28. aug 2008 Jeg har også fået marsvin der er vant til at gå ude, det intet problem, det skal du ikke være nervøs for, de danner jo ik det extra hår og sveder derfor ikke derinde:)
    du kan jo starte den første uge med at have åbent vindue:)

Må man høre hvilken opdrætter du har spurgt??

er det hanner eller hunner?

et godt råd:

Når du får det nye marsvin kommer du lidt vanilie på bagenden af dem begge og sætter dem sammen på badeværelses gulvet under opsyn, husk at være klar med en fejebakke grib ALDRIG ind med hænderne det kan gå meget galt:(
    læg gerne lidt rød peber frugt eller noget de kan hygge med.
    Når de så er vænnet lidt til hinanden så kan du sætte dem sammen i et helt rengjort bur så det ikke dufter af nogen af dem. vask også legetøj osv der er i buret:)

Bare et par tip:)

Ingen huse den første tid, der kan blive slemme kampe om det, og det nye marsvin kan blive skræmt..

Nogle af mine gemte sig i dem og blev skræmte andre ikke..

Jeg ville også have dem ude i sommer månederne og inde i de maaange vinter perioder..

• #21   28. aug 2008 Det er noget der hedder rosenvangs-opdraet ... Jeg har pt. en han på 3 år og henter en han-unge i morgen...

Altså er det vaniliesukker eller??? Tak for rådene i øvrigt:-)

Det er fordi jeg rigtig gerne ville have flere marsvin, også gerne et par hunner.. Men kæresten vil ikke have flere end de 2 ind i huset.. Så ville ha bygget skuret om til marsvine bolig:-)

• #22   28. aug 2008 Ja du kan tage lidt almindelig vanilie pulver og komme lidt vand på så det sidder bedre fast. det skader dem ikke og så dufter de ens og ikke for meget af dem selv..

Hende kender jeg ik lige men kender flere af dem der har skrevet i gæste bogen:)

Hvorfor må du kun have to inde? mange fylder ikke mere hvis du får et skabsbur- det i øvrigt billigere, du kan få et skab i IKEA - pax skab hedder de, der kan være 5 bedrollers i der kan købes dertil smiley

Skab og skuffer koster i alt omkring 960kr vist:)

du kan se billeder af dem her

her er det lavet om til hylder, det i bøg er mit gamle jeg solgte hende, hun fik skufferne med men har bygget det om:)
    (link fjernet)

kik under: sådan bor de, der er skabsbure med bedrolers i længere nede på siden.

http://www.lacabana.dk/
    ------------------

her er en af opdrætterene der har dem ude.. hvis du ender med at have dem ude..
    http://www.123hjemmeside.dk/marsvinehuset

• #23   28. aug 2008 Amen for pokker.. Du ryster da de gode tips ud af ærmet:-) Tusind tak igen...:-)

• #24   28. aug 2008 Jeg ville bestemt lade dem blive inde. Jeg synes det er sent på året at sætte dem ud, og særligt når du først skal have lavet forhold der gør det uligt at have dem ude.

Så kan du jo næste år overveje om de skal blive ude (med passende foranstaltninger self)

Marsvin danner, som flere nævner, ikke underuld. De kommer fra breddegrader hvor det er noget varmere end her, så de er ikke lavet til at gå igennem en dansk vinter.
    Derfor er det vigtigt med isolerede huse og om nødvendigt (når det er koldt ude) en smule opvarmning.

• #25   28. aug 2008 Velbekommen, du altid velkommen til at sende en besked hvis du i tvivl om noget hjælper gerne:)

• #26   28. aug 2008 Får bygget eller købt en reol hvor marsvinene kan bo i.. Og de bliver indenfor:-) Tak for jeres hjælp..

• #27   28. aug 2008 Maria -lyder godt. Og få så lige smidt et par billeder ind når du har fået den nye:o)

Vi havde marsvin da jeg boede hjemme. Det er altså nogen søde dyr:o)

• #28   28. aug 2008 Skal nok få taget en masse billeder en af dagene..:-)

• #29   28. aug 2008 Maria..

Hvad er det forresten for et marsvin du har og skal have...?? Hvis du har skrevet det før, så har jeg overset det..:o)

• #30   28. aug 2008 Ham jeg har et (vist nok) et ganske almindeligt glathåret marsvin.. Brun sort og hvid.. Ham jeg henter i morgen er en teddyhan med tavle...:-)
    (link fjernet)
    Den nederste på enkeltbillederne:-)

• #31   28. aug 2008 Ja så ham lige i din navne tråd.. Han er altså bare sød... Ja nu kender jeg så vist ikke en Teddy.. Ikke af navn i hvert fald..

• #32   28. aug 2008 De ser sådan ud som voksne (link fjernet)

• #33   29. aug 2008 Åh altså.. Bliver helt forelsket.. Den ser godt nok dejlig blød ud.. Mon sådan en kan gå med min sheltie og kanin... kunne være jeg skule overbevise manden om, jeg simpelthen ikke kan leve uden sådan en teddy.. Og så få en veninde til min kanin..:o)

• #34   29. aug 2008 Jeg syntes de er vildt kære.. smiley Altså det er lige lykkedes mig at overtale kæresten om marsvine-opdræt.. sååå...:-)

• #35   29. aug 2008 Hold da op de er søde:o)

Hvordan er pelsen? Sådan "ulden" eller ser den bare sådan ud?

• #36   29. aug 2008 Michelle: For at være helt ærlig, så ved jeg det ikke.. Har kun set og læst om dem på nettet... Men jeg kan fortælle dig det i morgen:-)

• #37   29. aug 2008 Jeg har heldigvis også en mand, som ikke er så svær at overtale...Han plejer at sige, så længe dyrene kan enes, så har han ingen indvendinger, så længe han heller ikke kommer hjem fra arbejde og får sig en overraskelse....:o)

Men jeg skal jo også have en kat mere, når vi har fundet noget andet at bo i.. Men nøj hvor er sådan en lille størrelse altså bare for kær.. Slet ikke til at stå for..:o)

• #38   29. aug 2008 Teddyer, skal hvis det er rigtigt være ruhåret, men mange har ikke den rigtige pels og er derfor lidt mere bløde:)

• #39   29. aug 2008 Uh Teddyer - jeg har selv to stk og ja, de er ruhåret smiley

Mine er lige blevet et år gamle smiley

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 21
    #40   29. aug 2008 husk : marsvinet kan ikke vælge dens hjem og omgivelser, så hvorfor ikke bare gøre det som er bedst for den og lade den stå inde ??

• #41   29. aug 2008 Skriver jo lige at de bliver indenfor!!! Og det er for at han ikke skal gå alene jeg har fået et mere...

Kommentér på:
marsvin udendørs..

Annonce