{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Hus på tvangsaktion {{forumTopicSubject}}

Ja så fik vi endelig besked om at vores ejendomsselskab gik konkurs og at vores ejendom skal sælges på tvangsaktion.. Det er lige gået op for mig hvor jeg egentlig står.. Og gal hvor er jeg nervøs for at vores nye udlejere sætter vores husleje op eller laver andre regler end dem der er nu =/

Pludselig er man helt tom =(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hus på tvangsaktion
  • #1   21. sep 2008 det er da godt nok en træls situation at stå i:-((( man aner ikke om man er købt eller solgt, har selv prøvet det for mange år siden. der blev alle lejemål opsagt, og vi skulle flytte inden for et år. Træls hvis man er glad for lejligheden:-(( pøj pøj herfra, i dag skal jeg nok være sød mod dig;-))

• #2   21. sep 2008 Tine L, der findes desværre også regler om at udlejer gerne må istandsætte lejlighederne og hæve huslejen derefter,

Vores husleje steg fra 2500 til 7500 på den konto......

• #3   21. sep 2008 den nye ejer kan opsige lejemål med 1 års varsel, og der er noget med at de må sætte huslejen op med en hvis procentdel i den periode:-(

• #4   21. sep 2008 KArin: Takker.. JA det er skide træls for at sige det lige ud.. Vi er rimelig glad for lejligheden selvom der er ting der godt ku være bedre men det er jo så vores udlejers skyld..
    Ved godt at vi har mindst et år vi ka blive boende men hæver de huslejen bliver vi nød til at flytte

• #5   21. sep 2008 Øv det er jeg ked af at høre.. Håber ikke der sker forandringer for jer...

• #6   21. sep 2008 Din udlejer må ikke uden videre hæve din husleje. Udlejer kan forhøje din husleje, hvis udlejer har foretaget forbedringer på ejendommen eller i din bolig, men først når forbedringerne er blevet udført. Forhøjelsen må ikke være større end, hvad der skønnes rimeligt i forhold til boligens værdi efter forbedringerne.

I de fleste kommuner reguleres lejen efter, hvor mange udgifter ejendommen har. Dermed kan udlejer forhøje din husleje, hvis ejendommens udgifter stiger, det kan fx være ejendomsskatten, varmeudgifterne osv.

Udlejer må normalt ikke forhøje din leje, hvis du har boet i boligen mindre end to år, eller hvis det er mindre end to år siden, lejen sidst blev forhøjet. Lejeforhøjelsen kan normalt ske efter varsel på tre måneder. Udlejer skal udarbejde et dokument, der beskriver, dels hvorfor lejen bliver sat op, dels hvor meget lejen stiger.

Hvis du som lejer ikke kan acceptere udlejers krav om forhøjelse af lejen, skal du skriftligt henvende dig til udlejer inden seks uger. Hvis udlejer stadig ønsker lejen forhøjet, skal udlejer anlægge sag ved huslejenævnet i den kommune, hvor boligen ligger senest seks uger efter, at lejers frist er udløbet.

• #7   21. sep 2008 Kristina: Håber jeg heller ik..

Gitte: Takker det var en rar information at vide

• #8   21. sep 2008 Michael: Okay det er ik sådan jeg har forstået det via mit brev.. Altså det er en villaejendom hvor vi er 3 familier og har fået samme brev self.. Og der står bare hvilken dato vores ejendom bliver solgt på tvangsaktion

• #9   21. sep 2008 Jeg snakker lige med advokaten når han kommer de må vel ku svare mig på hvordan det hele foregår

• #10   21. sep 2008 fandt lige denne:-))

(link fjernet)

• #11   21. sep 2008 KArin: Takker.. Så lige et andet spørgsmål..
    Hvornår er det at lejeren får tilbud om at købe lejligheden? Synes bare der er så mange der siger at jeg kan blive tilbudt den

• #12   21. sep 2008 det gælder vidst kun hvis det er en ejerlejlighed, som er udlejet, men jeg er ikke sikker, mener der stod noget om det på den side jeg linkede til, var der ikke noget med at de var blevet tilbudt at købe den på et tidspunkt?

• #14   21. sep 2008 okay tak begge to

Karin jo hun havde fået den tilbudt som køb først

• #15   21. sep 2008 pinky,, tror altså ikke man kan nægte ejer at sætte lejligheden i stand, det er jo hans ejendom.

Kommentér på:
Hus på tvangsaktion

Annonce