749 visninger
|
Oprettet:
Er jeg den eneste der krøller tæer {{forumTopicSubject}}
Når en salgs annonce på en hund dukker op med følgende tekst:
Sød og dejlig hund (race underordnet) sælges til kærligt og blivende hjem grundet ventet familieforøgelse......
HALLLOOOOOOOOO.....!!!
At sælge sin hund fordi man VENTER familieforøgelse holder sku da ikke......
Hvem siger at hunden ikke vil blive ligeså glad for den lille ny, som ejeren selv er.... GIV HUNDEN EN CHANCE FOR POKKER.......!!!!!
Tak for luft.....
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Ville du nogensinde kunne tilgive dig selv hvis du vidste hunden ikke bryder sig om børn, men du ignorerer det og hunden ender med at bide dit barn ?
Jeg synes det er synd for både barn og hund at de skal udsættes for den stress faktor... Når man nu ved det og har haft mulighed for at omplacere i god tid
jan 2008
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 770
Det er ligesom folk siger ingen børn... så får vi en hund...Åh nu blev jeg efter 4 år alligevel gravid... ud med hunden....
jeg har oplevet at en stor shæferhan ved navn bonnie, var utryg ved børn da han aldrig havde været tæt på børn.... Men da jeg fik nr 2 barn og kom på besøg i deres hjem, satte jeg liften ned på gulvet MED den lille i, og lod hunden snuse og lære det lille nye at kende, HVILKET resulterede i at de to blev uadskillige....
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg synes spørgsmålet er komplekst - men er sikker på, at du ikke er den eneste, der har det som du har det.
jun 2006
Jeg kan allerede nu se hvor problemerne kan / vil opstå hvis vi er så heldige at behandlingen lykkes og vi får et barn..
Så længe barnet er spæd giver det ikke problemer..
Så snart barnet begynder at kravle rundt og vil rejse sig op og gå, så kan jeg love dig jeg skal være på dupperne hele tiden.. og det i forhold til hvor hund og barn er i forhold til hinanden..
En langåret hund er jo super at få fat i når man skal rejse sig... Men det vil koste aflivning og skadestue...
Jeg er ikke kommet frem til hvad jeg selv vil gøre... beholde hunden eller aflive / levere tilbage til opdrætter............
jan 2008
Og så behøver jeg ikke få krampe i tæerne.....
Okey CH.....
Men måtte bare få luft, jeg ser det blot alt for tit.....
jeg har endda ringet på den slags annoncer, og tro det eller lad være, folk ved faktisk ikke en gang hvordan hunden vil reagere på det, men de mener bare der bliver for meget arbejde med en hund og den lille ny.....
SÅ eksploderer jeg........ ØF
jan 2008
men nu er det jo ikke tilfælder som dig jeg hentyder til.... Du har jo prøvet det af.... Og det fungerede ikke... SÅ er det ok.....
men jeg hentyder til dem der virkelig ikke aner om det KAN fungere...
jun 2006
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Jeg kan godt se det er forkert hvis man bare mener at der vil være problemer, men hvis man har erfaringer med at hunden ikke er tryg, eller måske direkte en fare, hvorfor så ikke sørge for at hunden kommer ud til et dejligt hjem uden børn ?
Det skal lige siges, inden folk tror jeg har dræberhund, at han ikke gør børn noget, han er bare så forsigtig at han ikke slapper af når de er små og tumler rundt, ældre børn er der ingen problemer med
jun 2006
Jeg ved hvordan hun er i nærheden af børn og børn får ikke lov at komme tæt på.. Vi træner lidt med at børn på afstand kaster en bold til hende eller godbidder...
Det tætteste er at jeg har stået med barnet tæt foran mig og jeg har holdt barnets hånd med en godbid og så har hunden fået lov at komme hen og tage godbidden.. Og så er det slut..
jeg vil aldrig udsætte mine eller andres børn for fare fordi " ellers ved man jo ikke om det går" For det kan da godt være det går når barnet er vokset op med hunden... Men hvad hvis det ikke går ? Det ville jeg aldrig tilgive mig selv
jul 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 130 Svar: 620
men når jeg skal have børn ser jeg ikke noget problem i det, bestemt ikke fordi mine hunde er vant til børn for det er de ikke, men går da ud fra det kunne de sagtens lære. Hvis jeg skulle flytte måtte jeg bare finde "stedet" for hundene og mig selv, men ja tingene er jo nok forskellige fra person til person.
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
Jeg skal ikke være dommer over andres liv og valg...
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Det er så let at skære alle over en kam .... men ikke altid alt er med i annoncerne ... det er ikke alt man skriver i farten ... noget kommer først frem ved tlf.samtalen osv osv .... altså .... man ved aldrig ud fra disse annoncer og derfor kan man heller ikke sidde og krumme tæer.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.134
Men for fanden hvor ville jeg have det skidt.. men ville gøre alt for den kom et sted hen til en jeg kender...
Men synes godt nok det er hurtigt at dømme i de situationer..
jan 2008
Mange vælger at skille sig af med hunden INDEN de ved om hunden overhoved kan sammen med børn.....
DER knækker filmen for mig-. Når man ringer iog spørger om den kan sammen med børn og får svaret : det ved vi faktisk ikke... ELLER : ja den er fantastisk med børn......
HVORFOR skal man så skille sig af med hunden...???
Jeg ved da godt at man ikke bør blande sig i andres foretagende, men jeg kan blive noget så vred når jeg ser hunde på 6-7 år der skal væk fordi kæresten er blevet gravid.... UDEN man ved om hunden kan med børn eller man VED at hunden er god til børn....
Det er i mine øjne synd...... Men sådan er vi jo så forskellige...
Er jeg den eneste der krøller tæer