687 visninger
|
Oprettet:
Diciplinærsager {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er der folk der har så svært ved at acceptere de har fået en dom på nakken af DKK?
Jeg har endnu ikke oplevet en eneste der er blevet "uskyldig" dømt.
Bør der ikke sættes langt hårdere ind overfor de der ikke kan efterleve etiske regler og almene stambogsføringsregler? Laver "ups" kuld før de starter op med DKK bogen?
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.635
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.211
Er det ikke lidt som i fængslerne ?
De er jo osse fyldt med uskyldige ;O)
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
Karin*
jeg synes ikke der bør sættes hårdere ind fra Dkk's side...at man laver blandingsavl og ups kuld før man får øjnene op for stambogsavl-der synes jeg det er fair nok at dkk lader dem komme ind i klubben af lige vel, men at dkk sku stramme op..hvor sku de gøre det?
(jow..lige pt synes jeg der er ALT for meget der bliver overført fra andre klubber!).............de som kvajer sig og ikke kan bevise det modsatte-de får en reprimande eller en regulær diciplinærsag-og dét er fair nok....har man papirene og sine sager i orden så er det jo ikke svært at modbevise en påstand fra dkk! ! og det behøver man ikke være altvidende for at ku se.........
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
okt 2007
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 4.332
Dog mener jeg også der burde være strammere regler!
okt 2006
du har fået en diciplinærsag.......ta' det som en mand og lad være med at hælde vand ud af ørene på HG og i markedet...
hvis du føler dig forkert behandlet, så bør du tage tyren ved hornene og rense dit navn...før det er sket så tror jeg ik du får alverdens medynk..........har skrevet det før i tråden..jeg tror ik på at Dkk har handlet ukorrekt, og hvis det sku være tilfældet jamen så kan det da ik være svært for dig at bevise hvem der har ret og hvem der ik har!
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
Dette spørgsmål var ikke rettet til eller imod dig.
Så du kan vælge at svare relevant på spørgsmålene eller hoppe uden om tråden - din(e) personlig vendetta er jeg ikke interesseret i.
C.E. - klart.... også derfor Lundin lige har tilført lidt indhold i tilværelse ikke? :o))
Braks
Det har du så ret i... man har jo lov at blive klogere.
Gundogs
Det er jo det.... så hvori ligger "uskyldigheden"?
jun 2004
Jamen det kunne du jo bare have skrevet.
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 4.332
føler nogen sig truffet her, mons tro......G......
Her er ikke tale om en spefick sag (men sager)
ro på nu!
okt 2006
og egentlig ser jeg slet heller ik dit problem Kim...du er utilfreds med Dkk....men det står dig da frit for at vælge en anden organisation eller at avle uden stamtavler?....hvorfor så blive ved med at vade i den gamle traver......vi har efterhånden alle hørt og læst om jeres "ihh og åhh" så dårlige behandling af Dkk gennem utallige klageindlæg og annoncer her på HG...så kom dog videre og lad være med at give andre folk skylden for jeres egen "ulykke".......
jun 2004
Og sådan skal det jo være i en så stor sammenslutning som DKK med repræsentanter af alle afskygninger og holdninger.
En ting er alle disse mennesker dog så enige om - og det er alt reglerne skal overholdes og ændringer sker via klubben eller generalforsamling
okt 2006
jeg forstår det ganske simpelt ikke?? hvorfor melde sig ind i en klub hvor man ikke er tilfreds med regler og love?........det gir jo ingen mening at være en del af et fællesskab som man ikke vil være en del af....jeg siger ikke at det er dét som sker i alle diciplinærsager, men jeg kan nu godt undre mig over det i de sager hvor kennelindehaver eller opdrætter udemærket er klar over at de overtræder lovene, og alligevel bevidst vælger at fortsætte...........jamen så er det da klart at det vil falde dkk for øren efter som man er en del af et fællesskab som åbenbart har højere moral og standart end en selv.......og så er det jeg tænker: hvorfor så være i dkk? det er dog den klub der har de strengeste regler for stambogsføring og medlemsskab.
jun 2004
okt 2007
Og som jeg skrev i din egen tråd Banditte - så virker det useriøst på mig at man i den grad bruger tid og energi på at svine til - fremfor at hæve sig over dem man mener har handlet forkert - og tage tyren ved hornene.
jeg må tilslutte mig Karin og Brak´s her
okt 2006
tingene kan sættes enkelt op..derfor lyder det enkelt.....ved ik om du bilder dig selv ind at det sku være både svært og tidskrævende at protestere eller anke over for dkk.....med papirene i orden er det bare at bede om et møde eller sende alle sagsakter til det rette udvalg...hvor ligger tidsrøveren begravet dér?
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
okt 2007
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.254
men tiden til at lave den ene annonce efter den anden er der da...tiden er der da åbenbart også til at svine både dkk og andre brugere til... ja jeg tænker bare mit..
(og NEEEEEEEEEEJ jeg er ikke med i dkk og har ikke kun racehunde så bare drop det, okay)
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Jeg skal ikke gøre mig klog på hverken det ene eller andet, da jeg ikke aner en rygende fis om de forskellige stamtavleklubber.
Men jeg har da en holdning til, at man sælger en hund med meget tvivlsomt sind og begræder, at den ikke må indgå i avlen mere, da den er så "sund".......sundheden måles ikke kun på det fysiske, men så sandelig også på det psykiske og jeg tror det er der geden ligger begravet m.h.t det manglende salg.
Bare mit bud...hej hej :o)
jun 2004
At netop du/I føler jer trådt over tæerne - ja det er da selvlysende.
Men indsigt i hvad der er sket kan jeg ikke få øje på nogen steder?
jun 2004
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Prøv at vende øjnene lidt mod Jer selv, og jeres ordvalg i jeres annoncer, måske det hænger sammen med at I endnu ikke har fået solgt Loli og hvordan andre brugere på HG opfatter jer.
Diciplinærsager