1.624 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Ved i hvad jeg har fået !!!! Ved i hvad jeg har fået !!!!

Jeg har sgu fået LUS , ja hele familien har lus undtagen den heldige fader(som er halv skaldet)
Jeg kan love jer for jeg er ved at blive syndsyg, det er 4 gang på 2 mdr vi er blevet smittet med lus , og jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal gore , jeg har holdt mine 4 born hjemme fra skolen idag , da jeg ikke havde noget luse middel igår da jeg opdagede det , så jeg må jo på apoteket når de åbner og kobe noget , det er bare så dyrt når man skal have til 5 personer , er der ikke nogen der har et lidt billigere råd !!! jeg kæmmer kæmmer og kæmmer konstant , har snart brugt 2000 kr på luse shampoo ...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ved i hvad jeg har fået !!!!
  • #1   6. okt 2008 farve hår smiley
    Ej på efterskolen der puttede de madolie i hele håret, så tog de film rundt om og sov med det.. det kvæler dem vist

• #2   6. okt 2008 øv det er træls men der er noget der hedder gå væk lus og det virker perfekt det er også dyrt desværre men det virer jeg havde lys on of i to år og jeg var ved at dø så prøvede jeg det og de har ikke været der siden

• #3   6. okt 2008 Balsam er næsten ligeså godt, du skal lave det sidde længe og så kæmme godt igennem, hvis i er meget udsatte, så gør det til en vane at gøre det en eller 2 gange om ugen smiley

Lus er noget lo... det er skidesvært at komme til livs

• #4   6. okt 2008 hmm... sidst jeg havde lus.. der virker det ikke ordentligt med luseshampoo... så det endte med at min mor stod hver dag i en uge med balsam i min hår og kæmmede så at få de sidste lus ud... du fryser vel både dyner, puder og bamser fra alle sådan så der ikke sidder æg der som kan komme i håret igen?

• #5   6. okt 2008 Øøøøv.. Det er bare så træls med lus..! Jeg havde lus for nogle år siden(5 år tror jeg)... Kan bare ligeså tydelig huske det, var oss ved at blive hysterisk! Øv øv..

• #6   6. okt 2008 Vi døjede meget med det før i tiden.....

Nu kæmmer vi hver eneste dag og har det ikke mere!

Måske et råd?

• #7   6. okt 2008 når vores unger har det, kæmmer jeg også.... "tør" kæmmer... - men når man gør det, skal man tjekke tøj og gulv bagefter, da de falder af kammen... ellers er det i badekaret med ungerne, håret fyldt med balsam og så kæmning.... smiler

aller første gang jeg prøvede , gik jeg i panik... gggg... det gør jeg ikke mere... smiler

Jeg bruger aldrig nogensinde de midler fra apoteket mere... min den ældste fik eksem og sår i hovedbunden af det... og hun er ikke allergiker...
    og vi kommer til bunds....

Jeg har købt en shampoo i netto, med teatree oil... den er godt nok advaret imod, da den kan give gener... men det vi så ikke oplevet... det kan nogengange holde det lidt nede...

ellers er der ikke andet end kæmning og atter kæmning.... smiler

• #8   6. okt 2008 Christel: Jaah det er folk som ikke gider tjekke... Vi havde såen nogen i klassen da jeg gik i folkeskolen.. Fuuuuuck mand.. Lus konstant!

• #9   6. okt 2008 det skal også siges at det der gå væk lus ikke er fyldt med kemikalier

• #10   6. okt 2008 MIn datter døjede meget lus i nogle år. Et var sikkert når den begyndte at blive koldt udenfor og de var mere inde havde Camilla med det samme lus.
    Vi har også brugt en formue på diverse luseshampooer og et konstant kæmmen af hår.

Jeg fik det råd at købe The Tree Oil dråber på apoteket og blande 20 dråber i en flaske shampoo og så skulle hun vaske håret i det mindst 1 gang om ugen og må sige at det virker for hun har ikke haft lus siden trods hun har langt hår.

Så The Tree Oil dråber ville være mit bedste bud at afprøve for at komme dem til livs :))

• #11   6. okt 2008 Christel "nu på korstog åbenbart" .
    Det er nemlig det jeg bliver så skide sur over , kober i dyre domme af luse midler , sender ungerne i skole ja så har de lus igen , jeg tror simpelthen på at der er NOGEN der ikke tjekker deres born.
    Min datter fortalte en dag hun kom hjem fra skole , at en af pigerne fra hendes klasse ikke måtte være inde i frikvarteret fordi hun havde så mange lus , hvorfor bliver hun ikke sendt hjem istedet for...
    Syntes simpelthen det er så dårligt

• #12   6. okt 2008 BugBuster.

Et sæt fra apoteket til omkring en hund, der indeholder flere forskellige kamme, der hver især tager lus på forskellige livsstadier.

Håret skal vaskes, tilføres en masse balsam og kæmmes grundigt igennem. Dette gøres hveranden dag når man er smittet og forebyggende to gange om ugen.

Det holder dem væk.

• #13   6. okt 2008 Heidi *Modtager Gerne Udfordringer* :
    Det skal proves , er det noget med de ikke kan li lugten eller hvordan ??

• #14   6. okt 2008 CH, kvinde, 34 år
    Det må jeg ha fat i .... så kan jeg bruge det der The Tree Oil når de får vasket hår , mon så ikke de lede krapyler går til *GG*

• #15   6. okt 2008 pernille - husk at frys dyner og bamser og sådan noget også.. der kan nemlig også være æg i...

• #16   6. okt 2008 Pernille det gør de. De bliver fysisk fjernet, og det gør æggene også. Så den når ikke at udvikle sig.
    Og bliver man smittet igen, går der højst et par døgn, så er de nye lus og deres æg også væk.

Og så uden gift - de kan ikke blive resistente overfor kammene ;o)))

Sættet koster omkring en hund, i øvrigt.

• #17   6. okt 2008 når æg, kommer væk fra hovedbundens varme, overlever de ikke... levende lus kan leve i op til 24 timer.... så skal de have mad, og har de ikke noget mad, kan de ikke leve...

vi gør aldrig det mere , med dyner og puder... det gjorde jeg første gang.. ggggg men der var jeg også panisk....

• #18   6. okt 2008 Pernille.......Ja lussene kan ikke lide lugten af Tea Tree Oil.
    Tror jeg havde lavet koncentrationen af shampoo og Tea Tree Oil lige stærk nok, men jeg var ved at gå ud af mit gode skind over at kæmme hår hver eneste dag.
    Min datter har også fortalt utallige historier om de samme børn som gang på gang kom i skole med lus og endte med at blive sendt hjem.
    Men jeg synes ikke at det er morsomt at børste, kamme og sovedyr konstant skal ligge i fryseren i 24 timer for at dræbe lus og sengelinned skal skiftes dagligt pga lus.

Et rent marridt at få indenfor dørene - men mest af alt synd for de børn/voksne som altid skal plages af lus.

• #19   6. okt 2008 SIdsel R
    Ja alt har været i fryseren , vi har også povet ikke at benytte værelser i 48 timer...

• #20   6. okt 2008 CH, kvinde, 34 år
    Det var da en overkommelig pris. Tak

• #21   6. okt 2008 ihhh... jeg kan se jeg har noget at se frem til om nogle år.. smiley når min lille skal til at i daginstitution og skole så kommer jeg nok også til at stå med de dejlige lus.. smiley ihh jeg glæder mig.. smiley

• #22   6. okt 2008 Heidi *Modtager Gerne Udfordringer* :
    Sidst vi havde lus der gik jeg faktisk så vidt , at jeg tvang mine unger til at gå med torklæde når de skulle i skole *GG* stakkels unger altså

• #23   6. okt 2008 Pernille - okay... ja så har du heller ikke kunnet gøre mere.... hvor irriterende..

• #24   6. okt 2008 Men det er jo skruen uden ende , hvis ikke alle tjekker deres born , bedst som man tror man er over det , så kommer der en seddel med hjem fra skole om at der er lus ..

• #25   6. okt 2008 Pernille........kan snildt sætte mig ind i dine tanker for gode råd tages imod med kyshånd. Det kribler og krabler jo alle steder og er ved at drive en til vanvid, når man bruger 1-3 timer dagligt på kæmme hår.
    Ungerne synes jo ikke at det er specielt fedt at sidde der og få kæmmet hår - jo længere hår pigerne har jo mere ondt gør det og det tager så lang tid.
    Min datter blev hvert fald resistens overfor de lusemidler man kan købe på apoteket så jeg begyndte at kæmme dem væk. Men det var en endeløs kamp så min svigerinde som er frisør anbefalede at vi prøvede at blande Tea Tree Oil i noget shampoo og så skulle begge børn vaske hår i det mindst 1 gang om ugen.
    Det blev sat i værk og jeg kæmmede nogle få gange og så forsvandt lussene.

Så det er afgjort mit bedste bud - da man kan købe sig fattig i kæmmekamme og produkter.

• #26   6. okt 2008 Det er derfor kæmningen er det, der virker bedst. Det gør af ens egne børn ikke får luseangreb selvom andre har lus.

Det ville give mest mening, hvis alle kæmmede. Gift virker kun mens det sidder, og hvis ikke alle giver giftt den samme dage, så er det omsonst.

Havde der bare været ressourcer i skolerne til at holde kæmme-time et par gange om ugen, så ville der være færre problemer af den art ;o)

• #27   6. okt 2008 Pernille du har fuldstændig ret og man ryger op i det røde felt, når de får den seddel med hjem hver anden dag

• #28   6. okt 2008 Heidi, brugte du kamme, der tager æg?
    Og inkluderede et ton balsam i projektet?

Hvis ikke du har fået det til at virke, så bliver det simpelthen nødt til at være fordi du ikke har været konsekvent nok.

De KAN ikke overleve på den måde.

• #29   6. okt 2008 Heidi *Modtager Gerne Udfordringer* :
    Skal altså have fat i det olie der kan man kobe det på apoteket ???
    Og hvor meget skal man blande i sådan ca ????
    Og nej mine piger hader det simpelthen det med kæmning , det tager jo så lang tid

• #30   6. okt 2008 Jeg kober de der kamme og det olie , så må de da blive udryddet

• #32   6. okt 2008 Pernille....

Mener jeg dryppede 20 dråber i en flaske shampoo smiley

• #33   6. okt 2008 CH.......Nej det gjorde jeg dog ikke.
    Forøgte mig med Tea Tree Oil inden jeg ville investere i de noget dyrere kæmmekamme.
    Med Tea Tree Oil i shampooen fik vi bugt med lussene og har ikke døjet med dem siden smiley

• #34   6. okt 2008 Den her har reddet os fra lus, den er nem at bruge og alle pengene værd og så slipper man for de skrappe shampooer der både kan give allergi og blege håret.....(og ja det har vi været udsat for), med tre piger med langt hår kan man nemlig gå hen og blive lidt sindssyg over at blive smittet med lus. Jeg har en tidligere model som vi har haft i mange år og ved det mindste kløen bruger vi den.

http://www.worldcare.dk/index.php?show=trobicomb&theme=turkis&l1=4&l2=0&l3=0&gclid=CKWhjae1kpYCFRSO1QodDzBRFA

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #35   6. okt 2008 Matas har en rigtig god shampoo...(Matas MediCare) Der er til 10-20 behandlinger alt efter hårlængde....mener den kostede ca. 85 kr.
    Vask håret... og kæm håret meget grundigt 2 timer efter. Er der lus der har overlevet... er det om at få dem kæmmet væk... ellers blive de på få dage til rigtig mange igen.... kæm mindst en gang dagligt de følgende dage og gentag vask af håret efter 3 dage... sådan kom vi af med dem...og har 7-9-13 ikke haft det siden....
    Det er kæmningen af håret efter vask der er det aller vigtigste...
    Held og lykke med et "fandenskabt" arbejde...
    Støvsug sengen... vask dyner og puder.... og fjern evt tøjdyr og andet 48 timer fra sengen... en lus skal have blod indenfor de timer ellers tilintegør den sig selv....man bliver sjællent smittet i omgivelserne... en lus forlader helst ikke hovedbunden.... så den hyppigste smittekilde er hoved til hoved....
    Kontakt dine børns "slyngveninder" så også de kan behandle..... ellers er det lavinen om igen...
    Håber nogle af mine tips kunne hjælpe... i dit eget "program".

• #36   6. okt 2008 Lena H
    Tusind tak for rådet smiley

• #37   6. okt 2008 jeg plejer at bevæbne mig med 2-3 flasker billig balsam og en tættekam. kæm 1-2 gange de første dage, dernæst 1 gang hver dag.

alle bamser puder, pynteting i sengen, klædudtøj m.m, gæmmes væk.
    sengetøj skiftes hver dag. jakken, huer etc. i fryser hver nat.

er det et voldsomt angreb, bruger jeg en hedrin kur den første nat.

og. så bruger jeg en rum tid ved telefonen, ringer til alle i klassen og andre barnet har leget med og besked til skole og sfo.

• #38   10. mar 2009 Næste gang i får lus, kan i bare bruge Lus a' shampoo fra Superbrugsen. En halv time, og i er lusefrie helt uden gift. Det er vist den eneste luseshampoo lusene ikke kan blive resistense overfor, og så fjerner den også æggene.

Kommentér på:
Ved i hvad jeg har fået !!!!

Annonce