{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

kæmpe loppe problem {{forumTopicSubject}}

hejsa

mine forældre bor på gård og har en langhåret hund og har lige fået 2 små vilde katte ind og ohhh nej en gang små mider de har haft med sig.

hele min mor og fars hus er fyld med lopper og de formere sig bare mere og mere.

de har virkelig brug for et godt råd, lig meget hvor meget de sprøjter, giver dyrene bad, stik i nakken, ja så er de der bare hele tiden

det er forfærdeligt og min mor og far og ikke mindst dyrene er lige ved at gå ud af deres gode skind

er der nogle som har nogle gode råd og ideer?

og ja det er lopper! og dyrlægen har ikke flere råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kæmpe loppe problem
  • #1   15. okt 2008 Ved ikke om man kan få sprøjtet sit hjem med et eller andet hvis det er rigtigt slemt???

  • #2   15. okt 2008 Hunden kan man give hvidløg, det kan utøj absolut ikke li.
    Kattene må ikke få hvidløg, da de ikke kan tåle det.

    Mine katte får *Advantage* og det virker ganske fint hos mig.
    Jeg har hørt nogen snakke om en plante-type som utøj ikke kan lide lugten af. Mener planten er en haveplante, som er ganske velduftende (for os mennesker), som man blot skærer nogle grene af og tar med ind i huset.
    Måske er der nogen herinde som ved mere om denne plante ?


  • #3   15. okt 2008 De skal have sprøjtet hele deres hus med et godkendt insekticid. Prøv at gå på apoteket og hør dem ad - alternativt må i kontakte et skadedyrslaboratorie og høre ad.

    Vi har haft problem med resistente lopper, men har løst problemet med en blanding af Program Vet og Advantage Vet.


  • #4   15. okt 2008 i starter med at købe stronghold ved dyrlægen, det er til at dryppe i nakken og tar både lopper, øremider og orm.. nede ved dyrlægen køber i nogle piller der hedder capstar, som tar alle levende lopper i 24 timer.. og så køber i bio, eller 810 som det faktisk hedder, det er en spray til huset...
    Så tar i hjem, drypper katte og hunden i nakken, giver dem en capstar pille og lukker dem så ud..
    så støvsuger i huset, meget grundigt og vasker gulve, så sprøjter i med bio, og det skal være alle steder, i kroge og midt på gulve, altså ALLE steder.. også hundes kurv osv..
    Så venter i 4 timer, hvor vinduerne skal være lukket inden i igen går ind i huset og får luftet ud, og så kan i tage dyrene ind igen..
    dagen efter giver i igen capstar piller til dem alle, og det gør i de følgende 6 dage...
    Og vupti, så har i ikke flere lopper... smiley
    held og lykke med det..


  • #5   15. okt 2008 I " gamle" dage havde man noget man hængte i staldene på landet......ja... man havde dem også på dyreinternaterne .......
    Det er nogle aflange gule nogen, man hænger i loftet....
    De hedder ....VAPONASTRIPS...... de er MEGET effective....

    Men jeg er ikke sikker på , man kan få dem mere, da de er ret giftige......
    Prøv at læse om det på nettet.......... der er måske kommet noget andet i stedet for..... der ikke er helt så giftigt.......:O)


  • #6   15. okt 2008
    *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
    Dem kan jeg også huske :o) vi kaldte dem " gule oste " LOL

    De er ikke lovlige her i DK, men i Sverige mener jeg man stadig kan få fat i dem.


  • #7   15. okt 2008 Betina, det var en fantastisk forklaring!!!

    DEN ville jeg følge til punkt og prikke, hvis jeg var trådstarter!


  • #8   15. okt 2008 Vapona - ja den glemmer vi sent.

    Jeg kan godt huske, den hang hjemme i stuerne hos folk. Og ikke en edderkop var at spotte i de huse.

    Jeg tør slet ikke tænke på alt det gift, jeg har ligget og sovet i i min barndom, når jeg overnattede hos min mormor og morfar.

    De er heldigvis ikke på markedet mere - de var vist lidt for lette at misbruge.


  • #9   15. okt 2008 hvor er det bare nogle gode svar mange tak til jer alle smiley

    jeg vil klart viderstille dem til mine forældre

    mange tak igen smiley


  • #10   15. okt 2008 CH tak.. det er desværre af bitter erfaring, så jeg ved det virker... smiley

  • #11   15. okt 2008 CH. Ja det var noget rigtig giftig skidt.

    Min mors puddel var så uheldig, at få en loppe ( med garati den eneste i dens liv :o)
    Min mor var total hys og der blev hængt vaponastrips op i alle rum. Min mor blev efter nogle dage rigtig syg og lægevagten blev tilkaldt. Da han så alle de gule dimser fik vi besked på, at åbne alle vinduer og min mor blev hevet ud af sengen hen i den friske luft. Og så fik vi ellers besked på at fjerne vaponastripsene.


  • #12   15. okt 2008 Hvor køber i det bio eller 810 henne?

  • #13   15. okt 2008 det kan du købe i daglig brugsen, eller i et byggemarked... det hed bio, og er det navn de fleste kender, men nu hedder det 810, fordi bio var vildledende, fordi det ikke er biologisk eller sådan noget... smiley

  • #14   15. okt 2008 Jeg kan også anbefale den opskrift Beina har givet

    Den samme tur var jeg igennem - jeg overtog mit hus efter en ældre dame - som havde et stort antal katte boende - (i et sommerhus område hvor antallet af katte stiger hvert år :0( så det var MANGE)
    Her måtte der så også sprøjtes ned i riller i trægulvene med det gift der stopper æggenes udvikling - det kan jeg bare ikke huske hvad hedder

    Men der er ingen anden udvej - end bare at gå igang



  • #16   11. okt 2011 de der gule nogle i snakker om har min mor engang haft alt var væk og de er super men hvor køber man dem nu sidder nemlig og prøver på at finde dem og vupti kommer dette indlæg op på goggle så lækkert

Kommentér på:
kæmpe loppe problem

Annonce