791 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Lækkert til fugle Lækkert til fugle

Arbejder i børnehave, hvor vi har fisk, høns og fugle =)

Jeg vil jo gerne - sammen med ungerne - lave noget lækkert til fuglene i stedet for bare at købe de færdige stænger med "slik".

Vi har undulater, zebrafinker, kanariefugle, nymfeparakitter og et sæt vakler i bunden =)

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens opvaskemaskine viser fejlkode H 01 900 kr.
  • overpudsning af rå murstensvæg i stue 6.550 kr.
  • I vores hus på Rendsagervej 38 er hovedhanen, der styrer vandtilførslen, utæt og kan ikke lukke ordentligt, så den skal udskiftes. Hanen er placeret før vandmåleren. 850 kr.
  • Samling af Ikea PAX skab 1.600 kr.
  • Hej, Jeg skal have afmonteret én ledning inde i en almindelig grå samleboks/forgreningsdåse på væggen. Den ledning går op til et gitter, som skal pilles ned – derfor skal ledningen fjernes derinde i boksen. Det skal gøres korrekt og lovligt. Jeg tilbyder ca. 350 kr. for opgaven inkl. udkørsel. Hvis det passer dig, kan du evt. sende en dato/tidspunkt du kan komme. 400 kr.
  • Havemand til lille have og ukrudt 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lækkert til fugle
  • #1   22. okt 2008 hov ! - flot nina ; )

Har i nogle opskrifter på noget lækkert der er muligt at lave sammen med unger på 3-6 år =)

- altså noget der skal koges 17 timer er ikke lige at foretrække ; )

• #2   22. okt 2008 Det er lidt svært at lave til selskabsfugle. Men i kan altid smelte noget svinefedt eller oksetalg og hælde fuglefrø i halve kokosskaller eller afskårne mælkekartoner.. Men det er primært de vilde fugle der er glade for fedtet.

Ellers prøv at smelte lidt honning - bland frø deri og lad det størkne i egnede forme..

• #3   22. okt 2008 Hvisker lige at det hedder VAGTLER *sssss*

• #4   22. okt 2008 det skal være med honning synes jeg =)

jeg har bare læst et sted, at der skal være nøje balance mellem honning og frø, for ellers klistrer fuglenes næb sammen =/

• #5   22. okt 2008 Det skal afsindig lidt honning til...

• #6   22. okt 2008 Når man laver fuglekugler af fedtstof og frø/kerner, så er det ikke nødvendigt at smelte fedtstoffet først.
    Det er meget nemmere at tage en skive fedt direkte fra køleskabet og ælte det sammen med kornblandingen. Derefter kan man putte massen i de net, der tit er rundt om de bakker man køber frugt i. Eller man kan trykke massen fast på grene eller i grankogler. Man kan også bare lægge det i klumper på foderbrættet.

Kommentér på:
Lækkert til fugle

Annonce