{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

GRRRR. Sorry lidt langt men ufatteligt {{forumTopicSubject}}

MEN Hvorfor i alverden anskaffer folk især yngre der ikke har fået børn endnu, sig en hund, når den skal ud af vagten fordi "de" selv bliver gravide.
Hvorfor tænker unge mennesker ikke på at de en dag vil få børn "planlagte eller ej" før de skaffer sig en hund, hvis de ikke magter at passe begge..
Jeg er ved at få grå hår og hysteriske anfald af de elendige undskyldninger folk kommer med i markedes annoncerne, fordi de ikke orker/gider at passe hunden mere.
Jeg købte min 1st helt egen Schæfer da jeg var 17år som fødselsdagsgave til mig selv, jeg havde haft mange hunde før men ikke i min egen bolig, 1md. før jeg fandt ud af at jeg var gravid, men beholdt sku da hunden "Gin", han kom jo først, skæbnen ville så at jeg blev gravid med barn nr.2 2 mdr. efter min datters fødsel men hunden som jo var "mit første barn" beholdt jeg da, jeg så det bare som en naturlig forøgelse af min lille familie, han accepterede min 1st fødte fra dag 1 og passede på hende og forsatte med at passe på mit barn nr.2 og han var børnenes bedste ven og beskytter, hvordan kan man bare afskaffe sig et levende væsen der har følelser og lider af savn som gør at de risikere at måtte aflives, når de bliver fjernet fra sit hjem og dem der BURDE passe på vuffen som et medlem af familien.
Jeg får virkelig depessioner af alle dem med de elendige undskyldninger, som jeg/man bliver bombarderet med ude i højre side hver gang jeg/man logger på HG.
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig til at forstå det, for jeg kører ned psykisk hver gang jeg ser de salgs annoncer med at folk skriver med tårene trillende, hvis de trillede og det gjorde SÅ ondt på sælgerne, så beholdt de for pokker da hunden..
SORRY jeg MÅTTE bare ha luft, da jeg lige har set den smukkeste 1årige vuf som skal ha nyt hjem pga. de skal ha dette barn. Det er nemlig en race som også er i mine 2 piger/tæver, ikke fordi det har nogen betydning om hvilke racer det drejer sig om for det sker jo for dem alle. jeg syntes bare snart ikke at jeg kan ta den ligegyldighed længere..
Jeg tører lige øjnene IGEN, for de stakkels vuffer som oplever dette, for det er i mine øjne dyreplageri i grov grad..
Nope græder lige lidt mere for de stakler.
ØV.. jeg syntes ikke det hjalp at skrive om det, hvilket jeg ellers havde håbet.
Vil i vide hvem jeg græder for pt. så er det en smuk husky, jeg er pt. ligeglad om jeg bliver frosset for dette indlæg. :`o(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GRRRR. Sorry lidt langt men ufatteligt
  • #1   17. nov 2008 Sorry, det er ikke en husky men en Mutte=Malamut..Snøft..

  • #2   17. nov 2008 Jeg forstår dig så godt -kan også selv blive så vred over alle disse vapser eller lidt større hunde, der sættes til salg med 'blødende hjerte', 'fordi man skal have barn', 'har fundet ud af at man ikke lige orker arbejdet' eller 120 andre -efter min mening- dårlige undskyldninger



  • #3   17. nov 2008 Jeg har set den...
    Jeg er lidt ambivalent omkring det her...

    På den ene side synes jeg det er en lam undskyldning for at sælge sin hund..
    På den anden side synes jeg ikke andre kan tillade sig at bestemme hvilken grund, der er gyldig..
    KUN dem der har hunden kender den dybeste sandhed omkring salget og årsagen dertil.


  • #7   17. nov 2008 jo.. lige præcis der tog jeg mig også til hovedet,.. men det er jo langt fra første gang den undskyldning er set..

    Nu har jeg valgt at anskaffe mig en hund før jeg har nogen børn, og er også klar over at når det når dertil så skal der også være plads til hunden.. Men hun er med overlæg blevet introduceret for børn, lige fra starten af, så jeg ved også at det ikke bliver noget problem. Selvfølgelig er det hårdt, men man får den insats 100gange igen, det er jeg ikke i tvivl om.. At folk med det samme kan vælge hunden fra, og ikke give det en chance er for mig helt uforståeligt, og får mig til at tvivle på om de fortjener deres hund når ikke engang man vil forsøge.. så ja *suk*


  • #8   17. nov 2008 Forstår dig fuldt ud. Ja hvis jeg skulle følge "moden" er jeg dælme langt bag ud for her har jeg måde hvape og morhund samt en baby på knap 1mdr og en stor på 5år og ja det hårdt men bestemt ikke hårdere end jeg sagtens kan beholde dem nu flytter den ene hvalp godt nok i weekenden men beholder en så der stadig liv i huset og det er DEJLIGT..

  • #10   17. nov 2008 helt enig!
    jeg er gravid nu og mine hunde skal ingen steder!

    min svigermor spurgte til en familiemiddag hvad vi skulle med hundene nu, underforstået at dem ku vi da ikke ha nu hvor der var en baby på vej...jeg kiggede bare på hende og sagde at mine hunde blev hos mig og sådan var det! siden har der ikke været flere spørgsmål om den sag...


  • #11   17. nov 2008 Tina og Alex og Laila, jeg forstår jer helt og holdent, men her skriver sælger jo hvorfor hunden skal ud, så jeg kan ikke se hvorfor i forsvarer sælgeren og tror at der er andre grunde til at hunden skal ud.
    Men på den anden side så var det bare dråben der fik bægeret til at løbe over for mig..
    Karina hatten af for dig, tak for at du har givet mig lidt tro på mine medmennesker tilbage.


  • #12   17. nov 2008 Sofie
    Ikke alle har lige 1års barsel jeg får 14uger betalt barsel resten er på dagpenge satsen og der har vi råd til jeg går i 10 uger og ikke mere så det passer ikke helt..

    Anita
    Havde jeg fået min vilje mere end jeg har så havde vi haft huset fuldt af hunde som folk ikke vil have for har så meget medlidenhed med de små vuffer men manden gider ikke flere dyr nu smiley forståeligt nok 3 hunde 1 kat og en kanin.. så synes det er en meget lavsig undskyldning..


  • #13   17. nov 2008 Jerg syntes lige at jeg vil takke alle jer som har svaret, det glæder mig at se at der ikke var svar fra sure folk som mente at jeg trådte dem over tæerne..
    Jeg er virkelig glad for at læse om vuffer der har det godt til en forandring. *Ss*


  • #14   17. nov 2008 Det er pisse ærgerligt at folk ikke kan beholde deres hunde og fyrer en masse dumme undskyldninger af, men jeg kan virkelig heller ikke forstå hvorfor det går Jer så meget på?
    Hvis hunden ikke er ønsket i hjemmet, er den højst sandsynligt bedre stillet et andet sted, hvor folk ønsker hunden. Det er synd at hunden bliver revet væk fra sin familie, uden at have nogen forståelse for hvorfor, men værre er det heller ikke, og hunden skal nok finde sig mere eller mindre hurtigt til rette i det nye hjem (der kan selvfølgelig være undtagelser). I de fleste tilfælde skader det ikke hunden at flytte til en anden familie. Jeg har selv omplaceringshunde, og jeg har intet mærket på dem... Hverken tillidsbrud eller lign..
    På nuværende tidspunkt kunne jeg da heller aldrig finde på at sælge min hund, men jeg kan ikke spå om fremtiden.
    Men personligt går det mig ikke på, men jeg forstår heller ikke hvorfor det er så stor en udfordring at have hund og barn samtidig...
    Jeg tror ærligt at det gør ondt på de fleste folk som sælger deres hund, men de prioriterer bare nogle andre ting højere.


  • #16   17. nov 2008 Lea. Jeg tænkte nøjagtigt det samme da jeg startede med at skrive det 1ste indlæg, men da jeg pt har en depresion, så tog det overhånd, så jeg glemte visse ting som f.eks dem du nævner,.
    Jeg skriver normalt ALDRIG om disse ting, men idag kunne mine nerver bare ikke ta det, så jeg håber at i bærer over med mig, jeg er ikke normalt en rejekælling der blander sig og er efter andre, jeg syntes bare at vi ikke kan få indført et "kørerkort" til dyr hurtigt nok, så den slags annoncer her kan blive et sjældent syn.


  • #17   17. nov 2008 Anja: Jeg er ked af at høre at du har en depression, og håber at du snart får det bedre. Og alle har da ret til at ytre sig om de ting de vil...
    Det med kørekortet er vist en længere diskussion, og nok ikke så enkelt som det lyder.


  • #18   17. nov 2008 HAr sel lige kommentetet annoncen

Kommentér på:
GRRRR. Sorry lidt langt men ufatteligt

Annonce