{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Det siger man hvis man bliver stoppet! {{forumTopicSubject}}


"Jeg havde ikke tænkt mig at køre i busbanen. Men jeg blev distraheret af mobiltelefonen."

20-11-2008 11:58 | Af: MSN Mand | Kategori: Kultur
Det er velkendt, at trafiksyndere kan finde på at sige de mest utrolige ting for at undgå bøde eller straf. Nu har politikorpset i Oslo samlet de mest vanvittige bilist-beretninger til skræk og advarsel. Her er et lille uddrag:


1. "Jeg kørte over for rødt lys, ja. Men det er kun fordi bilen ikke tåler hårde opbremsninger." (Bilen fik efterfølgende taget pladerne på grund af for ringe teknisk stand.)

2. "Okay, jeg kørte for hurtigt. Men det var fordi, jeg havde dårlig mave og det hastede med at komme hjem på toilet." Den forklaring købte politiet heller ikke.

3. "Motoren begyndte at koge. Dette er en veteranbil og motoren tåler slet ikke, at jeg kører langsomt i kø," sagde bilisten.

4. "Giver du mig en bøde for at køre i bus-feltet? Jamen, det har jeg jo gjort tit. Og jeg plejer kun at få en advarsel." (Den kvindelige chauffør var blondine, har politibetjenten skrevet efterfølgende i sine noter)

5. "Jeg havde ikke tænkt mig at køre så længe i busbanen. Men så blev jeg distraheret af mobiltelefonen," sagde chaufføren og holdt en håndholdt mobil frem.

6. "Dette er en nødsituation - min kat har ondt i maven." Den kvindelige bilist havde ganske vist en kat med i bur, men det kostede en fartbøde.

7. En 30-årig mand kørte alt for hurtigt og begrundede forseelsen med, at han netop var blevet far og derfor befandt sig i en lykkerus.

8. Og så var der kvinden der kørte over for rødt - på grund af for meget dug på forruden, så hun ikke kunne se ud. Det kostede en politianmeldelse og inddragelse af kørekortet.

9. Til sidst er der manden, som blev stoppet af politiet.

"Jamen, jeg så slet ikke skiltet."

"Hvilket skilt," spurgte færdselsbetjenten, der ikke havde nået at sige noget.

"Det skilt der henne," pegede bilisten - der tydeligvis godt havde set påbudsskiltet.



Kilde: fpn.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det siger man hvis man bliver stoppet!
Kommentér på:
Det siger man hvis man bliver stoppet!

Annonce