Gør skræmende ting i søvne... {{forumTopicSubject}}
Har en veninde som har problemer med at hun gør ting, tilsyneladende i søvne, da hun ikke aner hun gør det, og først finder ud af det når kæresten fortæller det næste morgen... Det er alt fra at være totalt afvisende og sige meget grimme ting, til ham så de nærmest bliver uvenner... Har endnu ikke gjort noget fysisk, men frygter at det sker... Godt nok er der sket en del forandringer i hverdagen på det sidste, men kan det være grund og hvad dælen kan det skyldes?? Kæresten aner ikke hvornår hun sover eller ikke gør da hun virker meget skræmende når det er og hun er selv bange for hvad det kan udvikle sig til... Hun er begyndt at sove meget bedre og dybere på det sidste og føler sig generelt mere tryg end nogensinde før...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Det er en tilstand, der har et navn... jeg kan ikke huske hvad det hedder, men synes da hun skal snakke med sin læge om det
sep 2006
Følger: 51 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 319 Svar: 3.013
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
Er der sket noget drastisk i hendes liv her på det sidste?
Min kæreste har altid sovet meget tungt og stille - så fik han en chefstilling og blev mere stresset. Herefter begyndte han at snakke i søvne, sætte sig op, sige alle mulige ting til mig. Jeg kan ligesom din venindes kæreste ikke se på ham om han er vågen eller sover. Vi kan have lange samtaler og småskænderier, hvor jeg så finder ud af dagen efter, at han i virkeligheden sov hele tiden.
Det er rigtig skræmmende nogengange. Ved ham har det hjulpet efter han ikke er så stresset mere.
sep 2006
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 196 Svar: 16.658
Hvis hun ønsker det stoppet skal hun sørge for ikke at komme ned i den søvn hvor hun foretager sig disse ting. Dette kan gøres ved at hun lader radioen køre eller fjernsynet etc. mens hun sover.
Hendes hjerne vil så være for distraheret af de hele tiden skiftende lyde og forhindre at hun kommer i den farlige søvn. Det er i hvert tilfælde den behandl. jeg har hørt om.
Men jeg vil klart anbefale en søvnklinik da tilstanden jo kan være farlig for hende når ikke hun har den fulde kontrol over sit sind og krop.
sep 2006
sep 2006
Gør skræmende ting i søvne...