{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

værkstedsregning - OMG!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min 21 år gamle bil på værksted - den havde nogle småskavanker som en knækket antenne, nye viskerblade, olieskift, nyetændrør et hjulleje og et par andre småting. Derudover har den fået to nye forhjul af 300 kr..

At betale incl moms 5829kr.
Jeg er måløs - fuældstændig.. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi regnet med så meget. MAX 3500..

Hvad er timeprisen hos jeres mekaniker??
Jeg troede det her var billigt da det er den lokale mekaniker - som det senere viser sig ikke engang er uddannet mekaniker!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  værkstedsregning - OMG!!
  • #2   5. dec 2008 Min mekaniker har en timeløn på 0 kr -det er nemlig min far *G*

Skal der betales bliver det med en udmugning hos hestene eller nowet hehe...

Me ja, mekanikere kan være en dyr fornøjelse:o/

• #3   5. dec 2008 Hold da op, det lyder vildt... Så har de da til julegaverne!
    Er det timelønnen der koster, eller reservedelene?
    Måske derfor det er smart at få et overslag inden man afleverer bilen... smiley

Måske nogle mekaniker-kyndige kan komme med en forklaring smiley

• #4   5. dec 2008 WOW¨

Hvilken mekaniker er det?? Det er sgu meget billigere end det ville være hos min mekaniker!

• #5   5. dec 2008 Et alm. lille service hos vores koster 3500 kr - så med nye dæk ville vi også være havnet deroppe omkring. Selvom de kun koster 300 kr. pr stk. koster det sikkert mindst lige så meget at få dem skiftet og få dem sporet efterfølgende.

• #6   5. dec 2008 stumper og arbejdsløn udgør en ligestor del.. Men ja jeg tror lige jeg får et prisoverslag næste gang - hvis der da blir en næste gang.
    Men det er jo altså begrænset hvad man vil ofre på en 21 år gammel bil!!!
    Den har da lige fordoblet værdien:-)

• #7   5. dec 2008 Et forhjuls leje skift på min bil koster på værksted 1500 kr, et olie skift ved quickpot er det ikke 250 kr, og det er billigt..
    Jeg fik engang vasket min antenne i vaskehal, det kostede 470 kr, for en ny..
    Dæk til 300, det er billigt, det billigeste det er lykkedes mig at opdrive er 400 pr stk, og så timelønnen på (ca) 380 + moms i timen,
    så alt i alt synes jeg faktisk du er billigt sluppet, men jo, det er surt lige før jul..

• #8   5. dec 2008 Du bad vel om at få en pris på det inden du fik det lavet? Og som Belinda siger, så tror jeg ikke det er SÅ dyrt igen..

• #9   5. dec 2008 Vi tager 551,- i timen

• #10   5. dec 2008 Michelle *strid kælling * nu du er så glad for at prale med at din mekaniker koster ingenting (som om trådstarter har brug for at høre dette!) så lægger din far måske på andres regninger hvad du ikke betaler ...... ? bare en tanke ............

• #11   5. dec 2008 Betina har styr på regnestykket, jeg forestiller mig en Polo eller lign. og det er helt fair den pris du har givet, det er slet ikke hen i hegnet overhovedet.

Hvis jeg nu får biltypen så kan jeg da regne det præcist til dig?

• #12   5. dec 2008 Søster Lagkage . ja, det er mange penge .......... et overslag burde nok være på sin plads næste gang, men det er du nok allerede klar over nu - så ingen grund til at vade i det - mekaniker regningerne her i huset er ikke så høje, at jeg lejer bil når jeg skal noget ca 1 x om måneden - har ikke megen brug for bil mere og cykler derfor en del - men skal man bruge bil til hverdag så koster det jo ...............

• #13   5. dec 2008 Pia -det gør han jo så næppe eftersom han ikke har værksted eller arbejder som mekaniker (han arbejder i et autolakfirma hvis det skal præciseres yderligere).

Jeg betaler da i øvrigt de syumper da skal bruges...

Helt ærligt, der blev spurgt til hvad man giver for mekaniker, og blot fordi man er i lidt godt humør og svarer får man sådan et opstød... Slap da lige af engang...

Min far har kørt rally og alle dage arbejdet med biler, både som pladesmed, autoelektriker og nu med autolak... Han har styr på det med biler og derfor er det da væsentligt nemmere at bruge ham... At man benytter sig af sin far betyder sgu da ikke at man snyder nogen (selv HVIS han havde været mekaniker det ene eller andet sted)

• #14   5. dec 2008 Vores tager 395+moms i timen.

• #15   5. dec 2008 Vores timepris er 495 incl. moms. I mine ører lyder det helt fair efter hvad du har fået lavet..

• #16   5. dec 2008 ok MIchelle, hvis du synes det er morsomt at få at vide at en anden ikke betaler for en mekanikerregning tager du fejl - du burde da kunne tage et indlæg uden selv at give et surt opstød retur, ellers passer navnet på din profil da ikke - men din far arbejder altlså sort og fred være med det ....... jeg kan være ligeglad for jeg har jo ikke bil ............ :-)))

• #17   5. dec 2008 Nej Pia, min far arbejder ikke sort. Han laver ikke biler for gud og hver mand, men for min bror og mig... Er det ikke normalt at forældre hjælper deres børn?
    Og eftersom han jo altså ikke får løn (eller andre goder) for det, kan det vel næppe kategoriseres som sort arbejde...

Det jeg reagerer på er at du kaster om dig med beskyldninger, uden på nogen måde at forholde dig til virkeligheden... Helt ærligt, det var et lille uskyldigt indlæg, og finder man det unødvendigt, står det jo enhver frit for at springe over det... Der er da ingen grund til at kaste om sig med beskyldninger uden hold i...

• #19   5. dec 2008 Det er en Gammel Polo jeg er kørende i - fra 1987...

Det er sikkert en ganske fair pris - timelønnen er 300 Plus moms - så det er jo i den billige ende. Der er blevet lavet mange ting på den og jeg havde nok bare ikke forventet det greb sådan om sig. Havde seriøst regnet med max 3500 kr.. Så 2500 mere er da meget:-)
    Men nej jeg bad ikke om en pris før rep - det gør jeg en anden gang

• #20   5. dec 2008 Tja...jeg betaler også kun reservedelene... da jeg bor sammen med en mekaniker. Så deet.. smiley

• #21   5. dec 2008 Bodil - det er nemlig mange penge at ofre på så gammel en bil - det har du ret i..
    Men igen jeg har kørt 50.000 km i den uden at ofre en krone på den -så det var jo kun et spørgsmål om tid.. MEn have jeg kendt til prisen havde jeg undladt at få ordnet "luksus" problemerne som en blæser der ikk kørte optimalt, en visker rotor og en manglende antenne og KUN have koncentreret mig om de ting der var i stykker - så kunne det sikkert have blevet noget billigere

• #22   5. dec 2008 Hold da op, Pia P.. har du en dårlig dag? Sådan skrives der da i mange indlæg..

• #23   5. dec 2008 Søster Lagkage:

Godt gætte af mig at det var en Polo :o)

Altså på det værksted jeg er på var du kommet af med det samme, hvis ikke mere. Men her ville vi ringe til kunden inden reperationen blev påbegyndt...

Jeg regner lige på regningen, øjeblik.

• #24   5. dec 2008 Marianne, Kim og Mælkedrengen - ja det var faktisk meget godt gættet:-) mEN DET ER JO OGSÅ NÆSTEN DE ENESTE BILER DER KAN KØRE I EN ALDER AF 21 ÅR:-)

• #25   5. dec 2008 rotterne
    det er vidst mig bekendt sort arbejde, selv om man ikke tager sig betalt, men bortset fra det er jeg også en af dem der ikke betaler ;o)

• #26   5. dec 2008 det er rigtigt, selvom det er en vennetjeneste venner eller familie imellem, så bliver det betragtet som sort arbejde hvis du skulle have betalt andre for det samme arbejde..
    men jeg er ikke hellig på det punkt smiley

• #27   5. dec 2008 Njaaa -der findes altså ting som venne-tjenester, og de er helt lovlige...

Jeg rider og kører min fars heste -det ville jeg da normalt osse få betalt (det gjorde jeg da da det var mit arbejde), så skal man være så pernittengryn så kan vi allesammen godt droppe at hjælpe hinanden.

Mon mor klipper min onkels hår, jeg rider min fars heste, min far laver min brors og min bil, min far har lagt gulv i min lejlighed....
    -ja jeg kunne blive ved... Det meste af det er noget vi vel alle gør i dagligdagen når vi lige hjælper en ven eller veninde... Og det er vel næppe noget nogen får ondt i r*ven over, og næppe noget told og skat for alvor gad gøre noget ved(?)

-og sort arbejde mener jeg såmænd heller ikke det kaldes...

Men bortset fra det... Jeg havde en corolla før. Den var fra 83 og blev skrottet for 2 år siden. Jeg har en corsa nu, som så vidt jeg husker er fra '92. og min brors Golf1 fra omkring '79 kørte til og med sidste vinter.
    -så der er skam osse andre der kan;o)

• #28   5. dec 2008 synes da i skal høre en lille en jeg hørte i radioen den anden dag, de snakkede nemlig også om uventede mekaniker regninger.. det var noget med en bil der var inleveret til et eftersyn og da den var færdig og regningen kom lød den på 70.000 tusinde...
    pia p...så laver alle jo sort arbejde betaler du måske når du er hjemme og spise hos din mor.... eller hvis du hjælper en veninde med at male, eller ja jeg ku blive ved....

• #29   5. dec 2008 hov vores gamle bmw er fra 1982... den kørte bare så godt indtil henrik brændte motoren af... snøft....

• #30   6. dec 2008 Det er så overhovedet ikke noget der hedder vennetjenester mere!!! Det er noget jeg har set på papir. Hvis skat kommer, kan man siger at man kører det som B-indkomst, så det med vennetjenester kan man ike bruge mere, desværre smiley

• #31   7. dec 2008 Louisa -den skal jeg lige have igen... Man kan sige man kører den som b-indkomst eller SKAT vil sige man kører den som b-indkomst?

Og hvis man ikke får penge (eller andet) for det, så er der jo ingenting at beskatte... Man kan jo dårligt betale skat af ingenting

• #32   8. dec 2008 Ja der er ikke noget der hedder vennertjenester, det har SKAT lige oplyst en jeg kender! Hvis du laver sort arbejde og bliver overrasket af SKAT kan man sige at man kører det som B-indkomst, så bliver man ikke beskattet nær så meget.

Men ja SKAT siger at det med vennertjenester ikke eksisterer mere.

• #33   8. dec 2008 Louisa -men når man nu engang ikke får penge (eller andet) for det er der jo ikke rigtig noget at beskatte

• #34   8. dec 2008 Michelle: Jeg ved ikke rigtig hvordan det fungerer, men kender nogen som blev opsøgt af SKAT da de var ved at hjælpe en kammerat med huset, de fik afvide at alt arbejde der i realiteten ville koste over 3000 kr skulle beskattes. De sagde så at de kørte det som B-indkomst og slap så for at betale fuld skat.

Så man kan måske sige at alt arbejde du foretager, der ville koste under 3000 kr hvis det skulle eks. laves på et værksted, er en vennetjeneste.

Er det forståeligt det jeg skriver? smiley

• #35   8. dec 2008 Jo det er absolut forståeligt... Men må indrømme at jeg tvivler på skat vile komme ud og tage sig af at en eller anden far laver bil for sit barn, eller for den sags skyld at han lægger gulv i min lejlighed (ok gulvet havde ikke været noget der kostede over 3000)...

• #36   8. dec 2008 Michelle: Det tror jeg heller ikke de vil gøre. Men i det område hvor jeg bor, der har SKAT været meget ude ved folk, men det er jo nok i perioder.

Kommentér på:
værkstedsregning - OMG!!

Annonce