{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Lovgivning omkring betaling..? HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kan hjælpe med at linke til en side hvor man kan læse omkring lovgivning af betaling..

Lige kort vores situation. Vi har fået opereret vores hund hos et dyrehospital (nævner selvfølgelig ingen navne) og spurgte (inden operationen) hvordan betalingen skulle foregå. Her fik min kæreste at vide at det ville forsikringen dække (det vidste vi jo godt) og at det måtte vi bare lige snakke om efter operationen.
Da vi så kommer for at hente Homer vil de pludselig have pengene kontant. Dette er vi ikke blevet oplyst om og står derfor helt forvirrede og ved ikke hvad vi skal gøre. Der er en halv time til de lukker og banken er allerede lukket og vi kender ikke lige nogen der kunne skaffe den slags penge i kontant nu og her.
Vi har så fået til i dag til at betale pengene.
Dem kan vi først overføre i dag ved en 20-tiden og så når de jo altså ikke at få pengene ind i dag..

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle der kan fremskaffe noget lovgivning omkring hvor meget et firma skal oplyse køber om mht. betaling. Om der er nogen konkret lovgivning omkring dette, osv..

Det blev vidst lidt langt alligevel, men håber at nogle kan hjælpe.. På forhånd tak smiley

/Dina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovgivning omkring betaling..? HJÆLP
  • #1   9. dec 2008 DG: Det er også sådan noget jeg er vant til.. Har så aldrig oplevet ikke at kunne betale en dyrlæge regning, men her snakker vi altså et MEGET højt beløb som du ikke bare lige finder frem.. derfor jeg meget gerne lige ville have noget lovgivning på banen inden jeg ringer og fortæller at pengene først bliver overført omkring kl. 20 i dag...

• #3   9. dec 2008 hvis fristen er idag, har man vel stadig 5 dage efter fristen, noget med at der kan gå 5 dage fra pengene er sendt til de kan ses, sådan er det jo med girokort..... men er ikke 100 %

• #4   9. dec 2008 men ellers ring til en tilfældig advokat og spørg.... det gratis

• #5   9. dec 2008 Er der overhovedet en lovgivning omkring dette ?

En aftale er vel ikke meget værd hvis den ikke er på skrift, eller tager jeg helt fejl.

Alle steder har jeg altid lagt pengene ud med det samme og så fået fra forsikringen 2 eller 3 uger senere hen

• #7   9. dec 2008 Daisie: Det er så det der gør det endnu mere kringlet.. Da vi var hos dem sagde de at det skulle betales med det samme (og kontant).. Men på deres regning står der op til 8 dage (netto kontant 8 dage - herefter 2%rente pr. måned) og der står desuden deres kontooplysninger og lign.. Så det er meget modstridende..

• #8   9. dec 2008 Daisie, det er jeg klar over, men som du selv skriver, så er det mere end svært at bevise en mudntlig aftale smiley

• #9   9. dec 2008 Det er meget uheldigt, men tror ikke der er så meget at gøre.
    Nu har jeg også selv lige fået en hund operreret, men da jeg ved der er forskeld på dyrlæger spurte jeg om vi fik en regning eller om det var kontant og det var kontant, så er det bare op med dankortet, og så er det jo godt med en rar bank:-D

• #10   9. dec 2008 Karen: Ja, men det informerede de os jo netop ikke om da vi spurgte til betaling.. Der snakkede dyrlægen fuldstændig udenom og siger at det finder vi bare ud af om aftenen når vi kommer og henter ham.. Fint tænker vi og får os jo så noget af et chok da de så står og vil have dem kontant...

• #11   9. dec 2008 Det er skide trist at der skal opstå tvivl om det mene i står og skal afhente Homer, håber det dyrehospital fremover foreligger tingene helt klart til folk der skal afhente

• #12   9. dec 2008 Ja jeg kan godt se det er rigtig træls.
    Altså jeg fik det heller ikke afvide før jeg spurte direkte til det.
    Men jeg kan sagtens forstå hvis man ikke lige spørger efter det når nu dyrlægen siger som han gør.
    Det er da møg træls.
    Men håber jeres hund har det bedre.

• #13   9. dec 2008 Har dyrlægerne stadig jeres hund eller fik I Homer med hjem?

• #14   9. dec 2008 René: Ja, lige præcis..
    Kan godt forstå at de har de regler til udfrakommende der ikke kommer fast hos dem. Men så må de gøre det klart og tydeligt så man kan nå at forberede sig på det..

Camilla: Nej, vi fik ham heldigvis med hjem..

Dyrlægen sagde egentlig til os at det var chefen der krævede at de skulle gives kontant, men at vi bare måtte få en skyldserklæring med på det og vi så måtte betale det så snart vi nu kunne... Men receptionisterne stod og sagde at så skulle vi også bare komme og aflevere dem i morgen (det er så i dag).. Så de snakker jo bare mod hinanden hele tiden og jeg sidder nu og er møg forvirret og dybt frustreret over at de ikke bare har kunnet være tydelige/ærlige fra start omkring det.. for så havde jeg fandme bare udsat operationen et par dage til vi havde pengene.. Mere hastede det sgu heller ikke..

• #15   9. dec 2008 Karen T: Han har det absolut bedre.. smiley Det er sgu også det eneste lyspunkt i øjeblikket.. hehe..

• #16   9. dec 2008 Hej Dina.

Hvis du står med en regning hvor der står betalingsbetingelser på, skal du bare henholde dig til den, for de kan ikke gøre dig noget, hvis du bare betaler inden de 8 dage netto.

• #18   9. dec 2008 Jeanell: Okay.. Tak søde.. smiley Dejligt med en person der er klog på regnskab.. hehe..

Daisie: Okay.. Tak smiley

• #19   9. dec 2008 Den regning gælder jo som en skriftlig aftale.
    Derfor kan du jo altid henvise til den, hvis der bliver noget brok fra dyrlægen;-)

• #20   9. dec 2008 Helle N: Ja, lige præcis.. Ærgeligt at vi ikke så det i går inden vi gik derfra, for så kunne de have fået smasket den direkte tilbage i hovedet.. Men der var heldigvis ikke noget brok derfra.. Det var også en anden receptionist der sad der nu....

• #21   9. dec 2008 Når jeg går ned og køber ind, betaler jeg ved kassen inden jeg forlader forretningen........ Kan ikke se at det er anderledes når man får lavet noget hos dyrlægen- uanset om dyrlægen har talt betaling med en eller ej, og uanset om man har hunden / katten forsikret.

• #22   9. dec 2008 Lea: Det er jo ikke det man går ud fra når man har spurgt til betaling og siger "det finder vi bare ud af i eftermiddag". Nu var det min kæreste der snakkede med dyrlægen, så ved ikke hvor klart han gjorde det for dyrlægen at vi ikke ville kunne betale kontant.. Men så må dyrlægen jo give klar besked når vi har gjort udtryk for at vi lige skulle nå at skaffe pengene...
    Desuden har jeg hørt fra de fleste der har fået foretaget større operationer på deres hund, at de har fået et girokort med fra dyrlægen og ikke har afregnet kontant...

• #23   9. dec 2008 altså hvis han siger til jer, "det finder vi ud af når i kommer og henter hunden", så kan han vel heller ikke forvente at i betaler kontant, og slet ikke på den tid af dagen.. hvorfra skulle i vide at han ville have pengene med det samme, plus han siger det med forsikringen.. så må han da vide at der går nogle dage inden pengene kommer..

• #24   9. dec 2008 Nina: Enig.. Men det var nu heller ikke ham de rlavede et stort nummer ud af det, men de 2 madammer (receptionister) der sad der.. Men det er heldigvis kommet på plads det hele nu.. smiley
    Men nøj, hvor sad jeg med en grim smag i munden.. Tror aldrig jeg har følt mig så ubehagelig tilpas og så nedværdiget som hende den ene kunne få en til at føle... ved heller ikke lige hvad hun havde forventet..

Kommentér på:
Lovgivning omkring betaling..? HJÆLP

Annonce