Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovligt dyr
  • #1   19. dec 2008 og skal nok også på hovedforløb med personen. han siger hvis politiet oopdager det og tager slangen skaffer han bare en ny

• #2   19. dec 2008 Ved ikke en dyt om slanger.... Men der er en grund til at der er regler for hold af eksotiske dyr.
    Jeg ville anmelde det, ingen tvivl om det!!
    Og anskaffer personen en ny ville jeg anmelde igen....

• #3   19. dec 2008 jeg ville nok ringe til dyrenes beskyttelse, fortælle at jeg havde kendskab til at han holder den er slange, men foretrækker at være anonym, da jeg pga arbejde er nød til at omgås ham...

• #4   19. dec 2008 ja men han har jo ret det er let at få ulovlige dyr.. men hvis han nu er god til at passe slangen og holder den i et forsvarligt bur... så er der vel ikke noget at bekymre sig om
    der er da også andre slanger som er lovlige som er næsten lige så store..

• #5   19. dec 2008 Den er ulovlig fordi den bliver så stor. den kan kvæle et menneske. man siger at der skal en person per meter slange til for at håndtere en slange.
    Ja men ved ikke hvor han bor og det jo så lidt træls hvis jeg skal gå på hovedforløb med ham. vil ikke have han ser sig surt på mig. det ham og hans ven der har den og de kommer begge på hovedforløb med mig.
    Desuden siger han nok ikke til mig en anden gang hvis han skaffer en ulovlig slange. synes sku godt nok det en træls situation

• #6   19. dec 2008 Mette A. Ja tror også de vil passe den godt. men tvivler på de har tænkt fremad. den er 1,5 m nu men hvad så når den bliver fem. er bange for det slangen det går udover til den tid.

• #7   19. dec 2008 ja det jo det der er ulovlige dyr over det hele. det der gør mig mest sur er at jeg tvivler på de har tænkt fremad synes ikke det fair for slangen. hehe. tvivler på selv en anakonda ville ku æde ham. han er nemlig ikke bette

• #8   19. dec 2008 Han burde meldes til polisen og udelukkes fra uddannelsen... Hvad ligner det at en fagperson holder et ulovligt dyr... Han har da vist ikke genemtænkt hvad en evt. praktik plads eller kommende arbejdsplads ville synes om hans stil...

• #9   19. dec 2008 Siden hvornår er tigerpython blevet ulovlige...?

• #11   19. dec 2008 Jeanette> 12 december 2002

• #12   19. dec 2008 Ginne...Super - tak...:-)

• #13   19. dec 2008 hmm. ja det jo rigtig dumt når han vil være dyrepasser. men jeg ved at mange dyrepassere også holder ulovlige dyr. tror det umuligt at stoppe.

• #14   19. dec 2008 Jeanette> skulle lige finde linket smiley
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1447

• #15   19. dec 2008 set fra den positive side så ved de hvad de har at gøre med og det ikke er en eller anden totalt uvidende der har skaffet den. men ved sku ikke hva jeg sku gøre. ved bare at mange vil komme til at se ned på mig og så det ikke rart at gå i skole m dem hver dag

• #16   19. dec 2008 Ginne..Tak igen..

• #17   19. dec 2008 Trine> Deres fremtidige arbejdspladser og praktikpladser skulle meddele at findes der ulovlige dyr i hjemmet, er det både politi anmeldelse og fyreseddel - så kunne det være man tænkte sig mere om...

Men ja det er desvære udbredt smiley
    Men netop fordi de er fagprsoner burde de kende og der med overholde loven...

Man kunne jo starte med at forevise dem problematikken omkring dyreholdet. Tage en snak om det eller f.eks. tage det op med underviseren...

• #18   19. dec 2008 Natascha> Jeg ved flere steder tager den slags dyr ind i den slags sager - hvis de har plads...
    Men ellers ja - så er det en aflivning. Men hellere aflivning end et "nær ved og næsten godt nok"-liv...

• #19   19. dec 2008 Ginne: Jeg har prøvet at sige til ham hvorfor det er et problem men han siger bare jamen der er andre slanger der er lovlige og bliver ligeså store osv.
    Har ikke hørt om at nogen zoos siger at hvis man har ulovlige dyr så koster det osv. så det holder dem hvertfald ikke fra det.

Natascha F: Ja så bliver den aflivet men hellere det end et sølle liv. slangen mærker det jo ikke. altså den står jo ikke og græder over hvis den er død

• #20   19. dec 2008 Der er en del steder de tager krybdyr ind...

• #21   19. dec 2008 Giver ikke en fis for dyrepasser udd. Har desværre selv tilbragt nogle år på skolen i Kolding. Og kors en jammerlighed.
    Det er ikke der man finder den store ekspertise i hold og opdræt krybdyr.

Der er jo altid dem med mindreværdskomplekser som har brug for noget at kompensere med. Sån at man kan blive en af de seje. :-S

Svejgaard - Det skulle da være den første tigerpython der bliver 10 m.

Trine - Tag kontakt til Klaus Dræby fra Vissenbjerg Terrarium. Han vil muligvis gøre noget ved sagen.

• #22   19. dec 2008 hehe. du har ret i skolen ikke altid er den bedste. Har en ven der arbejder i vissenbjerg har overvejet at snakke lidt med ham om det.

• #23   19. dec 2008 han slipper den da bare løs når den er blevet for stor og kræver for meget

• #24   20. dec 2008 Julie & Westierne - Det helt grotesk hvor ynkeligt den udd.institution er.

Det er desværre et fjols som ham, der gør at hr. og fru danmark får et skidt billede af os der holder slanger. Håber bare ikke han vælger at slippe den fri, når han engang bliver træt af den.

• #25   20. dec 2008 Når man tænker på hvor udvalget af lovlige arter er, så forstår jeg heller ik hvad folk vil en med sådan en stor og kedelig tigerpython. Når der nu er ca. 2300 andre arter at vælge i mellem.
    Tror det skyldes at de lovlige slanger der også bliver meget store, enten er temligt agressive og/eller dyre.

Tjo, det kræver et kæmpe terrarie, men ikke umuligt stort. 3-4 m. Langt. 1-1½ m. højt. og en 80 -100 cm. dybt. Ville nok kunne rumme sådan en. Hvis man ville kunne man jo godt få plads til sådan et.

• #26   20. dec 2008 Terrariet skal være så stort at slangen kan ligge udstrækt. Og til det med dyrepasser uddannelsen så lærer man jo noget det kommer jo også an på hvor man kommer i lære nogen steder er jo bedre end andre.

Bine og banditterne: Jeg har jo heller ikke lyst til at melde det fordi jeg kender dem det jo der mit dilemma ligger. Men hvis slangen en dag slipper løs og får fat i et barn er det jo ikke godt. og nu det sådan at deres slange slap ud så sent som i forgårs den var stadig i lejligheden så der skete jo ikke noget. men det kan jo gå galt. Men hellere at han har kvælere en giftslanger i det mindste

• #27   20. dec 2008 Julie.
    Kan da sige at nogen af de ting jeg lærte på skolen var forkerte og det hvertfald er ude i praksis man lærer mest hvis man har en god læreplads. Men skolen har sku godt nok været noget rod

Bine og banditterne: nemlig

• #28   20. dec 2008 Trine.

"Terrariet skal være så stort at slangen kan ligge udstrækt."
    Kan ikke lige finde overstående i følgende bekendtgørelse
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1447
    Hvor har du fundet frem til at de SKAL kunne ligge helt udstrakt.

• #29   20. dec 2008 Tina: det står heller ikke i nogen bekendt gørelse. Men det hva der er bedst og det der anbefales.

• #30   21. dec 2008 Det jeg hører dig sige er at en snog på 130 cm. Vil fungere bedre i et terrarie der er 130 cm langt fremfor i et terrarie der er 90 cm langt?

Fristes til at spørge hvad du baserer dine udtalelser på. Egen erfaring eller...?

• #31   21. dec 2008 Julie: Har også måtte brokke mig lidt en gang i mellem men kunne aldrig drømme om en anden uddannelse så må bare leve med det til jeg er færdiguddannet.

Tina: Det hvad jeg har fået af vide af folk med forstand på slanger. Det ville da også være træls ikke at kunne strække sig helt en gang i mellem

• #32   21. dec 2008 Er også blevet fortalt af lærene derude at slanger voksede efter terrariets størrelse og at de kunne klikkertrænes, for alle dyr kan klikkertrænes. Vidste ikke om jeg skullle græde eller grine. :-s

Trine. Hvor langt er du i uddannelsen, og har du været heldig at få en udd.aftale med en zoo? og hvilken?

• #33   21. dec 2008 Tina: Jeg er færdig med grundforløbet og skal starte i lære 2 jan.
    Nej det er sku så svært at komme ind i zoo. men har fundet en rigtig god forsøgsdyrstald. Zoo kommer til at vente. Regner med at tage ud i verden og arbejde som frivillig alle mulige steder efter min uddannelse og så vende tilbage for at søge job i zoo. har allerede kig på et sted ved costa rica. Et rescue center for beslaglagte ulovlige kæledyr tigere, aber osv.

• #34   21. dec 2008 Julie: Må man høre hvad det var der var så forkert hun havde lært?

• #35   21. dec 2008 Trine. Lyder rigtigt spændende. Ønsker dig god vind med det. Der er et meget spændende dyreliv i Costa Rica. Prøv om du kan finde en Imantodes cenchoa, hvis du skal ud og kigge noget natur. Den er sådan en fed lille snog.

Julie. Ja, det er nok en god idé at droppe det, vil på det kraftigste fraråde alle at starte på skolen i Kolding. Jeg har aldrig i mit liv troet at man skulle opleve så mange ærgelser og frustrationer over en udd. instution. Er heldigvis færdig med den sidste restpraktik til marts. Det har været en lang og meget sej kamp at komme igennem.

• #36   21. dec 2008 Tina: Det vil jeg prøve at huske. Du sku heldig. kan ikke vente til jeg er færdig og kan komme igang med et rigtigt dyrepasser liv.

• #37   22. dec 2008 Trine. Skylder vist at fortælle at det ikke er dyrepasser jeg er uddannet som, gik af landbrugslinjen med kreaturer. Synes der er så pokkers langt til en ordenlig zoo fra sønderjylland. Så holder jeg krybdyrene i privaten.

Kommentér på:
Ulovligt dyr

Annonce