{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

retter med fisk.. {{forumTopicSubject}}

vi er ved at forsøge at lave madplan for ugen og det siges jo at være sundt med fisk to gange om ugen... men men men... jeg synes det er virkelig svært at finde på noget der smager godt og ikke koster alt for mange penge... jeg må nok indrømme at fisk er rimelig dyrt..

nå men det jeg ville høre var om der var nogen herinde der måske har gode idéer til/opskrifter på retter med fisk som ikke er for dyrt og svært at lave men som stadig smager godt... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  retter med fisk..
  • #1   8. jan 2009 budderdej med rejer nam nam...

• #2   8. jan 2009 Har i ikke en havn i nærheden af hvor du bor?
    Det er ofte en god idé at tage på havnen og købe direkte ved fiskerne når de lander deres fisk...

• #3   8. jan 2009 jo der er en havn... bor i århus... men det er vist ikke rigtigt en havn der bruges til fiskeri... jeg er i hvert fald ikke sikker på hvor den del er... og så kunne det være rart hvis vi kunne købe ind en måske to gange om ugen et sted da vi har en søn på 2mdr der jo skal pakkes ned og med frem og tilbage det vil sige at det skal passe med hans rytme og jeg bor lidt i den modsatte ende af byen i forhold til havnen... så det må gerne være fisk der kan købes ved den der fiskebil der kommer en gang om ugen nogen steder eller bare kan købes i bilka.. smiley

• #4   8. jan 2009 når vi laver fisk er det som regel. fiskefrikadeller af laksefars. det er super hurtigt at stege. nogle grøntsager til og pastaskruer til. plejer at lave en sovs ud af flåede tomater og en masse kryderier i..

ellers så ovnbagt laks.. man kan få en masse gode opskrifter hvis du googler det..

• #5   8. jan 2009 Er faktisk lige igang med en fiskeret.
    To personer :
    340 g hvid fisk ( torsk el )
    250 g champignon
    100 g løg
    250 g yoghurt
    2-3 spk hakket persille
    Salt & peber
    To spk. Balsamico eddike
    Saft fra en citron

Fisken ligges i et ovnfast fad og drysses med salt og peber og citronsaften hældes over

Champignon og løg hakkes og svitses let på en pande med balsamico eddiken.

Yoghurt blandes med champignon, løg og persille og smages til med salt og peber.
    Blandingen fordeles over fisken og sættes i en forvarmet ovn på 200grader i ca. 20 min.

Spises med bønner eller broccoli....... eller hvad der nu passer bedst

• #6   8. jan 2009 Føtex har også nogle foldere som er gratis med nogle GODE fiskeretter i.
    Herhjemme spiser vi meget fisk..... 2- 4 gang om ugen

• #7   8. jan 2009 Nadia - det har du ret i... jeg synes bare det er en jungle og så tænkte jeg at det kunne jo være at der var nogen herinde der havde nogle gode forslag... smiley

• #8   8. jan 2009 køb et pat lakse file, put citron og hvidløg over dem, smid dem i ovnen mellem 20 og 30 minutter og så kog noget frisk pasta og lav noget spinat til, man kan købe frossent fløde stuvet spinat i de fleste supermarkeder til ca 10 kr. så har du mad til 2, for omkring 100 kr.

• #9   8. jan 2009 hov stave fejlene kan komme med gratis smiley

håber du forstår hvad jeg mener ellers så spørger du bare

• #10   8. jan 2009 Lea - vi har ikke været så gode til at spise fisk (kæresten kan godt være lidt kræsen) og jeg har virkelig ingen fantasi... smiley men nu skal vi til at være sunde og have nogle gode vaner... vi er jo blevet forældre og vores søn skal have den bedste og sundeste opvækst... så maden skal ikke bare være færdigretter (selvfølgelig kan man ikke holde det 100% men så vidt muligt) og der skal være grønsager og frugt hver dag og kun 2 dage med svine/oksekød om ugen.. smiley

ja vi forsøger og så må vi se om vi kan holde det.. smiley

• #11   8. jan 2009 Prøv at gå forbi Havnens fiskehus, de har altid frisk fisk til rimelige priser
    http://www.hf-aarhus.dk/

Ellers er der mange supermarkeder, der har en fiskevogn stående en fast dag hver uge, og ellers er sådan noget som sejfilleter m.m. på frost i supermarkeder ikke dyrere end kød. Og alle fiskeretter kan piftes lildt op med et par rejer, som man faktisk altid kan få billigt smiley

Retter med fisk:

Fiskefillet a'la østen:
    Kog noget ris, dertil en wokret med en masse grøntsager (f.eks. løg, peberfrugt, porrer, pastinak, gulerod), krydret med ingefær, koriander, lidt soya sauce, chili, citron/eddike, lidt sukker samt peber og evt. salt. Tilsæt vokretten en smule vand. Læg fisken ned (i mindre stykker) og lad det simre lidt. Lav en let jævning af maizena og vand, rør forsigtigt og lad retten koge op kort.

Ørred i folie:

Tag en hel ørred, en lakseside ell.lign. Læg den på et stort stykke alufolie. Fordel Hakket peberfrugt, løg, hvidløg, persille, dild samt salt og peber og citronskiver på indersiden af fisken.. Luk fisken. Læg et par smørklatter og yderligere citronskiver udenpå. dryp med hvidvin, bouillon eller citron og pak godt ind. Ind i ovnen ved 200 gr. ca 20-30 min. Server med pastasalat og hvidløgsflutes.

Stegte laksekoteletter/filleter

Dyp laksestykkerne i mel (gerne groft) krydret med peber, basilikum og hvidløg. Steg på en pande eller grill 4-5 min på hver side. Dertil græske kartofler eller pasta med mornay-/bechamel sauce, salat med fetaost og soltørrede tomater.

Håber der var lidt inspiration - jeg er faktisk stor fiskespiser....

• #12   8. jan 2009 mamma - ja laks skulle være godt... jeg ville også gerne have lidt fed fisk en gang i mellem.. smiley

sabina det lyder også rigtig lækkert... smiley og ja pil selv rejer tager tid at pille... men jeg er nogenlunde god til det... i forhold til min kæreste... smiley

• #13   8. jan 2009 Sabina - både min moster og onkel har haft fiskefabrikker i skagen så vi har ofte fået pil selv både rejer og hummer når har været deroppe på besøg... i starten syntes jeg også det tog en krig at få nok pillet til en hel mad... men nu synes jeg det går okay hurtigt.. smiley

• #14   8. jan 2009 du kan også tage nogle lakseportioner og skære en lille lomme i og fylde med pikantost eller lave det i små pakker og så bare putte det ovenpå, i ovnen ved 180 gr, i ca 20 min, sammen med en god salat og flutes er det en dejlig ret:-)

Kommentér på:
retter med fisk..

Annonce