{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

:( Skal lige ud med det {{forumTopicSubject}}

Ja, undskyld mig, men jeg skal lige ud med nogle ting
Det går rigtig skidt for mig lige nu.. Min far har længe haft en slem depression der gjorde at han mistede sit arbejde. Jeg boede hjemme hos ham, indtil december måned hvor vi så blev smidt ud. Mn far flyttede op til min moster. Jeg flyttede midlertidligt op til min storesøster der har 2 børn, og er gift. Efter en måneds tid fandt jeg en lejlighed og kastede mig ud i det. Min eneste indkomst var på det tidspunkt min SU på 2500 kr, og arbejde i tøjbutik der gav max 1200 kr i måneden. Jeg blev smidt ud i november måned, da jeg indså jeg ikke kunne betale den smiley Min far er flyttet i bolig igen, men er kommet ud for 10-15 blodpropper i benet, 3 i lungere, dobbeltsidig lungebetændelse og forstørret aorta. smiley
efter jeg blev smidt ud flyttede jeg op til min kæreste. Men for en uge siden gik han fra mig over alt det her stress, og det kan jeg godt forstå. Jeg har ikke en eneste krone, og står med regninger op til halsen og skal til at finde bolig. Uden noget som helst. Jeg kan godt sige jer at jeg er på bar bund. Min telefonregning bliver lukket, og idag kom der en efterregning ind af døren fra den gamle lejlighed, på 4000 kr smiley

Jeg kan ikke se mig ud af det længere smiley
Undskyld det blev lidt langt, men jeg har brug for at kommme af med det

Andre forumemner med ":( Skal lige"
skal vi lige..
Ta' en runde...
Skrevet af: CE. Adfærdskonsulent og alt muligt andet . - 11. nov 2007
skal vi lige
have en stemmerunde inden sengetid??
Skrevet af: Miriam T - 12. apr 2006
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  :( Skal lige ud med det
  • #1   16. jan 2009 gå en tur på kommunen de skal hjælpe dig med bolig og måske de kan hjælpe med et lån til dine regninger, håber på det bedste for dig det er en skidt situration at sidde i

• #2   16. jan 2009 Jeg ringede ind på banken idag, og blev nærmest gjort grin med, og fik smidt i hovedet, og jeg vidste jo godt selv at jeg havde problemer, og det var min egen skyld. smiley

Har ikke lige mod på så meget.. Desuden tror jeg ikke man kan låne penge på kommunen, og jeg kan jo ikke engang betale en lejlighed smiley

• #3   16. jan 2009 Maria L: Snak med dem på kommunen. De har muligvis lidt mere de kan hjælpe med end du tror.
    Måske en lejlighed ikke er løsningen, måske et værelse er bedre?

• #4   16. jan 2009 kommunen kan hjælpe med en lejlighed og så kan du få boliskring og hjælp til el vand mm afhænger af indkomsten og jo kommunen kan godt hjælpe man skal bare søge enkelt ydelser har nemlig selv fået hjælp af kommunen for år tilbage, bankerne skal man ikke regne med i denne tid men kommunen skal hjælpe dig.. nu ved jeg ikk hvor i landet du befinder dig og hvad kommune men op og bank i bordeyt, og nej man er ikke altid selv skyld i man kommer langt ud smiley

• #5   16. jan 2009 Skal man ikke have mere i SU når man er udeboende eller er der kommet nye regler?

Plus noget boligsikring, det burde du også kunne få. Og hvis du har boet hjem kun på SU, uden den ekstra indkomst på de 1200,- så må du have "sparet" noget op, så du må tjene mere resten af året.

Men nu er det selvfølgelig et nyt år.

Øv, hvor er det dog surt, men der er altid lys for enden af tunnelen. Husk det.

• #6   16. jan 2009 Din kommune SKAL hjælpe dig i den situation du står i.. Mine svigerforældre har haft en pige i aflastning hos dem i rigtig mange år.. Hun er nu blevet 18 år, og kommnen har hjulpet hende med at finde en lejlighed.. og de har sågar også lånt hende pegene til indskud det osv osv.. så kommenen kan en del mere end du tror! :o)
    Jeg håber at du finder ud af det, for som du selv siger så er det bestemt ikke en sjov situation at stå i..
    hvis du er udeboende kan du forresten få 5006 i SU... så jeg syntes også du skal snakke med din rådgiver på skolen om din SU.. for det ville hjælpe dig en del hvis du kunne få noget mere i SU..
    Der er nogle der siger at man ikke kan få den store SU når man "kun" er på en ungdomsuddannelse, men det passer ikke.. min veninde flyttede hjemmefra som 18 årig, og hun fik den store SU selvom hun "kun" gik på gym... undersøg dine muligheder rigtig godt, for det er netop derfor vi har et system, et system til at falde tilbage på når man står i en situation som din!

• #7   16. jan 2009 altså det jeg mener er at du kan få ca 5000 kr i SU :o)

• #9   16. jan 2009 Maria....gør som de andre siger....ring og få en tid ved din sagsbehandler. Hun/han kan hjælpe dig til, at søge hjælp til de forskellige udgifter du har, samt en bolig til en fornuftig pris. Der er noget der hedder hjælp til enkeltudgifter og det skal du ikke betale tilbage.
    Fortæl ærligt hvordan det hele ser ud og tag alt med, så sagsbehandleren kan se hvad du har alt gøre med om mdr og dine udgifter.

Kommentér på:
:( Skal lige ud med det

Annonce