Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opskrift på franskbrød?
  • #1   17. jan 2009 Jeg plejer bare at bruge opskriften bag på mel pakken.

Charmen ved hjemmebagt ( syntes jeg ) er at det ikke smager som " købebrød " *sssss*

• #2   17. jan 2009 uha, sikker et spørgsmål, jeg er uddannet bager så håber jeg kan svare dig.

Vi rasker (hæver) brødet i et raskeskab, det er et skab med vand og varme, der gør at brødet bliver holdt fugtigt under raskningen.

når vi sætter brødet i ovnen damper vi, det gør at brødet får den dejlige skorpe du efterlyser og tilsidst i bagetiden åbner vi et spjæld som også har indvirkning på hvordan brødet og skorpen bliver.
    Dette er skrevet i en lidt forenklet udgave da du ellers ingen mulighed har for at gætte hvad der menes.

brug den opskrift der er på pakken med hvedemelet, det er næsten den samme, du skal dog altid købe en mel hvor der er meget gluten i og det er der ikke meget af i de billige typer. Den er god nok til sovs og småkager osv. for der skal du ikke bruge gulten.

Brug halvt mælk og vand, det giver en bredre krumme

Håber du fik svar ellers så skriv en pb

• #3   17. jan 2009 Helle R:
    Mange tak for dit svar:))
    Hmm.. så os "almindelige" mennesker kan på ingen måde lave et bagerfranskbrød, fordi vi ikke har de maskiner (hæveskab, damp i ovnen og et spjæld). Æv.

Anede ikke det med gluten.. jeg skal på jagt efter dyrere mel med meget gluten. Er det ikke total moderne at spise brød uden gluten?
    Halv mælk og vand.. det må jeg prøve, så jeg kan finde ud af, hvad en bredere krumme betyder:)))