sygemeldt samt tjene penge ved siden a sygemeldt samt tjene penge ved siden a
Må man det?? Altså jeg er godt klar over man ikke må have et fast arbejde med fast indkomst - kan man passe det er der jo ingen grund til sygemeldingen
Men hvad med at tjene penge sådan på fritisd niveau. Altså jeg skal til at sælge nogle billeder og andre effekter via en hjemmeside og får et evt salg sat direkte ind på min konto... Er det tilladt? Og blir de trukket af min sygedagpenge?
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
jan 2008
Følger: 1 Svar: 1
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
okt 2008
Følger: 1 Emner: 95 Svar: 329
okt 2008
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
okt 2008
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 9
hvis man er i stand til at arbejde så må man tage på arbejde.! alt andet er da totalt umoralsk overfor sine kollegaer,! samt dem man er i fagforening med.!
men hvad er det du har tænkt dig at lave.?
er selv selvstændig, og mener at den regel med 50.000, den holder jo ingen steder.! hvorfor skulle man ikke betale moms af det.? desuden kan man jo heller ikke trække noget fra hvis man ikke er momsregistreret.
okt 2008
MEn sad og spekulerede i en teori. Lad os sige du har en internet baseret virksomhed - du har måske et 37 timers job ved siden af. Internetbutikken er af så lille format at den ikke tager mere end en time om dagen af din tid. Du blir på den ene eller anden måde syg, hva så??
Kan kommunen kræve du lukker internet biksen ned?
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
okt 2008
Jeg regner skam heller ikke med det er muligt at tjene penge ved siden af - men det kunne jo være at jeg med tiden kunne overgå i noget flex halløj
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 36
Og du må IKKE arbejde ved siden af, UANSET hvor lidt det er...
Gør du det alligevel er det socialt bedrageri og mindste straffen for det er UBETINGET FÆNGSEL, det vil sige du er helt sikker på en spjældtur hvis du kendes skyldig...
Har du en lille forretning ved siden af, tja enten så skal du lukke den ned midlertidigt, eller få en anden til at passe den (og her skal du ved hjælp af lønudbetalinger til vedkommende kunne bevise at vedkommende virkelig HAR passet din forretning)
Du må altså IKKE arbejde overhovedet...
Tanken er at hvis du kan arbejde 1 time med din forretning derhjemme så kunne du lige så godt arbejde den time for dit faste arbejde/firma, så de får en lille nytte ud af dig...
okt 2008
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
Det er nu rigtig nok, har du en virksomhed, med en indtjening på mindre end 50.000 kr om året, behøver du ikke, at lade dig momsregistrere...
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
Søster Lagkage - du vil få samme besked hvis du ringer til kommunen, men hvem kan kontrollere at du arbejder lidt ved siden af ?
aug 2006
okt 2008
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Svar: 28
Go for it, ville jeg sige..
aug 2006
jan 2009
mar 2007
aug 2006
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.763
Jeg kan da virkelig ikke se hvad det vedkommer kommunen hvis hun sælger et billed , bog , møbel eller what ever det nu må være .
Det er da ikke arbejde at sidde ved sin computer og sælge ud af sine ting .. eller hva ??
Eller har jeg misforstået indlægget her ?
aug 2008
Man kan da godt være syg og sidde ved sin computer alligevel .
Når jeg har været syg har jeg da af og til siddet ved min computer bare for at få tiden til at gå .
Men det er måske ikk lovligt eller ?
jan 2009
Du har fuldstændig ret, det er også akkurat sådan jeg har forstået dette indlæg !
jun 2007
Det er muligt, at det er småpenge vi snakker om, men så må man lave en ordning med kommunen om en flexordning, for er man i stand til bare få timer om ugen er det for alle parter da bedre end ingenting....
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
Det er sq folk som dem, der er skyld i at velstanden daler i DK.
Ydermere gør de det skide svært, for dem som virkelig har brug for hjælp. Jeg har desværre set mange eksempler på bedrageri, mens jeg har været i sygedagpenge systemet. Jeg kom slemt til skade med min ryg, og er blevet slebt i gennem det ene og det andet, fordi der er så meget snyd.
Til at starte med, synes jeg ikke at kommunerne kunne være bekendt at udsætte syge mennesker for dette pres, men jeg har godt nok ændret mening. Der er så mange som prøver at snyde systemet, at man tror det er løgn. Har mødt flere, som blev så 'gale' på kommunen over at deres sygedagpenge stoppede, at de ved gud fandt et arbejde, JAMEN HALLO, det var da godt de stoppede så, hvis man pludselig kan arbejde når kommunen lukker kassen i, ja så mener jeg man har røvrendt systemet.
tænk hvis alle betalte den skat de skulle, og ikke var på overførselsindkomst med mindre der virkelig var brug for det, sikke et velfærds samfund vi så kunne leve i.
jan 2009
jun 2007
Der er da ingen der siger, at hun ikke må sidde ved sin computer under hendes sygefravær.... Der bliver sagt, at kan hun sidde og drive forretning over nettet, kan hun også være beskæftiget med et arbejde foran en computer... Det er ikke det samme som, at det er forbudt, at sidde ved computeren under ens sygeforløb
jun 2007
Hun skriver, at hun vil tjene lidt penge på at sælge nogle billeder OG nogle andre effekter via en hjemmeside..... Synes det siger sig selv bare ordet sælge via en hjemmeside!!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Det er da noget der siger sigselv..
Man kan ikke modtge penge (sygepenge) og så arbejde samtidigt.
Man har skærpet reglerne, og det kan blive en dyr fornøjelse, man risikere en dom for bedrageri, og skal betale alle penge tilbage som man har modtaget..
På samme måde, hvis du er arbejdsløs, så skal du stå til rådighed i hele perioden du går arbejdsløs.
Der er mange der er blevet taget i at rejse på ferie mm, Skat kontroler om du er arbejdssøgende og modtager evt. bistand eller understøttelse..
Så man skal tænke sig rigtigt godt om, inde man gøre noget, som man senere evt. kommer til at betale for...
jan 2009
Det er da klart hvis hun sidder og driver en virksomhed i sine sygedage, at hun ikke er berrettiget, det kan vi da blive enige om.. Men det her er på fritidsbasis.. Jeg skulle sælge mit hesteudstyr på hestegalleri, det beskæftigede jeg mig da også med mens jeg var syg fra skole.. På arbejdsmarkedet og i skolen skal du bruge nogle helt andre ressourcer, end når du sidder og puller med noget under tæppet ved TV'et med en kop varm te...
Jeg kan virkelig ikke se hvad det har med bedrageri og inddragelse af kommunen at gøre, det kan jeg virkelig ikke !
jan 2009
Ordet sælge, jo jo ..
Men det var jo også det jeg gjorde med mit hesteudstyr.. Hvis vi tager udgangspunkt i et eksempel.. Det er jo slet ikke en forretning.. Det er jo en fritidsinteresse, ligesom du sidder herinde nu..
Mange har da deres egen hjemmeside.. Hun har bare lavet nogle ting på fritidsbase som folk måske kan blive interesseret i.. Det er jo ikke en forretning.. Sådan vil jeg da ikke tolke det ..
Men hvad ved jeg tilsynladende..
aug 2008
Det vil sige at hvis jeg var syg måtte jeg ikke sælge noget af det babytøj og nogen af mine møbler i hjemmet privat på nettet og få penge for det ?? for så er det socialt bedrageri ?? hmm , synes det lyder langt ude , hvis det er det du mener .
jun 2007
Hun bliver i forvejen betalt for, at være syg......... Skal hun så ydermere belønnes med ex. 50 kr i timen oven i købet sort så vil det være 100 kr i timen for, at udføre et stykke arbejde, eller som du selv skriver for, at bruge sin tid.... som hun forøvrigt i forvejen bliver betalt af det offentlige ????
nov 2006
Der er helt klare love og regler på dette område og der er ikke, inednfor disse, plads til personlig fortolkning..... Heldigvis. Og når jeg skriver heldigvis er det fordi, at folk har meget forskellig moral og ser med meget forskellige øjne på sådanne ting.
jan 2009
Hun bliver betalt for at være syg, ja .. Så får hun da mad på bordet..
Hun bliver jo ikke belønnet.. Hun sælger bare noget af det hun har, som hvis jeg ville sælge dig min hundekurv, halsbånd, eller andet - som folk kan gøre herinde på markedet ... Så er det jo også forretning af sorte penge, eller??
mar 2007
jan 2009
Det har du fuldstændig ret i : HELDIGVIS, ja !
Men jeg mener ikke der er love og regler omkring dine fritidsinteresser..
At så nogle ønsker det og giver en bette skilling, det er jo ikke forretning og såkaldte sorte penge i den forstand sorte penge menes..
jun 2007
Det er jo ikke det jeg siger.... Jeg siger, at kan hun sidde og udføre et stykke arbejde, hvor hun sælger billeder (skal vi være enige om, at denne tråd ikke var blevet oprettet, hvis vi snakkede om et privat billede, fra stuen, som skulle udskiftes ?????) og andre effekter og tjener penge... Der er væsentlig forskel på, at sælge sine private ejendele og drive forretning, så er jeg ligeglad med, hvor god en indtjening der er !!
Karina... Som du selv skriver, hun har lavet nogle billeder som andre kan være interesseret i....... Hun sælger disse for x-antal kr. = forretning... Hun har udført et stykke arbejde for, at kreere disse billeder
aug 2008
jan 2009
Vi er kommet ind og vil overbevise hinanden, og jeg har min mening, såvel som du din.. - Så diskussionen kommer ikke rigtig længere..
nov 2006
Der er da forskel på at drive en internetside med salg eller sælge en enkelt genstand.... Det første er virksomhed /evt. hobbyvirksomhed) det andet er privat og ganske lovligt, så længe du ikke organiserer det og har indtjening....
Har ikke noget at gøre med at være paragrafrytter men noget at gøre med at sådan er reglerne
aug 2008
Kan godt se hvad du mener , men fordi man maller et billed eller bord eller hvad det nu må være , kan altså stadigvæk ik få mig op i det røde felt .
Der er ingen der kan bilde mig ind de ligger passive i sengen når de er syge medmindre de har brækket begge ben eller hofte eller noget andet og er tvunget til det .
Mener bare at man skal vide nøjagtig hvor forskellen er imellem forretning og fritid . Og lade være med at være så 4 kantet .
Selvfølgelig må man ikke / skal man ikke drive direkte forretning når man er på sygedagpenge , men fordi man sælger nogen ting man selv har lavet eller købt kan jeg ikke se nogen problemer i overhovedt .
Men vi har alle vores forskellige meninger og så må det blive ved det for vi bliver jo nok aldrig enige allesammen herinde.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Link til regler omkring sygedagpenge.
Læst det..
aug 2008
aug 2008
Men okay vi har hver vores meninger og så er den jo ikke længere.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Der er for mig stor forskel på om man strikker huer, laver kort eller har en hjemmeside man hygger med eller om man hver dag tager ud til landmand Olsen og hjælper i stalden og har en fast indtægt for det ved siden af sine sygedagpenge.
okt 2008
aug 2008
Stram lige hjelmen , det er da altså ik det samme ..
Synes godtnok folk fejer for deres ejen dør hele tiden , for i sælger da absolut aldrig noget og hvis i gør så oplyser i det selvfølgelig til kommunen / skatte far Ik ??????????????????? også selv om det er ubetydelige små beløb som 50 kr ...
mar 2007
nov 2006
Ved ikke hvorfor du bliver ved med at hevise til salg af ens private ting til små penge.... Det må man gerne!!
Har jeg et brugt spisebord med 4 stole jeg vil sælge er det fuldt legalt.....
Køber jeg ting og sager, også brugte, restaurerer og sælger via min hjemmeside... Så er det forretning...
okt 2008
jun 2007
Jeg forstår simpelthen ikke, at du ikke kan se forskellen.....
Hvis jeg køber forskellige møbler ind og restruere disse, for herefter at sælge dem, så har jeg gjort det med et eneste for øje - at tjene penge - at drive en forretning!!!...
"Du" køber et møbel for x-antal kr., bruger x-antal kr. for, at sætte det i stand og x-antal timer for, at gøre det i stand og sælger det for x-antal kr. for, at tjene på det....
Hvis jeg køber en ny sofa og sælger den gamle så gør jeg det for, at få nogle penge hjem for den - dette er så en engangs"fortjeneste" og jeg tjener IKKE på den!!
sygemeldt samt tjene penge ved siden a