Godformiddag til jer alle :) {{forumTopicSubject}}
Har i haft en god weekend ??
Nå, men egentlig opretter jeg denne tråd for at høre andres meninger, og om I selv har lagt mærke til det....
Hvorfor er datingsider, samt DKBN (Dk by night, en side man kan se billeder fra byen af) blevet markede for en hel del amstaff kuld u. tavle ... Undre mig over om det er fordi de hurtigt som muligt skal af med dem, mange gange før de er blevet 8 uger, fordi de "fylder" derhjemme, eller det er fordi de er ligeglade med hvem der bliver de kommende ejere, og om hvalpene bliver kastebold mellem en masse familier og unge mennesker, eller er det pengene som ligger godt i tegnebogen??
Ja, jeg bliver chokeret hver eneste dag jeg kigger lidt rundt ...
Tænk at hunde bliver brugr som pengemaskiner. Hunden kan jo ikke selv sige nej... Mange folk bruger undskyldningen med ups kuld, og "dyrlægen sagde at det er godt for tæven at få et kuld hvalpe" , altså, hvad tæven ikke ved , har hun ikke ondt af, eller hvad man nu kan sige... Hvad nu hvis tæven slet ikke har lyst ?? Den kan jo ikke selv sige nej.... Og mange af de ups kuld der er lavet, er nu ikke helt ups'er alligevel. For man ved at når tæven er ved at være i løbetid, når hun er igang, og lidt efter hun er færdig, jamen der må hanhunden ikke komme i nærheden af hende, for det er dér der sker ups'er .. Er jeg ene om at synes det ??
Vil gerne høre folks meninger, ris som ros, eller hvordan jeg nu skal formulere det...
God søndag til jer alle
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Svar: 28
Jeg har delt samme tanke/bekymring som dig.
Mange af disse amstaffkuld bliver sikkert sat til salg derinde, da de for unge kan være en potensforlænger, modeikon mv.. Og det er jo lige netop på disse sider de unge befinder sig
Mange unge får jo disse "upsi-hvalpe" og "dyrlægens-hvalperåd" fordi det er smart og opmærksomhedsvækkende blandt deres venner..
Men hvad ved jeg? Jeg har lige fået den dejligste papillon.. Så jeg har ikke hjernen bag deres tankegang med at bruge datingsider og DKBN til deres hvalpesalg..
Synes sku oftest det er synd for de hunde, for de kan lige netop ikke sige nej, og der kommer efterhånden alt for mange af dem, fordi de unge synes, det er hurtigt nemttjente penge, og deraf skal bruge dem hurtigt og sælger dem før tid, altså før de 8 uger..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Godformiddag til jer alle :)